דרעי התכוון לכל מילה

דרעי התכוון לכל מילה

אריה דרעי הגיע במומנטום הכי חם מבחינת ש״ס לכנס עירוני. אשדוד היתה הגאווה הגדולה של התנועה בבחירות המקומיות, עם לא פחות מ-6 מנדטים ועם הרבה תכניות ל-5 השנים הקרובות. אולי אפילו יותר מדי.

אבי אמסלם, שמוביל את הסיעה באשדוד ארגן כנס מכובד לכל הדעות, אבל בלי כותרת ברמה הארצית מי יסקר את הכנס ואיך ידעו בכלל שזה קרה? אז משחררים פצצה עדתית!

זה התחיל רגוע כשהכריז שבכנסת הבאה יבקש את תיק הקליטה. אבל זה התחמם עם הציטוט: "אי אפשר להסתובב במשרד הקליטה במסדרונות אם אתה לא יודע לדבר רוסית", והוא לא נאמר במקרה או בטעות, דרעי התכוון לכל מילה , דרעי מודע לכמות הקולות שבחרו בש״ס במקומי והוא מודע ש-6 מנדטים מורכבים לא מעט בזכות הקול הצרפתי.

כשר פנים, יכל דרעי לעשות הרבה יותר עבור הקהילה הצרפתית, הוא בחר (שוב) בהתבכיינות ובהתקרבנות ולא בעשייה ממשית. ״אני רוצה לומר לעולים שהגיעו מצרפת, אני יודע שלא קלטו אתכם, לצערי הרב, כפי שראוי לעלייה כל כך מבורכת. עלייה אינטילגנטית עם הרבה אמונה וכבוד לתורה ולמצוות, עם ערכים, עם חיי קהילה יוצאים מן הכלל שם, עם מוסדות לתפארת. לא ידעו לקלוט אותם בצורה הנכונה, לא נתנו להם מה שבאמת מגיע להם, לא הכירו בהשכלה שלהם ולא הכירו במטען שהם הביאו איתם. זהו. נגמר הסיפור. אנחנו נהיה במשרד הקליטה ונדאג שהעולים בצרפת ירגישו בבית שלהם", אמר דרעי בכנס באשדוד.

זו לא המערכה הראשונה של דרעי אל מול הרוסים, בקמפיין הקודם זכור הסרטון עם ״כוכבית הגיור״ שעורר סערה. דרעי עסוק בקמפיין וכל הדרכים כשרות, הוא מחזק את הבייס האשדודי שלו ונותן תמיכה מלאה לראש הרשימה המקורב אליו מאוד וזאת למרות המחלוקת הגדולה של ראש העיר ד״ר יחיאל שהכריז עליו כפרסונה נון גרטה (אישיות בלתי רצויה) במטבחון הנהלת העיר.

דרעי אמנם מגבה בשלב זה את אמסלם כי עננת אחוז החסימה מרחפת מעל לראשו אבל יהיה מעניין לראות מה יקרה ביום שאחרי הבחירות שסיעת ש״ס המקומית תצטרך לחיות את היום-יום האשדודי עם ראש רשימה שלא יכול להשפיע על סדר היום של בוחריו.

שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר התייחס לדברים: 

"אריה דרעי לא יכתיב לנו מי הוא יהודי ואיך צריך להתנהג .
האמירה שהוא יבדוק DNA של כל עולה חדש אשר מגיע ארצה, היא אמירה שאין לה מקום במדינת היהודים. ככה דיברו לסבא שלי בתקופה הקשה ביותר לעם היהודי.
אני עליתי לארץ מברית המועצות. אני יהודי וכהן ואף אחד לא יכול לדבר ככה לעולים".

מי שנתנה פייט רלוונטי וענייני לדבריו של דרעי היתה לא אחרת מחברת המועצה סטלה ויינשטיין שגם מגיעה מחבר העמים וגם ממונה על נושא הקליטה בעיריית אשדוד, סטלה כתבה בדף הפייסבוק שלה, משדה התעופה בדרכה למשלחת לצרפת יחד עם ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, כך כתבה סטלה ויינשטיין:

חברת המועצה סטלה ויינשטיין

אריה מכלוף דרעי היקר, אנחנו לא מכירים, נעים מאוד, שמי סטלה ויינשטיין ואני חברת המועצה הממונה על הקליטה בעיר אשדוד. מר דרעי אני רוצה להזמין אותך לבקר אצלנו במחלקה. תזכה לראות עולים מברה" מ לשעבר, צרפת, אמריקה הלטינית, ארה" ב ואתיופיה, עובדים יחד, מגובשים, שמחים האחד בשמחות של השנייה חולקים יחד את העצב ונלחמים יחד למען העולים בעירנו.
כבוד השר, אתה מוזמן לארוחת שבת בביתי, ותשמע את הילדים שלי, הרוסים, שרים זמירות שבת.
אדוני השר, בגלל שנאת חינם נחרבה ירושלים פעמיים, אני מתחננת אליך, אל תדליק את אש השינאה במדינתנו, אל תבעיר את אש הפילוג בעירי האהובה אשדוד פעם נוספת. אל תלבה את השינאה, כולנו אחים, כולנו יהודים שחוזרים לארץ אבותינו. בואו נמצא את המשותף ולא השונה, בוא נביא אהבת חינם לארצנו.
נ. ב: בדיוק עולה על טיסה לפריז, ליריד עידוד עליה, להכיר את הקהילות היהודיות בפריז, ולהזמין את כולם לעלות בהקדם, למדינה שלהם, לבית שלהם. תאחלו לי בצלחה…

00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*