דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות – אשדוד יורדת!

צילום אבי רוקח

צילום אבי רוקח

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 14 ברציפות. כלכלני CofaceBdi  בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד.. בדיקת מאגר "אורות אדומים®" של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, שקים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים ועוד…, התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד… המדד מבוסס על הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018

במקום הראשון מדורגת רמת השרון, במקום השני מדורגת העיר חולון, שדורגה אשתקד במקום השלישי, במקום השלישי מדורגת ראש העין שנכנסה לראשונה לחמישייה הראשונה לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השביעי. במקום הרביעי מדורגת הרצלייה שירדה מהמקום הראשון ובמקום החמישי מדורגת נס ציונה שירדה מהמקום הרביעי אשתקד.

איפה אשדוד?

אשדוד דורגה בעשירייה השנייה יחד עם כפר סבא, תל אביב-יפו, גבעתיים, כרמיאל, אשקלון, יבנה, הוד השרון, קריית מוצקין ורעננה.

לבעלי הזיכרון הקצר אשדוד כבר ידעה ימים הרבה יותר טובר לפני מספר שנים דורגה אשדוד במקום השלישי, מאז חלה נסיגה והעיר יורדת בקביחות עד למקום ה-13 בו היא נמצאת היום.

לדברי אייל ינאי, מנכ״ל משותף בחברת CofaceBdi, במסגרת הדרוג השנה בדקנו את היחס בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות  הפיננסית של עיר. רמת השרון המדורגת ראשונה היא העיר שבה הדרוג הסוציואקונומי של התושבים הוא הגבוה ביותר ( 9 )  ובכל העשירייה הראשונה הדרוג הסוציואקונומי אינו יורד מהציון 7 למעט העיר לוד שיוצאת דופן ומתברגת למקום השישי עם דרוג סוציואקונומי של 3 בלבד. עם זאת בעשירייה האחרונה בדרוג ( מקומות 30-40 ) הדרוג הסוציואקונומי אינו עולה מעל 6. כלומר שיש התאמה מסוימת בין מצבם הסוציואקונומי של התושבים לבין דרוג היציבות של הרשות. אולם הדוגמא של לוד ואליה צריכים לשאוף ראשי ערים נוספות מראה כי ניהול נכון יכול לשפר את יציבות העירייה למרות הדירוג הסוציו אקונומי.

צילום: אבי רוקח

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*