דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בתל אביב

מה הם הדברים שחשוב לבדוק לפני שמחליטים על מעבר.

יותר ויותר אנשים מבוגרים עוברים בשנים האחרונות להתגורר במסגרות של דיור מוגן. יש לכך הסברים וסיבות שונות. לא מעט אנשים מבוגרים מחליטים לבצע את המעבר בעצמם, אחרים עוברים אחרי שקרוביהם, כולל ילדיהם, משכנעים אותם שזה הצעד הנכון עבורם.

מעבר לדיור מוגן בתל אביב או בכל מקום אחר, הוא לא דבר פשוט. לא עבור ההורים ולא עבור הילדים והסביבה. אומנם יש בכך הקלה מסוימת, שכן במקום שההורים יישארו לבד, והילדים יהיו בחרדה שמא יקרה להם משהו, עדיין מדובר על מעבר אל מקום שונה, אחר, אל סביבה לא מוכרת. יש פה שינוי מהותי של שגרת החיים שלהם. מצד שני, חשוב לומר, במקרים רבים, מדובר על שינוי חיובי בכל מה שקשור לאיכות ורמת החיים.

מעבר אל דיור מוגן בתל אביב ובמקומות אחרים נעשה מסיבות שונות. לעיתים הוא נעשה על ידי שני בני הזוג, מתוך החלטה והבנה, שהם לא יכולים להישאר לבד בדירתם, בוודאי אם ילדיהם אינם מתגוררים קרוב אליהם ואין מי שיבדוק אם הכל בסדר איתם מעת לעת ואין מי שיטפל בהם בעת הצורך. לא פעם ההחלטה מתבצעת כאשר אחד מבני הזוג נפטר והשני לא רוצה להישאר לבד. מעבר למערכת של דיור מוגן, זה פתרון אידיאלי להתמודד עם הבדידות וכל מה שכרוך בכך.

השאלה היא, כיצד בוחרים את המקום האידיאלי לעבור אליו. לפני שאנחנו נציג מספר נקודות בהקשר זה, חשוב לומר, הבחירה צריכה להתבצע על ידי מי שאמור לעבור ולהתגורר במקום (הכל בהנחה והוא יכול להחליט על דעת עצמו, יש לו שיקול דעת והוא לא מתמודד עם חוסר צלילות דעת או כל דבר אחר שיכול להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות שלו). הסיבה שההחלטה אמורה להתקבל על ידו היא, שהוא שאמור להתגורר שם בסופו של דבר, והוא זה שאמור ליהנות מהשירותים שהמקום מספר.

מה הן הנקודות החשובות לבדיקה

ראשית, יש לבדוק איפה המבנה ממוקם, מה הגודל שלו וכיצד ניתן להגיע אליו. זה חשוב, מאחר ובמידה ומדובר באדם צלול לגמרי, אדם עצמאי שיכול להתנייד בעצמו, אז סביר להניח שהוא ירצה לצאת מהמקום מעת לעת, וכן הוא ירצה שבני משפחתו וחבריו יבקרו אותו. לכן חשוב שהמקום יהיה נגיש וקרוב למקומות מרכזיים.

שנית, חשוב לבדוק מה המקום מציע מבחינת מגורים, מה גודל הדירה, מה יש בה, כיצד היא בנויה, יש להשגיח שיש במקום את כל אמצעי האבטחה והביטחון הנדרשים. בסופו של דבר, זה מקום מגורים, זו הדירה בה הוא אמור לבלות את שארית חייו, לפחות.

שלישית, חשוב לבדוק מה המקום מציע מבחינת שירותי בריאות, תרבות ופנאי, ספורט, חברה, רצוי לבדוק מי הדיירים במקום. אנחנו רוצים לייצר עבורו סביבת מגורים נעימה, ייחודית, סביבה שהוא ייהנה בה.

צילום:  https://www.pexels.com/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*