דיג'יי ואמנות הסאונד/BEAT

דיג'יי ואמנות הסאונד/BEAT

בבית אריה קלנג באשדוד, תפתח ב-17 בינואר תערוכה ראשונה מסוגה שתעסוק בדמות הדיג'יי, במוזיקה ובסביבה שאלו מתקיימים. תערוכה חווייתית המבוססת על עבודות וידאו וסאונד, לצד מייצבים אינטראקטיביים, בניהולה האמנותי של מרינה פוזנר.

בתקופה בה הדיג'יי כדמות ומקצוע הפך לפופולארי ונחשק, בעידן בו יצירה וידע נצרכים באופן חדש, יתאפשר לקהל הרחב להיחשף בתערוכה החדשה במסגרת מוזיאלית, לדמות הדיג'יי, ליצירה מוזיקלית, לכלים שונים ולטכניקות המשתנות. בנוסף התערוכה תאפשר הצצה להתפתחות המקצוע, אל אחורי הקלעים ולאנשים שעומדים מאחורי התעשייה   |   ניהול אמנותי ואוצרות: מרינה פוזנר.

פתיחה: יום שישי ה-17.1.20   |   שעה 12:00  |   נעילה: 16.4.20   |   בית אריה קלנג באשדוד.

ב-17 בינואר תפחת תערוכה ראשונה מסוגה שתעסוק בדמות הדיג'יי, במוזיקה ובסביבה שאלו מתקיימים, בבית האמנים החדש של אשדוד- בית אריה קלנג, תחת ניהולה האמנותי של האוצרת מרינה פוזנר ובייעוץ מקצועי של מכללת BPM. התערוכה בתמיכת בירה מכבי ו-Pioneer Dj.                                        

בתקופה בה הדיג'יי כדמות וכמקצוע הפך לפופולארי ונחשק, בעידן שבו יצירה וידע נצרכים באופנים חדשים, התערוכה תביא מבט חדש במסגרת מוזיאלית לקהל הרחב על דמות הדיג'יי, על יצירה מוזיקלית, על הכלים השונים, על הטכניקות המשתנות, על התפתחות המקצוע, על אחורי הקלעים ועל האנשים שעומדים מאחורי התעשייה. בנוסף ייחשפו המבקרים להתפתחות ההיסטורית בציוד המקצועי של הדיג'יי, משנות ה-90 ועד היום.

התערוכה תציג גם מבט גלובלי על הנושא וגם את המבט המקומי על מוזיקה, דיג'אים והסביבה המאפשרת לאלו להתקיים תוך הצצה אל פס הקול של העיר אשדוד. אופי התערוכה יהיה חווייתי, ויתבסס על עבודות וידאו וסאונד לצד מייצבים אינטראקטיביים. בתערוכה משתתפים אמני סאונד ווידאו ומעצבים. שותפים לתערוכה מקומות הבילוי המרכזיים באשדוד ודיג'אים.

הכנסת שמותיהם של דיג'אים לשיח האמנותי, הוא מהלך חלוצי שנעשה על ידי בית אריה קלנג אשר פנה  לפוזנר לאצור את התערוכה, ומניח את האבן הראשונה לפעולות מעין אלו.

המיצב המרכזי בתערוכה הוא "הסטודיו של האמן". האולפן של הדיג'יי, הסביבה בה הוא יוצר, חוקר, חולם, מסדר ומוציא לפועל את המוזיקה. במשך התערוכה, יהפוך המייצב גם לתחנת רדיו שתשודר לערוץ YouTube ייעודי וגם כ- Boiler room לייב בגלריה. בכל פעם יהיה שיתוף פעולה בין בר מקומי-אשדודי אחר לבין דיג׳יי אורח מוכר.

קיר אינסטגרם המציג צילומים אותנטיים מהסטודיו- האולפן של הדי-ג"י.

ASHDOD MIX שיתוף פעולה בין אמני הסאונד והווידאו ​ שי מלכה ושי קאן, אשר יצרו יחד על בסיס הקלטות, סאונד של העיר וצילומי וידאו, עבודה שמניחה את הפסקול של אשדוד. יצירה רב חושית וייחודית למקום שמחברת בין הפקה, מיקס סאונד, לבין יצירת ביט ויזואלי שמעמיק את היצירה ומעניק לה נוכחות .

אמן הסאונד יוגב אמסלם לוקח את הצלילים של אשדוד ובאופן הפוך מזמין את הקהל להתנסות ביצירה מוזיקלית ואינטראקטיבית.

עבודות וידאו וסאונד שמופקות במיוחד לתערוכה בשיתוף ובעזרת צוות יוצרים של מכללת BPM המלווה את התערוכה בפן התוכן המקצועי,​ ובהשתתפות מיטב הדיג'אים ואנשי מקצוע, יעניקו הצצה אל אחורי הקלעים, יניחו קווי מתאר לאמנות של היצירה, יחשפו צדדים משעשעים של דיג'יי ויתנו גם את הקול הנשי במקצוע.

לילות אשדוד הינו מיצב אינטראקטיבי, אינטימי ברוח חיי הלילה בעיר, של המעצבת קטרינה אלכסנדרוב, אשר מזמן הצצה היסטורית למקומות בהם הכל מתחיל, במקרה הזה בסצנה המקומית .

התערוכה תתקיים בשיתוף מכללת BPM – המכללה של תעשיית המוסיקה, וחברת Pioneer Dj המספקת ציוד מקצועי לדיג'יי. בירה מכבי המזוהה עם תרבות אלטרנטיבית ותומכת ביצירה מקומית צעירה, החברה העירונית לתרבות אשדוד, ובתמיכת עיריית אשדוד.

משתתפים בתערוכה

אלה גוטמן, אסף שמואל, אריאל שלום (Jijah), בנג׳י, הדר מלניק (Milia Rose), יוגב אמסלם, לורנס בר, מטילדה בר, בר Napopo, ספיר חזון, עומרי גואטה, עידו מורלי, עמית אגמי, פאזל קפה, בר "פיגאל", קטרינה אלכסנדרוב, Kino todo, קרן אורבך (דיג'יי Kitty), רוני אמיתי, שי מלכה, שי קאן, שלומפר בר, אלון מלול, אור בן נון, אלין ליסוגורסקי, כוכב שחר, נריה אורבך, עמרי גלאור, צחי גניש, רז סיסו, שי גלינסקי, Dj Suba , Eliezer, Oska, Shlomi Lavi.

ביום שישי ה-17.1.20 בשעה 12:00, יתקיים אירוע הפתיחה של התערוכה בבית אריה קלנג (גבעת יונה). האירוע שיהיה פתוח לקהל הרחב חינם, כולל מסיבת צהריים עם דיג'אים מקומיים ומחוץ לאשדוד, הופעות לייב ובשיתוף הברים בעיר.

מסיבת פתיחה בגלריה

סטים של אושר, 45 דקות מדויקות.

עידו מורלי

עמית אגמי
Dj Suba (נאפופו)

שי מלכה לייב

יוגב אמסלם לייב

אלון מלול
danbenedeto (דן אוסובסקי מטילדה)

חיים בנישו (שלומפר)

אורן אוחנה (פאזל)

Yehuda Hakmon) PIGAL)

*המסיבה תשודר לערוץ יוטיוב של התערוכה  |  כניסה לתערוכה ללא תשלום   |   לקבוצות המעוניינות בהדרכה, בתיאום מראש ובתשלום   |    לפרטים נוספים 08-9221883.

בית אריה קלנג, בית האמנים החדש בגבעת יונה, יאיר 2, אשדוד  |  שעות פעילות בית האמנים: ימים א'-ה': 08:00- 18:00, יום ו: 09:00 – 13:00, שבת: סגור.

בתמונה: עבודה מתוך הסטודיו של האמן רוני אמיתי  |  צילום: מור אמיתי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*