דוקטור יואינג ומיסטר טפירו

דוקטור יואינג ומיסטר טפירו

"איזו מלחמה,כמה תשוקה". אילו ההיבטים שגרמו לאוהדיה הנלהבים של מכבי " קפלן" אשדוד באר טוביה, לצאת הערב (שני) עם חיוך פרוס מאוזן לאוזן מאולם הקריה, לאחר תצוגת הניצחון הנפלאה של שחקני מכבי אשדוד, בניצחון הגדול והמרשים על מכבי קרית גת.
כל אוהד כדורסל שהגיע הערב לאולם במקיף ז', לא ידע מאיזו מכבי אשדוד לצפות. האם נראה את אשדוד שלא הרשימה יתר על המידה במשחקי ההכנה, או שמא נביט סוף סוף בצעירים הישראלים הרעבים, שיובילו את מאמנם הרוקי לניצחון במחזור הפתיחה.

בסופו של דבר אותם צעירים כגון, אדם אריאל הקפטן,יפתח זיו רכז העתיד של ישראל, בן אלטיט, וכשהם נותנים את הדחיפה לשלושת האמריקאים המעולים, ובראשם יואינג וסיימון, הובילו לניצחון גדול על הקבוצה של נתי כהן, ניצחון בתוצאה 90-68, ששם את הקבוצה מעיר הנמל במקום הראשון ( לשמור את העיתונים מחר בבוקר), לפחות עד למחזור הבא,בעקבות הפרשי סלים.

MOLD0058

דניאל יואינג. בשקט בשקט מגיע ל-25 נקודות. צילום: לירון מודובן

הדקות הראשונות עוד היו צמודות, אך שני סלים של צייס סיימון הובילו את המקומיים ליתרון 4 נקודות לאחר 3 דקות.
משם החבורה של טפירו לא עצרה ולא נחה לרגע. מסירת הלייאופ נהדרת של יפתח זיו לאלטיט, פלוס שלשה של סיימון ועוד נקודות של נועם לייש לאחר עבירה במתכוון של רוזנברג הקרייתגתי, הובילה את אשדוד ליתרון מבטיח של 24-7 כשנותרו שתי דקות לסיום הרבע הראשון, ועוד שלשה אדירה של הכוכב החדש ובעל הניסיון האירופאי העשיר, דיניאל יואינגהורידו את מכבי אשדוד באר טוביה ליתרון של 27-9 בסיום הרבע הראשון!.

הקבוצה של טפירו לא הפסיקה כאן, מטווח שלשות של נועם לייש, סיימון וג'ייק כהן שנראה מצויין אף הוא, בתוספת שתי נקודות של אדם אריאל, גרמו לנתי כהן להזעיק במהרה פסק זמן 3 דקות בתוך הרבע השני, כשלוח התוצאות הראה 36-14 לדרומיים בצהוב.
למחצית ירדו הקבוצות בתוצאה של 44-24 לאשדוד, שירדה אפילו מאוכזבת יותר, מכיוון ששלשה של בן אלטיט מיותר מחצי מגרש נפסלה, בטענה לצעדים קודמים של הסנטר שהיה פנטסטי.

החצי השני של המשחק, היה לפרוטוקל בלבד והפך במהרה לגארבג' טיים גדול, שסיפק בעיקר הנאה מרובה לקהל הצעיר והנלהב.
מטווח שלשות מרשים של דניאל יואינג וצ'ייס סיימון, כשביחד עם הישראלים המבטיחים שנראו בעלי רעב גדול וחיובי לכדור, הביאו את המשחק לסיומו, כשלוח התוצאות הראה 90-68 לאשדוד והעניק למאיר טפירו ניצחון ראשון כמאמן בליגת העל. פרט נוסף שגרם לכל שחקני הקבוצה לצהול ולהמשיך בחיבוקים, הייתה השלשה האדירה של תור שרעבי, שנכנס כחצי דקה לסיום, ובשניה האחרונה שלח זריקה אדירה כמעט ממגרש שלם, שצללה היישר לתור הטבעת, וגרמה לכל חבריו לתת לו לא מעט צ'אפחות ומחמאות על הסל המדהים!.

MOLD0345

שרעבי גונב את ההצגה עם שלשה מעולם אחר. צילום: לירון מולדובן

אם כך, מכבי אשדוד באר טוביה, יכולה להיות מאוד מעודדת מהניצחון המרשים. חייבים לציין שעד למשחק הבא בחוץ מול גלבוע גליל, שהפסידה הערב לחולון. יצטרפו אל הקבוצה הסנטר הניגריאמריקאי החדש שחתם קליסטוס אזיוקו, ואף אולי גם חאבי גונזאלס שסיכם, ואמור לקבל בקרוב את האזרחות הישראלית. שני השחקנים האלה בוודאי יוסיפו לא מעט לקבוצה.
שני פרמטרים שעליהם טפירו יצטרך לתת את הדעת, ולעשות הכל כדי לשפר. הם איבודי הכדור של הרכז יפתח זיו, ולתת דגש רחב על נושא רבאונד ההגנה, כי מול יריבה גדולה יותר מקרית גת, אשדוד תשלם על היבט זה. אם כי הסנטר החדש אמור לפתור לא מעט מהבעיה המדוברת.
עושה רושם שהבאת מאיר טפירו נכון לרגע זה, הביאה לא מעט לחימה ורצון בקרב השחקנים,ואפילו טיפה של מזל עם אותם השלשות מהטווחים הלא נורמליים.


קלעו לאשדוד: יואינג 25, סיימון 18, גייק כהן9 רבאונדים ובן אלטיט 10 נקודות כ"א, אד דניאל ונועם לייש 7 כ"א, אדם אריאל 4, תור שרעבי,יפתח זיו ורם אליאספור 3 כ"א.

צילום: לירון מולדובן באדיבות מנהלת הליגה

מאת: מאור לוי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*