גשרים של אהבה

גשרים של אהבה

מרים טוקאן, משתתפת העונה החמישית של התוכנית "כוכב נולד", מגיעה לאשדוד עם הרכבה 'קוורטטוקאן' במופע מוזיקת עולם המשלב את המזרח עם המערב דרך שורשיה המוזיקליים.

סדרה מרתקת ומשובחת בת ארבעה מפגשים המפגישה את המוסיקה האנדלוסית עם תחומי דעת שונים בהפקה משותפת של מונארט, מרכז תרבות בשיתוף התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד כל מפגש מתחיל בניחותא בקפה ואז מופע המלווה ב"קונצרט קטן" ברוח הנושא ובשיחה מרתקת והדגמות מוזיקליות .במפגש הראשון תתארח מרים טוקאן, במופע המתאפיין במוזיקת עולם שמתחיל באנדלוסיה עובר דרך הבלקן, ממשיך בלבנון ובישראל בכפר שבה נולדה משלבת את המזרח עם המערב דרך השורשים המוזיקליים שלה. טוקאן בת ה-36, במקור מהכפר אעבלין שבגליל, השתתפה בעונה החמישית של התוכנית "כוכב נולד", וזכורה כערביה ששרה בכוכב נולד "כי האדם עץ השדה". את לימודי המוזיקה החלה בגיל שש, נחשבה ל"זמיר הכפר" ונבחרה לסולנית המובילה של מקהלת הכנסייה המקומית, בה היא שרה ומתפללת בערבית, יוונית וארמית.  לפני כעשור היא סיימה את לימודי המשפטים והיא עורכת דין במקצועה.

טוקן, ששיתפה פעולה עם אמנים רבים, ביניהם אלון אולרצ'יק, דוד ד'אור ואחרים  מובילה את ההרכב 'קוורטטוקאן' תשיר מרים שירים מקוריים עם שירים מוכרים, המקבלים אינטרפרטציה חדשה. הלהקה, שאלבום הבכורה שלה יצא ב-2013, הופיעה בפסטיבל העוד 2013 וזכתה בפרס עידוד היצירה מטעם הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה יהודית באמסטרדם 2014. ההרכב הופיע בספטמבר 2016 בפסטיבל "אחווה" בגרמניה. במופע באשדוד חברי ההרכב 'קווארטטוקאן' יציגו את המופע 'גשרים של אהבה' המבוסס על "שאהבה נפשי", כשם אלבומם השני. "שאהבה נפשי" הוא גם כותרת השיר שכתבה אהובה עוזרי והקדישה לזמרת מרים טוקאן.

עוד במופע: שיר ערש ביידיש שהקדיש למרים המלחין דניאל גלאי, וכן חומרים מקוריים של עידן טולדנו, נעה וקס ומרים טוקאן. במופע ממריא הסאונד המיוחד של ההרכב למקומות חדשים, המותחים את המפגש בין מזרח למערב עד הקצה. באמצעות מילים ומנגינות יטיילו המשתתפים ביבשות, בארצות ובתרבויות שונות – ינועו בין מרחבי זמן ומקום בין "ביאליק", "לפיירוז", בין "חוסיד" ל"תושיא" בין מקצב חסידי למקצב פלמנקו, ישירו בשפות שונות – אידיש, ערבית, אנגלית ועברית אך ידברו בשפת הלב הבונה גשרים של אהבה ושלום.

במופע יתארחו חברי ההרכב "קוורטטוקאן"- אוסף נדיר של מוסיקאים מוכשרים יחד עם נגני אנסמבל התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. מנהל מוסיקלי, מעבד, נגן גיטרה ועוד: עידן טולדנו  |  שירה: מרים טוקאן  |  צ'לו: ד"ר רחל גלאי  |  כלי הקשה: נועה וקס.

מפגש ראשון, יום שני, 16.12.19 בשעה 11:00  |  מונארט דרך ארץ 8  |  מופע בודד: 65 ₪  |  להזמנות חייגו :1-800-693-693.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*