גל שני – הגיל השלישי

גל שני – הגיל השלישי

אשדוד ערוכה – מחקר "65 פלוס" לסיוע לתושבים הוותיקים בתקופת המאבק בהתפשטות מגפת הקורונה, הושלם ומעודכן בעיר אשדוד, החמישית בגודלה במדינת ישראל, המונה 250 אלף תושבים, מתגוררים למעלה מ-41 אלף תושבים בני 65 ומעלה.

כחלק מההיערכות לחירום ולהמשך התפשטות מגפת הקורונה, ביצעה עיריית אשדוד בחודשים האחרונים מחקר מקיף, במטרה ליצור קשר עם תושביה הוותיקים של העיר אשדוד ולדאוג לצרכיהם החיוניים בעת הזו ובימי שגרה.

על ביצוע המחקר הופקד המוקד העירוני של עיריית אשדוד בניהולו של מנהל המוקד העירוני, דוד דבש, ובשיתוף ראש מנהל השירותים החברתיים בעיריית אשדוד, רונית צור.
במשך שלושה שבועות בוצעו שיחות לכלל התושבים בני 65 ומעלה, באמצעות כ-120 עובדי עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד. כמו כן, חלק מהתושבים הוותיקים מילאו את הסקר באמצעות שאלון דיגיטלי שנשלח אליהם באופן ממוקד באמצעות מסרון. בתום המיפוי ועדכון הקבצים, עיריית אשדוד ערוכה עם יכולת מידע מדויקת ומעמיקה יותר, הכוללת פרטי רקע משמעותיים שיכולים לסייע בשגרה ובחירום לאוכלוסייה הוותיקה בעיר.

התפשטות מגפת הקורונה יצרה מציאות שונה, שלא הייתה מוכרת עד עתה, ובה מבוגרים בני 65 ומעלה נשארים בבתיהם במטרה לשמור על בריאותם, וצעירים אינם יכולים להיפגש עימם באופן ישיר. על כן, העזרה והסיוע מבוצעות תוך שמירת מרחק.
במהלך הגל הראשון הקימה עיריית אשדוד את מטה "65 פלוס" במטרה להנגיש את כלל השירותים החיוניים לתושבים הוותיקים ללא עורף משפחתי, כדוגמת סיוע ברכישת מזון והצטיידות בתרופות, ומתוך רצון לקבל תמונת מצב כוללת על כל אחת ואחד מתושבי העיר הוותיקים. ייעוד נוסף של המטה הוא לסייע בהפגת הבדידות של התושבים המבוגרים, באמצעות מפגש עם בני נוער.

עיריית אשדוד תסייע לתושביה הוותיקים שמתגוררים בגפם ואינם בעלי עורף משפחתי, באמצעות תמיכה רציפה וסיוע בצרכיהם החיוניים על מנת לשמור על בריאותם מבלי לסכן את חייהם כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

במסגרת זו, כלל רכישות מוצרי המזון והתרופות לתושבים הוותיקים ללא עורף משפחתי מתבצעות על חשבון העירייה, כפי שהתרחש בעת הגל הראשון.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי:

אנו נעזרים במאגרי המידע המתקדמים שלנו על מנת לסייע לתושבים הוותיקים בעיר, שנמצאים בסיכון גבוה כתוצאה מהתפשטות מגפת הקורונה. יש בידינו מיפוי של כלל התושבים הוותיקים באשדוד, תוך שימת דגש על תושבים ותיקים שאין להם עורף משפחתי בעיר.

כלל הנתונים הוזנו במפה הדיגיטלית GIS ובכל רגע ומכל מקום ניתן לשלוף ע"פ לחיצה במאפיינים שהוגדרו ולקבל תמונת מצב מלאה. כחלק מכך, יחידת המתנדבים העירונית מגבשת ומחזקת את מצבת המתנדבים במטרה לתת מענה מהיר וראשוני לקבוצות אוכלוסייה בסיכון.

המהלך החל בגל הראשון של הקורונה במטרה להיערך טוב יותר לגל השני ולקבל תמונת מצב מדויקת ועדכנית על כל אחד מתושבי העיר בגילאי 65 ומעלה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*