גלבר ללסרי – ״אתה שלם עם בחירתו של מהנדס העיר?

גלבר ללסרי – ״אתה שלם עם בחירתו של מהנדס העיר?

במכתב ששיגרה חברת האופוזיציה הלן גלבר לראש העיר מעלה גלבר תהיות רבות לגבי הליך בחירתו של מהנדס העיר הנכנס מר דורון חזן. בהליכי בחירת המהנדס קיבל חזן לא פחות מ-3 סירובים ואי התאמה וכי אינו עומד בתנאי הסף, כך לפי דברי גלבר. אחרי שלושה סירובים ואי עמידה בתנאי הסף נבחר חזן לתפקיד מהנדס העירייה.

מצ״ב ציטוטים ממכתבה של חברת האופוזיציה הגב׳ הלן גלבר:

הריני להביא לידיעתך כי ממסמכים שהגיעו לידיי הקשורים להליך הבחירה של מהנדס העיר באשדוד עולים דברים תמוהים ומוזרים באשר לדרך בחירתו של המהנדס שנבחר מר דורון חזן:

מר דורון חזן הגיש מועמדות בחודש פברואר 2015 לאחר פרסום המכרז הראשון עם התפטרותו של המהנדס מר שלמה נער, וייאמר מיד, כי אינני מכירה את מר חזן ולא את כישוריו ואין לי עניין אישי בו אלא בדרך בה נבחר ועל כך בהמשך.

בחודש מרץ 2015, לאחר מיון ראשוני של המועמדים ובדיקה של תנאי הסף שלהם, קיבל מר חזן הודעה בכתב מאגף כוח אדם הפוסל אותו מהתמודדות במכרז, מהנימוק שהוא אינו עומד בתנאי הסף, בין היתר באחד מסעיפי תנאי המכרז והוא 9 שנות ניסיון בתחום התכנון , פיקוח ורישוי , בנייה ציבורית, עבודות ציבוריות המבוצעות על ידי רשות מקומית או מטעמה .

כידוע לך, במכרז הזה לא נבחר מהנדס עיר, בטענה שלא נמצא מועמד מתאיםיצא מכרז נוסף לאחר הארכה נוספת בחודש מאי 2015. העירייה פרסמה המכרז הנוסף ,מלווה בקמפיין יחצ"ני ברשתות החברתיות ובתקשורת הארצית, על מנת לאתר את המהנדס ש"יושיע" את מינהל ההנדסה, שהתנהל בכל התקופה הזו ללא מהנדס.

las1

למותר לציין ,לצערי, שלא נמצא במשך החודשים הארוכים האלה מהנדס, שיהיה מוכן לקבל על עצמו את האחריות הניהולית ההנדסית בעיר אשדוד , שזקוקה נואשות ליד הנדסית מכוונת, נוכח הבנייה הלא חוקית הקיימת בעיר, ההתפתחות הצפויה, והאתגרים העומדים בפני העיר אשדודולא שאין במדינת ישראל ובאשדוד מהנדסים טובים ומוכשרים?! השאלה הנשאלת היא מדוע מועמדים ראויים לא מגישים מועמדות לתפקיד הראוי והמכובד? יש בידיי תשובות אך אני בוחרת לא לפרטם במכתב זה ובעת הזו.

באופן מפתיע , ביום 2 ליוני 2015 מר דורון חזן הגיש מועמדות בפעם הנוספת על אף שנדחה, כאמור, לאור אי עמידתו בתנאי הסף .

תמוה בעיניי ומפתיע לא פחות היה מכתב הערעור של מר חזן, על ידי עורך דינו, שמלין, בפעם הראשונה על פסילתו, לאחר חודשים רבים, וזאת עשה רק בתאריך 25.6.15 , כחודש לאחר הגשת המועמדות השנייה וחמישה חודשים לאחר שנפסל בפעם הראשונה.

התשובה של אגף משאבי אנוש יומיים לאחר ערעורו של חזן הייתה דומה כמו בפעם הראשונה וחד משמעית ודוחה את טענות עורך דינו של חזן וקובעת כי אין לו על פי קורות חייו הניסיון הנדרש לתפקיד המהנדס.

למרות שאני בטוחה, שאתה כיו"ר הוועדה לאיתור המהנדס פיללת ורצית שאחרי חודשים ארוכים ייבחר, סוף סוף, מהנדס לעיר. השאלה רק האם המהירות והעובדה שאין מתמודדים רבים ומוכשרים גרמה לכם לבחור את הרע במיעוטו?

אחרת אי אפשר להסביר את האמירות שלכם בעת קבלת ההחלטה לבחור את מר חזןבכך שהוא "אינו מושלם" "חסר ניסיון" ועוד אמירות שלא מחמיאות לבחירתו.

לאור האמור לעיל ברצוני לשאול:

האם אתה באופן אישי שלם עם בחירתו של מהנדס שמועמדותו נפסלה פעמיים על ידי אגף כוח אדם בתנאי דרישות המכרז?

האם עמדה בפניכם, לאור התערבות עורך דין מטעמו של חזן, חוות דעת משפטית מטעם היועץ המשפטי לעירייה, המאפשרת לדון ולבחור באדם שמועמדותו נפסלה ? (אני בעצמי ביקשתי לקבל את חוות הדעת מהיועמ"ש עו"ד רוני עמיר וטרם קיבלתי אותה).

במידה ומר חזן לא עמד בדרישות הסף ובכל זאת דנתם ובחרתם בו, סביר מאוד שנגרם אי שוויון לרבים מהמועמדים האחרים שראו עצמם מועמדים מתאימים לתפקיד ולא הגישו את מועמדותם עקב תנאי הסף או לחילופין הגישו את מועמדותם ונפסלו על ידי אגף כוח אדם, באותה טענה כמו מר חזן, שאינם עומדים בדרישות הסף ולכן לא התמודדו מלכתחילה. אציין, כי במכרז המהנדס יש עוד עשרות מתמודדים שהאגף פסל אותםהאם פניתם אליהם לאור השינוי? האם העירייה לא לקחה סיכון בכך שיוגשו כנגדה תביעות משפטיות על ידי מועמדים אחרים שלא עמדו בתנאי הסף ונפסלו על ידי אגף משאבי אנוש, כמו גם, תביעות של מועמדים שירגישו שהם הופלו לרעה?

האם לאור קורות חיים שלפיהם הוא משנה עבודה בפרקי זמן קצרים התעניינתם , שאלתם ובררתם מדוע זה קרה? והאם לאור זאת מאן דהוא מהעירייה בדק ושאל עליו מול מקומות העבודה האחרונים שלו? בסך הכל הוא עבד לא רחוק מאוד מאשדוד, ועדת זמורה ועיריית בת ים. אם כך מה היו חוות הדעת עליו? אחרי הכל מדובר בתפקיד רגיש, משמעותי, ומרכזי מאוד המשפיע על כל תושב ותושב בעיר.

הצעתי בשלב זה היא כלדלקמן:

להקפיא המינוי ולא להביאו לאישור מועצת העיר, עד לבחינה ובדיקה מדוקדקת ומעמיקה של כל "הפגמים" וההשלכות למועמדים האחרים שנפסלו ושהעליתי כאמור בפניך, ובטוחני שנחשפת אליהם, שהרי כיו"ר הוועדה עיינת ביסודיות בתיק המכרזים של כל המועמדים, כולל של מר חזן.

 

5 sep

אוכלים ותורמים לנוער בסיכון ונוער במצוקה

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*