גלבר: טרם ניתנה הכרעה סופית בסוגיית מהנדס העיר

גלבר: טרם ניתנה הכרעה סופית בסוגיית מהנדס העיר

בהודעה שהוציאה עיריית אשדוד אתמול נכתב בבירור: ״עכשיו זה רשמי וחלוט. ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע דחה בשבוע שעבר (28/5/17) את התביעה שהגישה חברת המועצה הלן גלבר כנגד עיריית אשדוד״.

מגישת העתירה הגב׳ הלן גלבר הגיבה למערכת בתגובה משלה בה נאמר שכלום לא נגמר ובטח לא רשמי וחלוט. מצ״ב תגובתה המלאה לכניין המשך ההליך:

בניגוד להודעת העירייה נושא כשירות המינוי של מהנדס העיר דורון חזן תלוי ועומד בבית המשפט וטרם ניתנה הכרעה סופית בסוגיה חשובה זו. בתאריך 18.7.17 עתיד להתקיים דיון בסוגיה חשובה זו.

תושבי אשדוד ראויים למהנדס הכשיר ביותר, בעל הניסיון והיושרה המיטביים. כידוע  מר חזן אשר מועמדותו נדחתה מספר פעמים על ידי עיריית אשדוד עצמה. לדעתי,  חזן אינו עונה לתנאי הסף ולו המינימליים הקבועים בחוק.  דרכי התנהלותו וטוהר מידותיו יועלו בדיונים המשפטיים הקרובים" .

חמור בעיניי כי חרף כל זאת מתעקש  לסרי למנות את חזן. העובדות מלמדות כי  חזן הטעה את הועדה המחוזית בזדון וטען ובעזות מצח בעניין מע"ר דרום, כי הנושא נדון בוועדה המקומית שעה שלא נדון. חמור מכך רוקח מזימות לעקוף את נציגי הציבור המגנים על האינטרס הציבורי ואומר ליו"ר הועדה המחוזית שיעזור לו להעביר את ההחלטה במחוזית כי יתקשה להעבירה במקומית.

אולי יאות לסרי לפחות לגלות לתושבים מה מניע אותו בהתעקשותו על מינוי לא ראוי זה?

"מתוך לחץ ופאניקה ראש עיריית אשדוד מגן על אחד מהמינויים הפחות ראויים  בתולדות העיר אשדוד שכולנו משלמים עליה כבר היום את המחיר ופעולותיו יהווה בכייה לדורות"

במוקד ההכרעה המשפטית  שעמדה בבית המשפט לענייני עבודה והוכרעה  היא השאלה האם רשאית עיר גדולה, כאשדוד,  המונה 250,000 תושבים,  לקבוע תנאי סף  הכוללים ניסיון מקצועי מגוון ורלוונטי (כדרישת חברת המועצה הלן גלבר) או להסתפק בתנאי סף מינימליים הנדרשים לעיירה המונה 10,000 תושבים בלבד (כרצונו של ראש העיר לסרי)".

עיריית אשדוד ולסרי הצהירו והתחייבו, לבית המשפט, למנות  מהנדס עיר הכולל ניסיון וידע רלוונטי רב ומגוון.  מימוש הבטחה זו יחייב את לסרי להדיח את מהנדס העיר דורון חזן. כדי לא להדיח את מהנדס העיר טוען, עתה, לסרי כי אין הוא יכול לעמוד בהבטחתו. לצורך כך המציא לסרי מכתב מפקידה במשרד הפנים בה נטען כי לעיר גדולה כאשדוד די במהנדס עיר בעל כישורים של עיירה בגודל של 10,000 תושבים! ביום 18-7-17 יתקיים דיון בכשירותו של מר חזן, כך שכל האמירות בעניין פסק דין לעניין כשירותו של מר חזן תלוי ועומד בבית המשפט.

כזכור ביולי  2015 נבחר דורון חזן נבחר במכרז לתפקיד מהנדס העיר  אשדוד ובכך הועדף על פני מעומדים שקורות החיים שלהם התאימו יותר לתפקיד כגון יוסי שטיינברג ששימש כסגן מהנדס העיר ניו-יורק ורננה ירדני ששמשה כמנהל תכנון מחוז מרכז. במהלך החודשים, במסגרת חקירת בית המשפט , התגלו עוד ועוד כשלים בהגשת מועמדותו  וכן אי התאמות וסתירות  בקורות החיים שהגיש.

כך לשם הדוגמא, במהלך חקירתו במשפט, הודה דורון חזן כי פנה לעובדת עיריית בת ים, שהגישה תלונה כנגדו בעבר במשטרה, בבקשה שתבטל את התלונה כדי שיתקבל לתפקיד באשדוד.  כמו כן התברר כי מעסיקיו הקודמים כתבו ביקורת קשה בנוגע להתנהלותו בין היתר טענות לביצוע פעולות בלתי חוקיות לכאורה. חמור מכך זייף דורון חזן את קורות חייו כך למשל טען כי הועסק על ידי מעסיק המכחיש שהעסיק אותו, הגשת מספר קורות חיים, תאריכים לא חופפים ועוד כהנה וכהנה.

בחודש ספטמבר 2015 הקפיא בית המשפט את מיניו של חזן וזאת על פי דרישתה של הלן גלבר.

עוד טוענת גלבר "אני מצפה כי לסרי יבין כי אשדוד אינה עיר של  10,000 תושבים, ושאנו  ראויים למהנדס ישר ונקי כפיים ולא אחד שמשנה את קורות חייו ומצהיר בפני מנהליו כי הוא מוכן לשבת שנה בכלא בשביל עירית אשדוד. אני לא אתן יד למינוי כזה ואעשה הכל כדי שתפקיד חשוב זה יעמוד אדם בעל הכישורים המיטביים ביותר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*