גיבור מבצע יהונתן במקיף ו׳

גיבור מבצע יהונתן במקיף ו׳

לקראת חג החנוכה המאופיין בגבורת המכבים ובמאבק הלאומי לריבונות על ארץ הקודש, כאשר לוחמים מעטים נצחו את האימפריה היוונית הגדולה, החליטו במקיף ו' להפגיש את תלמידיהם עם גיבור אמיתי אשר השתתף באחד המבצעים המזהירים שידע העולם, סיכן את חייו להצלת חיים ולאחר פציעתו גילה לכולם כי גבורה אמיתית איננה רק בשדה הקרב.

תלמידי שכבה י' במקיף ו', בניהולה של שירלי גלמן, נפגשו השבוע עם הצנחן סורין הרשקו – שנפצע קשה מאד בפעולת החילוץ ההירואי ב"מבצע יונתן". האירוע המיוחד היה לקראת יום ההזדהות עם פצועי צה"ל והמפגש עם גיבורים אמיתיים שהוכיחו כי שדה הקרב בחזית הוא רק תחילתו של המאבק ואילו הגבורה האמיתית מתבטאת בחיי היומיום, בעורף.

סורין הרשקו, המשותק בכל ארבע גפיו, מהווה סמל לגבורה עילאית ולביטוי הגבוה ביותר של לוחם הממלא את משימתו להצלת חיים אפילו במחיר חייו. סורין נפצע קשה מאוד בפעולה שנערכה הרחק מאוד מגבולות מדינת ישראל. היה זה במרחק 3,800 ק"מ מהארץ, על ארץ זרה ועוינת, במבצע מסוכן מאוד ומורכב ביותר לחילוצם של 105 חטופים יהודים. המבצע שהוכתר בשם "מבצע יהונתן" או "מבצע אנטבה", הדהים את העולם בתעוזה, בתכנון וביכולות המבצעיות של צבא ההגנה לישראל, אך יותר מכך היה הוא הוכחה לערכי הסולידריות של עם ישראל לבניו והמחויבות של מדינת ישראל לתושביה וליהודי העולם.

סורין, מגיבורי המבצע, תיאר בפני התלמידים את הרקע למבצע: חטיפת מטוס אייר פראנס ע"י טרוריסטים גרמנים ופלסטינים, וה"סלקציה" אותה ביצעו המחבלים בין הנוסעים הלא יהודיםליהודים, בשחררם לצרפת את הנוסעים הלא יהודים ובריתוקם של הנוסעים היהודים בשדה התעופה של אנטבה (אוגנדה), תחת איומים ללא הרף על חייהם. סורין סיפר על "התחרות" שהתקיימה בין לוחמים מכל יחידות העילית של צה"ל – מי ייבחר למשימה רבת הסיכונים. באווירה זו של נכונות להקרבה למען הצלת חייהם של עשרות יהודים, תוך הפגנת הקרבה עילאית, פעלו כל הלוחמים, מסיירת מטכ"ל, חטיבת הצנחנים וחטיבת גולני.

במבצע זה נהרג מפקד סיירת מטכ"ל שפיקד על כח הפריצה, יוני נתניהו זכרו לברכה, וכןשלושה בני ערובהגב' דורה בלוך בת ה-75, שאושפזה לפני המבצע בבית חולים ולאחר מכן נרצחה באכזריות, בפקודת שליט אוגנדה דאז אידי אמין.

פצוע צה"ל סורין הרשקו ריגש את כל התלמידים בגבורתו לא רק בשדה הקרב, אלא בהתמודדותו באין ספור אתגרים בחייו האזרחיים. מעולם הוא לא התלונן על מצבו, אלא פעל לשקם את עצמו, בכוחות נפש אדירים. הוא סיים לימודים אקדמאיים ועובד למחייתו בתחום המחשבים.

שילה כהן, הרכזת החברתית, מאמינה שסיפורו של הרשקו מעורר השראה ומעודד הזדהות עם פצועי צה"ל, אשר מסלול חייהם השתנה מקצה אל קצה בעקבות פציעתם. "אסור לנו לעולם לשכוח את הקרבתם למען מדינת ישראל ואזרחיה", אמרה. התלמיד תומר סוויסה, משכבה י', סיכם את המפגש עם פצוע צה"ל, במילים: "פגשנו גיבור אמיתי".

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*