גזר הדין של הרב פינטו: שנה מאסר ומיליון שקל קנס

גזר הדין של הרב פינטו: שנה מאסר ומיליון שקל קנס

אלפים מחסידיו של הרב, תושבי אשדוד הוכו בתדהמה, בית המשפט המחוזי גזר שנת מאסר וקנס כספי על הרב ששיחד את תתניצב אפרים ברכה. פינטו יחל לרצות את עונשו ב-28 ביוני.

התביעה: "המסר הוא שגם אנשים חזקים עם קשרים עדיין ייתנו את הדין על מעשיהם". קהילת "שובה ישראל": "פינטו מנהיגנו יערער על העונש. גזר הדין כואבשנת מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ומיליון שקל קנס זה העונש שנגזר הבוקר (יום ג') על הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בית המשפט אישר את הסדר הטיעון בעניינו של הרב פינטו, שהורשע במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר תתניצב אפרים ברכה. פינטו יחל לרצות את עונשו ב-28 ביוני, והוא צפוי לערער לבית המשפט העליון.

השופט ד"ר עודד מודריק ציין כי מתחם הענישה הראוי לעבירת שוחד נע בין שנתיים לחמש שנים, אך באותה נשימה הזכיר כי הסדר הטיעון אושר בבג"ץ וכי "הסדר הטיעון סביר". השופט ציין כי "הצעות השוחד השתלבו ברצף של פעולות לשיבוש חקירה ושיבוש מהלכי משפט. מדובר ברב גדול שחטא והשחית, שילב אחרים בפשעיו, גם את אשתו על אף מצבה הנפשי כיום". עוד קבע השופט כי "הנאשם נותן את הדין בגין הודאתו. הוא עומד בראש הפעילות של שובה ישראל וצבר תהודה רבה מקרב כל שכבות הציבור, הוא היה להם לרב ולמנהיג". השופט ציין גם כי הוצג בפניו מידע על אודות תרומות שפינטו אסף לנזקקים.

הידיעה באדיבות ynet

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*