גורמה הוא השילוב הנכון בין גודל לטעמים

גורמה הוא השילוב הנכון בין גודל לטעמים

כל מה שנחוץ כדי לקבל מזון גורמה הוא מנה שמגיעה בגודל הנכון כך ששילוב הטעמים בה מדויק ומענג את החך כפי שהשף התכוון שיהיה. תנו לזה צ'אנס ותבינו את ההבדל.

כדי ליהנות מאוכל הוא לא חייב לבוא במנות גדולות מדי, כפי שעושים בארוחות חגיגיות שבהן כל המנות על השולחן גודשות את הצלחות והיתרון שלהן הוא בעיקר בנדיבות הכמותית. מזון גורמה שמגיע ממדינות אחרות, הידועות בטעם הטוב שלהן ובהבנה של בישול עילי, מצטיין בכך שהסועדים שבעים מבלי להיות מואבסים במזון רב מדי, הודות לשילוב חומרים וטעמים נכון שמשאיר עליהם את הרושם הנכון.

כך לומדים גם הישראלים להעריך את הטעמים הייחודיים שמוצעים להם, ואת השילוב ביניהם בתפריטים האנינים של פטיסרי פסטל האשקלונית. שם, אפשר להבין בדיוק במה מדובר כאשר מתכננים אירוח באירועים בכל היקף שהוא ולא מתפשרים על איכות.

שחזור האיכות הוא המפתח

משפחתה של אווה בן הרוש התחילה את המסורת הצרפתית של מזון גורמה בפטיסרי שלה בפריז לפני 25 שנה. ההתמחות של הוריה הייתה באפייה של מיני מאפה מלוחים ומתוקים ועוד מטעמים שמתאימים לאירוח ולקייטרינג, והכל עשוי מחומרים שהם ידעו להשיג באירופה ונתנו להם את הטעם האיכותי שחיפשו. כשעלו לארץ לפני 15 שנה ופתחו את הפטיסרי שלה, "פסטל", היה ברור להם שהם ישחזרו את הטעמים כדי להצליח בעבודתם, משום שזה מה שעשה את המוניטין שלהם.

כדי להגיע למצב שבו המעדנים שלהם בעלי הטעם הפריזאי הכשר המוכר הם חיפשו את החומרים המתאימים ואם צריך היה לייבא אותם זה בדיוק מה שעשו. היה מעניין ללמוד על כך שאפילו חומר גלם פשוט ובסיסי כמו סוכר נראה ומגיב אחרת בישראל ובצרפת. הם מצאו את הסוכר שמפיק את הטעמים המעודנים של העוגות והפטיפורים שלהם, והוסיפו לכך חומרי גלם מצוינים שישראל מתברכת בהם, כמו פירות וירקות מובחרים. בלי זה לא היו מצליחים להרכיב את התפריט הידוע שלהם.

ללמוד טעמים חדשים בדרכי נועם

כשהפטיסרי החלה להציע לישראלים את התפריט שלה, המשפחה הופתעה לגלות שבישראל זה עובד אחרת אפילו במאפים, שנחשבים למוצר אהוב בכל מקום בעולם. מכיוון שהמנות שהם מגישים קטנות יותר, הן מורכבות בצורה מחושבת יותר כדי שיכללו יותר מרכיבים מובחרים כמו סלמון ועוד, ולכן הרכב הטעמים שונה ומרוכז יותר. מכיוון שלא מתפשרים על איכות הם גם עזים יותר מאשר בדרך כלל ולכן נחוצות מנות קטנות יותר כדי לחוות את מלוא חוויית הגסטרונומיה הצרפתית הזאת. בהתחלה, הלקוחות התפלאו ואף הביעו את דעתם שכאן זה אחרת, אבל מהר מאוד נענו לפיתוי האסתטי שנראה להם טעים, וכך למדו לאהוב את כל מה שהוצע להם בפסטל.

ללמוד לאהוב גם קייטרינג שונה

מכיוון שפסטל הביאה גם את תפריט הקייטרינג שלה לאירועים היהודיים בקהילת פריז, היה צורך ללמד גם את הישראלים לאהוב את מגשי האירוח המפתיעים שלה. מלוחים או מתוקים ולרוב גם שילוב של שניהם יחד, המגשים האלה מספקים פתרון נהדר למי שמחפש תפריט מגוון לאירוח מבלי להוציא יותר מדי על ארוחת מנות, וגם לענות בכך על כל הטעמים.

פסטל מציעה גם מנות פרווה איכותיות שלא הייתם מאמינים שהן כאלה, הודות לחומרי גלם מיוחדים שמיובאים מבלגיה ונותנים את הטעם הייחודי והחמאתי. זה מאפשר לעורכי אירועים להציע מנות משובחות לטבעונים ולאנשים שנמנעים ממזון מן החי או כל טרנד קולינרי אחר שמככב כיום. כך, אפשר ליהנות מתפריט עילי במחיר נוח ובאיכות אירופית.

קרדיט צילום : שחר בי – יחסי ציבור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*