גדולים, כחולים ויפים

גדולים, כחולים ויפים

המחלקה לשירותי ניקיון באגף תפו"ח ממשיכה בפעילותה לעידוד המיחזור בעיר ובימים אלה השלימה הצבתם של כ-200 כלי אצירה חדשים למיחזור נייר. המתקנים החדשים גדולים יותר באופן משמעותי, אסטטיים יותר ונוחים יותר והם נועדו להכיל את כל סוגי הנייר.

כעיר אשר חרטה על דגלה את נושא הקיימות ואיכות הסביבה,  השקיעה אשדוד עד כה לא מעט משאבים ותשומת לב לטיפוח ערכי סביבה ועידוד התושבים לפעילות מיחזור. הדברים נכונים לכל סוגי המיחזור וברחבי העיר פזורים מכלי אצירה לנייר, קרטונים, בקבוקי פלסטיק, בקבוקי זכוכית, סוללות, מוצרי אלקטרוניקה ובגדים.

השבוע, במסגרת שידורג כלי האצירה למיחזור נייר ושיפור השירות לתושב, החלה העירייה במבצע מיוחד להחלפת כל האצירה הישנים בכלי אצירה חדשים ומשופרים למיחזור נייר.

"מדובר בכלי אצירה חדשים ומשופרים בנפח של 1500 ליטר, אשר יחליפו את העגלות הכחולות בנפח צנוע של 360 ליטר בלבד" אומר לנו מר דני אלגרט ומציין כי עד כה הוצבו כ-200 כלי אצירה חדשים במקומות שונים בעיר. הכלים החדשים יחליפו בהדרגה את העגלות הכחולות, ובשל גודלם ומשקלם הם ימוקמו במקום סטטי מבלי יכולת להזיזם. "מתקנים אלה יהיו יותר אסטטיים והצבתם יביא להתייעלות והגברת המחזור, תוך שמירה על המרחב הציבורי מבחינת נגישות וחזות" הוא אומר.

מחלקת שירותי אשפה ומחזור אשר מופקדת על הצבת המתקנים, מבקשת מהתושבים לעשות שימוש בכלי המחזור החדש ולהשליך לתוכם את כל סוגי הנייר הרלוונטיים – כמו עיתונים, נייר לבן, נייר עטיפה וכיו"ב. במחלקה מסבירים שלתהליכי המיחזור יש השפעה מרחיקת ראות על איכות החיים בעולם ולנו, בסביבת החיים הקרובה. "מחזור הנייר גורם להקטנת היקף כריתת העצים המהווים את מקור החמצן לאנושות, ומסייעת בשמירה על איכות האוויר" הם אומרים ומדגישים כי במישור המקומי והמיידי "המיחזור מביא לחיסכון משמעותי בעלויות הטיפול באשפה והפניית תקציבים לשיפור איכות החיים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*