גביע ראש העיר למוסדות ירוקים

גביע ראש העיר למוסדות ירוקים

השבוע לבש אולם מועצת העיר פנים ירוקות, כאשר אירח הוא את נציגי בתי הספר לטקס מיוחד בו הוענק גביע ראש העיר לבתי הספר המוגדרים כבתי ספר ירוקים או ירוקים מתמידים. המילה אשר התאפיינה בטקס היתה הרבה! הרבה הנאה, הרבה פרגון, הרבה חיוכים, הרבה סיפוק והרבה מאוד כבוד. כבוד ירוק. כל הכבוד!

המעמד המיוחד שהתרחש בתוך אולם מועצת העיר לא הותיר ספק בקהל הצופים. מדובר באירוע בעל ערך אלטרואיסטי מן המעלה הראשונה, שכן מדובר במוסדות חינוכיים המשקיעים לא מעט מאמצים ומשאבים על מנת לשמר סביבת חיים טובה יותר ולהבטיח כי יום המחר יהיה נעים וטוב יותר מיום האתמול.

במעמד המכובד היו כמובן נציגי בתי הספר הזוכים וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי – מעניק הגביעים! ומי המפרגנים? – נציגי משרד החינוך והפיקוח, נציגי מינהל החינוך – ראש המינהל ומנהלת אגף חטיבה צעירה. נציגי איגוד ערים לאיכות הסביבה ובהם המנכ"לית ורכזת החינוך. כל אחד מבתי הספר הנושאים באחד התארים, זכה לקבל מידי ראש העיר גביע הוקרה, שמע לא מעט מחמאות על תפקודו כבית ספר מקיים והבטיח להמשיך ולהנחיל את ערכי הסביבה והקיימות לתלמידיו ולדורות הבאים.

באשדוד ישנם לא מעט בתי ספר שמתעטרים בזהות ירוקה: בתי ספר בעלי תו "ירוק" ובתי ספר בעלי תו "ירוק מתמיד", בהם שני בתי הספר הירוקים המתמידים הראשונים של אשדוד ושל מחוז דרום:

אילנות, "ירוק מתמיד" – בית ספר לחינוך מיוחד שחרת את נושא הקיימות על דגלו, אינו נח לרגע ומלא כרימון ברעיונות ופעילויות בתחום. הקים מרכז קיימות בית ספרי ומארח כיתות מבתי ספר אחרים לפעילות בנושא קיימות.

ארזים, "ירוק מתמיד" – בית ספר שנושא המדעים והקיימות שזור בתוך הדנ"א של בית הספר. כל שנה בוחר פרויקט גדול בתחום ומיישם אותו. נזכיר רק את התערוכה האחרונה שהיתה בנושא אשדוד עירי ואנרגיות מתחדשות. היתה זו תערוכה מדהימה בקנה מידה ארצי. בית הספר יוצא עכשיו לתהליך שיפוץ החממה הבית ספרית והפיכתה למוקד משמעותי.

בתי הספר והמיזמים שבזכותם זכו לתואר "ירוק" ו"ירוק מתמיד":

גאולים, "ירוק" – מצטרף "טרי" לחבורה. הוסמך לאחרונה וכולנו מברכים אותו. הקים במסגרת תהליך ההסמכה מרחב אקולוגי יפהפה בבית הספר ועורר בקרב בתי ספר רבים את הדיון בנושא.

המגינים, "ירוק" – חיבר בצורה מרשימה את נושא התקשוב עם הנושא הירוק. רכזות איכות סביבה של כל העיר נעזרות לא פעם ברכזת איכות הסביבה של המגינים, בחומרים מתוקשבים ופעילויות בנושא.

הקריה, "ירוק" – הוסמך לפני כחצי שנה. ייסד מסורת בית ספרית של תחרות ה"נואם הצעיר" בנושאי קיימות ולאחרונה ולאור הצלחת הנושא, אנו רואים בתי ספר נוספים בעיר שמתכננים לקיים פעילות דומה.

מעלות, "ירוק מתמיד" – חינוך מיוחד, עמלני, שחרת על דגלו את נושא הקיימות. הקיימות שזורה בנימי בית הספר והזמן קצר מלספר על כל התהליכים. נזכיר רק את אימוץ פארק השיטה המלבינה, קבוצת המנהיגות "זוהרים בסביבה", גינת הירק של בית הספר ועוד ועוד.

עלומים, "ירוק" – חינוך מיוחד שעבר בשלוש השנים האחרונות כברת דרך משמעותית בתחום. משקיע רבות בעיצוב הסביבה הלימודית הבית ספרית בתחום הקיימות ובכל פעם שבאים בשעריו ניתן לראות פינה חדשה ומקיימת.

רעים, "ירוק מתמיד" – מקדם קיימות במובן הרחב של המילה. אחד הדברים המאפיינים את בית הספר בתחום הקיימות הוא עיסוק במגוון רב מאוד של נושאים. בית הספר שם דגש מיוחד על נושא הים והחופים בעיר וייסד תרבות ברובע בו הוא נמצא של שווקי קח תן תקופתיים.

שז"ר, "ירוק" – בית ספר עם ייחודיות במדעים בשילוב אמנויות שבהחלט ניתן להוסיף לשמו ובשילוב קיימות. נושא האמנות והקיימות משתלב יפה בתוכניות בית הספר וכל פעם שנכנסים בשעריו רואים תערוכה מקיימת מעניינת.

שחר, "ירוק" – בית ספר ממלכתי דתי (שאינו חינוך מיוחד) הראשון בעיר שהוסמך כבית ספר ירוק. לבית הספר מועצת תלמידים ירוקה משמעותית מאוד עם "תור המתנה" ארוך עד אין קץ. השנה בית הספר הגדיל ועשה ובנה תוכנית לימודים רחבה יותר ומתכנן הפקה של אירוע בית ספרי גדול בכל קנה מידה בנושא קיימות.

החווה החקלאית שותפה אמיתית ומשמעותית של כולנו לכל התהליכים בעיר. מעורבת, יוזמת ומסייעת רבות. אינה נחה על השמרים לעולם ובכל פעם שנכנסים בשעריה של החווה מגלים משהו חדש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*