גביע ראשון להפועל אשדוד בכדוריד

גביע ראשון להפועל אשדוד בכדוריד

הפועל אשדוד, עשתה השבוע היסטוריה. אחרי שלמעלה מעשור מחלקות הילדים לא זכו בכל גביע, ולמעשה חגיגות המועדון נבעו בעיקר מעליית הקבוצה הבוגרת לליגת העל (משמע אליפות הקבוצה בליגה השניה), ביום המימונה חזרו תלמידי כיתות ז-ח של מרכז מצוינות עם גביע. גביע ראשון בעידן חדש.

"בשלוש שנים האחרונות יצרנו כאן סגל מאד איכותי של שחקני כדוריד ואף את המצטיינים שבהם, כעשרה שחקנים וארבע שחקניות, ניתן לראות בנבחרות ישראל לגילאי ז-ט" מספר בגאווה יו"ר האגודה עופר קושמרו וממשיך, "זהו למעשה הפרי הראשון של מנהל בית הספר לכדוריד והמאמן חגי סיטרוק אשר בשלוש השנים האחרונות לעבודתו מצליח ליצור, בכל מחזור, שתי קבוצות כדוריד איכותיות משכבת גיל של ילדים בכיתה ז".

טבלאות הליגה של שכבות הגילאים ז-ט מוכיחות כי מתוך חמש קבוצות תחרותיות, שתי קבוצות מועמדות לסיים במקום השני ולהתמודד במשחקי הפליאוף (נערים ט דרום וילדים ח מרכז) וקבוצה ילדים ז דרום יכולה אף לזכות השנה באליפות וכל זה הודות לשחקנים ולמאמני הקבוצות חן אוחנה ושחר בודיק הדוחפים את הילדים להישגיות ולמצוינות בכדוריד בפרט ובחיים בכלל.

מרכז מצוינות הינו פרויקט ייחודי של היחידה לטיפוח ספורטאים צעירים מצטיינים של משרד החינוך והספורט, בשיתוף וליווי הרשות העירונית לספורט המפעילה את המרכזי המצוינות במספר ענפים. היות ומדובר במרכז מצוינות לשכבת גיל ז- ח העיקרון הייחודי בטורניר זה מחייב את הקבוצות לשחק עם ארבעה שחקנים משכבת ח יחד עם שלושה שחקנים מכיתה ז. עבור ענף הכדוריד של הפועל אשדוד זאת השנה השניה בתחרות, אחרי שבשנה שעברה, כאשר אשדוד אירחה את שלב הבתים, לא הצליחו המקומיים לעבור את שלב הבתים.

שלב הבתים התקיים בתחילת החודש בדימונה, כאשר אשדוד בניגוד לשנה שעברה, מצליחה להדיח בזו אחר זו, את יריבותיה המרות לליגה. את שלב הבתים סיימה הקבוצה מאשדוד במקום הראשון אחרי שהצליחה להביס את ערד ודימונה ולנצח את עירוני רחובות, מה שהקנה לה את הזכות להשתתף בחצי הגמר.

בחצי גמר שהתקיים ביום המימונה בדימונה, פגשה אשדוד ברמת השרון, יריבה מרה נוספת. במאבקי הליגה בין השתים לכל אחת מהקבוצות ניצחון והפסד באמתחתה. אשדוד הייתה חזקה ועדיפה לכל אורך המשחק, ולא שמטה את יתרונה בשום שלב עד שניצחה והעפילה לבית הגמר  בתוצאה 18-16, שם חיכתה לה יריבתה המושבעת הפועל ראשון (שניצחה את מצוינות חולון).

בתחילת המחצית הראשונה של המשחק אשדוד נראתה מצוין ואף הוביל בתוצאה 7-5, אך ריצה של שישה שערים של שחקני ראשון, לצד החטאות מרובות של הקבוצה האשדודית שכבשה שער אחד בלבד, הובילה לתוצאה 11-8 לטובת ראשון. במחצית השניה עדיפותה של עיר הכדוריד הכריעה את המשחק וכל שנותר לאשדוד היה לשתף את כל שחקני הקבוצה שהצליחו יחדיו להגיע למעמד זה.

"יש כדוריד וכדוריד איכותי" סיכם בני חזקיה סמנכ"ל הרשות העירונית לספורט שצפה בחצי גמר הכדוריד (נגד רמה"ש) והמשיך "בשנים האחרונות, קיים שיתוף פעולה הדוק בין רשות הספורט העירונית ומחלקת הכדוריד של הפועל אשדוד. זאת השנה השלישית שאנו מקיימים את אליפות בתי ספר יסודיים בכדוריד, וזה מהווה תחשות סיפוק אדירה לראות את אותם שחקנים שהתחילו אז את צעדיהם הראשונים בענף הכדוריד, זוכים היום במקום השני בארץ  ומניפים את הגביע"

 

כתב  וצילם : חגי סיטרוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*