בשקט בשקט, הערב עושים היסטוריה… פוליטית.

בשקט בשקט, הערב עושים היסטוריה… פוליטית.

רצה הגורל וגם בחמאס מבינים ובצה״ל מבינים שחייבים להחזיר את העיר אשדוד לשיגרה ולו בגלל האירוע הגדול של העשור, מבחינה פוליטית כמובן.

הערב, בבית יד לבנים יתקיים טקס קריאת ״קריית התרבות והמוסדות העירוניים״ על שמו של אינג׳ צבי צילקר.

למי שזה נראה אירוע ראוי והגיוני, למי שזוכר שכבר עברה החלטת מועצה כזו בעוד צילקר מכהן כראש עיר, 3 קדנציות אחורה, חייב להבין שהאירוע הוא הכל חוץ ממובן מאליו.

יריבו הפוליטי של ד״ר לסרי יזכה הערב לכבוד מלכים וזה לא דבר שמובן מאליו, יחיאל לסרי קיבל בטקס כינון המועצה האחרון, אחרי ניצחון דחוק בבחירות הוא מכריז בנאומו על האירוע המכונן. האולם נעמד על רגליו ומריע בקולי קולות, תם עידן השנאה, יחיאל מכריז מעל הבמה המרכזית שמה שהיה הוא לא מה שיהיה ומצליח לסחוט מחיאות כפיים מ100% נוכחים בידיעה שלפחות חצי מהאולם עושה זאת למרות היריבות הפוליטית העזה.

לסרי הבין שהמצב שאליו הגיעה העיר מחייב צעד גדול, צעד משמעותי צעד מחוץ לקופסא וההברקה לתת כבוד מלכים ליריב הפוליטי הנצחי למרות המשקעים ולמרות כל מה שנאמר (ונאמר) היה הדבר הנכון ביותר לעשותו.

הערב יגיעו לבית יד לבנים כל המחנות, לערב אחד ישכחו הכל והזרקור של המגדלור האשדודי יאיר איש אחד, שכבר הגיע לגבורות ואף יותר ומסלול חייו ובחירותיו הפוליטיות הורידו מכבודו וממעמדו. צבי צילקר שהפסיד במערכה הראשונה ניסה בעוד מערכה והפסיד בה שוב, בפעם השלישית ניסה שוב, הוא חבר לאוייבת הפוליטית הגדולה ביותר של לסרי, הלן גלבר ולא נבחר אפילו כחבר מועצה. מכאן היה צריך צבי צילקר להסתגר עם עצמו ולהבין שהעיר אמרה את דברה, לפחות בעניינו.

אבל דווקא כאן, שהוא יוצא מהפריים הפוליטי מגיע הטוויסט הגדול בעלילה, ובערב שבו צבי מבין שחייו הפוליטיים נקברו באופן סופי מחליט ראש העיר המכהן והאויב הפוליטי הגדול שלו להחיות את המותג מחדש ברוב הוד והדר.

קריית התרבות והמוסדות העירוניים הם ללא ספק היהלום העירוני, קריאתם ע״ש צבי צילקר הם החלטה לקבע את מעמדו של צילקר, החלטה כזו בעולם הפוליטי היא בהחלט נדירה, תעצומות הנפש שגילה ראש העיר ראויות להערכה גדולה, וצריך לומר זאת, למרות שכבר שכחנו שהיה הוא זה שביטל את ההחלטה הקודמת, הוא זה שהחזיר ברגע הכי נכון והכי ראוי את ההחלטה הראויה והבוגרת ושם אותה על השולחן.

זהו אירוע מכונן לעיר, אירוע של אחדות מחנות, אחדות תושבי העיר ששמים ולו לערב אחד את כל המחלוקות הפוליטיות ואת כל הפוליטיקה המכוערת ושמים את האדם הראוי ביותר בקדמת הבמה. שאפו יחיאל, שאפו צילקר ושאפו לעיר אשדוד.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*