בשורה טובה ליבואנים וליצואנים

בשורה טובה ליבואנים וליצואנים

בשורה ליבואנים וליצואנים: נמל אשדוד הצטרף לתוכנית גורם כלכלי מאושר וזמני הבדיקות במכס יתקצרו.

חברת נמל אשדוד הצטרפה השבוע לתוכנית גורם כלכלי מאושר של המכס. התכנית הינה תוכנית וולונטרית לאבטחת שרשרת הסחר הבינלאומית אשר אומצה, בשנת 2005, על ידי מכס ישראל ומנוהלת ע"י מנהל המכס.

התכנית מבוססת על מסמך מסגרת ה- SAFE של ארגון המכס העולמי ובבסיסה סטנדרטים אחידים לאבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית וכן, עקרון השותפות מרצון. כלומר, חברות  אשר תהיינה מוכנות לאמץ את מסגרת הסטנדרטים שנקבעו בתכנית יתרמו לשיפור אבטחת שרשרת האספקה הגלובלית ויזכו להקלות בסחר החוץ, הן בישראל והן במדינות נוספות עמן תחתום ישראל על הסכמי הכרה הדדית.

השבוע כאמור זכה נמל אשדוד להכרה כגורם כלכלי מאושר (AEO – Authorized Economic Operator) כלומר גורם עסקי אשר נבדק על ידי רשות המכס ואושר, יחד עם שרשרת הסחר שלו, כי הם עומדים בקריטריונים שנקבעו להשתתפות בתכנית. כתוצאה מכך, מעניקה רשות המכס לגורם הכלכלי המאושר הקלות בתהליך הסחר הבינלאומי.

הלקוחות שייהנו מקיצור הזמנים הם הלקוחות שמייבאים ומייצאים לארה"ב וטייוואן להם יש הסכמים הדדיים עם המכס הישראלי. משמעות ההצטרפות ללקוחות הנמל היא הפחתה במספר הבדיקות הנערכות על ידי המכס הן הישראלי והן על ידי המכסים האמריקאי והטייוואני ולשחרור מהיר יותר של סחורות. בישראל כתשעה אחוז מהסחורות המיובאות והמיוצאות לישראל עוברות בדיקת ניירת וחלק קטן יותר עובר גם בדיקה פיזית. הבדיקות יכולות לארוך בין מספר שעות לבין מספר ימים.

החסכון בזמן שווה כמובן לחסכון משמעותי בהוצאות הייבוא או הייצוא והגעה מהירה יותר של הסחורות לצרכן הישראלי.

המכס מוסר כי בחודשים הקרובים צפויים להחתם הסכמים הדדיים עם מדינות נוספות בהן קנדה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*