בקרוב -תוספת של 16 חניונים לתושבי אשדוד

בקרוב -תוספת של 16 חניונים לתושבי אשדוד

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הציגה בשבוע שעבר ואישרה 16 חניונים ברחבי העיר לטובת תושבי אשדוד ובתשלום לתושבי חוץ !

הוועדה המקומית לתכנון ובניה הצביעה בעד מדיניות המקדמת פרויקט תמ"א 38, ובתוך כך לאפשר מימוש פרויקטים אשר עד כה לא ניתן היה לממשם בשל מחסור בפתרונות חניה.
יצוין, כי עד כה נהגה הוועדה המקומית לחייב בפרויקט תמ"א 38 תקן חניה 1:1 עבור הדירות החדשות, דרישה זו הובילה במקרים רבים, בשל מחסור בשטח מגרש פנוי, להקמת מכפילי חניה מכניים, אשר מהר מאוד הוכיחו עצמם באין תחזוקה ושימוש, כמפגע בטיחותי עבור עוברי אורח וביניהם ילדים.

כיום עומדים מספר לא מבוטל של מתקנים כאלו ברחבי העיר כאבן שאין לה הופכין, ללא שימוש, וללא תחזוקה, ולמעשה בכך נגזלו שטחי חניה קונבנציונאליים, אשר היו עד לא מזמן זמינים לשימוש התושבים. במסגרת המדיניות החדשה, הוחלט על מתווה בו יוענק פטור דיפרנציאלי חלקי מדרישת תקן החניה, רק במקרים בהם לא ניתן לאתר מקומות חניה מספקים בסביבת המבנה.

במקרים אלו, בהם כמות החניות המוצעות בסביבת הפרויקט תהיינה נמוכות מכמות יח"ד הכוללות, קבעה הוועדה בהחלטה שוויונית, כי לא תותר הצמדת חניות לחלק מדיירי הבניין והחניה המשותפת תשאר רכוש משותף שאיננו מוצמד לאף יחידת דיור. ובמקרים אלו יהיה מקום החניה על בסיס מקום פנוי כנהוג בחניון משותף.

יחד עם זאת, הועדה אישרה 16 מקומות לחניונים חדשים ברחבי העיר, אשר יתנו פתרונות לא רק לפרוייקטים של תמ"א 38 אלא לכלל תושבי העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*