בעלת בית סירבה לתקן פגמים בדירה מושכרת וחויבה לשלם פיצויים

בעלת בית סירבה לתקן פגמים בדירה מושכרת וחויבה לשלם פיצויים

בעיות רטיבות ועובש שהתגלו בדירה שכורה פגמו באיכות חיי השוכרים, אך בעלת הבית סירבה לתקן את הפגמים. השוכרים תבעו וזכו בפיצויים בסך של 25 אלף שקלים!

אל בית משפט השלום בתל אביב הוגשה תביעה על ידי שוכרים נגד בעלת הדירה שלהם, בגין סירובה לתקן פגמים משמעותיים שהופיעו בנכס במהלך תקופת השכירות. השוכרים תבעו פיצויים על עוגמת נפש וכן החזר מלא על שנת השכירות החולפת בסך של 42 אלף שקלים, משום שלטענתם הדירה הפכה לבלתי ראויה למגורים.

לטענת השוכרים, בדירה הופיעו בעיות חמורות של רטיבות ופגמי צנרת שגרמו לנזק רב לריהוט ולאיכות חיי השוכרים בדירה. כאשר פנו אל בעלת הבית, היא נאותה לצבוע כתם עובש, אך לא עשתה דבר מעבר לכך, מה שגרם להתפשטות כתמי עובש וטחב, קילופי טיח ועוד. בלית ברירה, נאלצו השוכרים לעבור לדירה אחרת, שכן הפגמים הללו הפכו את חייהם בדירה לבלתי אפשריים.

לטענת בעלת הדירה, השוכרים הסכימו לשכור את הנכס כפי שהוא, והצהירו בחוזה שהם מקבלים את הדירה במצב טוב ושהיא מתאימה לצרכיהם וויתרו על טענה לאי התאמה. נוסף על כך, טענה המשכירה, הנזקים בדירה נגרמו עקב פעולותיהם של השוכרים עצמם ולכן הם אחראיים לשאת בתשלום על התיקון.

בית המשפט: "טענות המשכירה מקוממות"

בית משפט השלום בחן את תמונות הליקויים וכן את התכתובות הטלפוניות בין התובעים לנתבעת, ודחה את טענותיה של המשכירה לכך שהתובעים הסכימו לשכור את הנכס כפי שהוא. בית המשפט קבע שגם הסכמה זו איננה פוטרת את המשכיר מלתקן פגמים שמופיעים בנכס בזמן תקופת השכירות.

נוסף על כך, קבע בית המשפט כי "דרישת המשכירה מהשוכרים לשאת בעלויות תיקון צנרת ואיטום וכדומה, היא טענה מקוממת ואף נוגדת את חוק השכירות".

בית משפט השלום פסק, שהמשכירה צריכה לשלם לשוכרים את ההפרש בין שווי שכר הדירה של הדירה במצבה התקין לבין שוויה במצב פגום עבור 7 חודשים שבהם חיו הדיירים במצב של רטיבות וטחב קשים, נקבע שעל בעלת הדירה לשלם לשוכרים כ-25 אלף שקלים, כולל הוצאות משפט.

הכתבה נכתבה ע"י עו"ד לורנס אזינקוט, משרד עו"ד – קטנר אזינקוט

בתמונה: עו"ד לורנס אזינקוט

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*