בעלי עסק? כך תדרבנו את המוטיבציה של עובדיכם

בעלי עסק? כך תדרבנו את המוטיבציה של עובדיכם

כל עצמאי ועצמאית יודעים עד כמה העסק חשוב וזורם בעורקיהם. כל פרוטה שבוזבזה לשווא, כל לקוח שאיננו מרוצה ושוקל את עזיבתו לטובת המתחרים; אפשר בהחלט לסכם שלא חסרים פקטורים ש"תורמים" למתח הנפשי בקרב בעלי העסקים.

על האופן שבו עסק צריך להיות מנוהל ניתן לפתח דיון ארוך וממושך הכולל מתודות מוסברות היטב ושלל מחקרים. אך כאן נרצה לנצל את הבמה כדי לספר לכם על מספר דרכים פשוטות שיתמקדו בחלק החשוב ביותר של חברה גדולה ועד לעסקים קטנים – העובדים.

הגורם המוביל להצלחת העסק שלכם

בסקר שנערך בארצות הברית נמצא כי תפוקתם ותועלתם של עובדים המעידים על שביעות רצון ממקום העבודה, עולה בעשרים אחוזים מאשר זו של מקביליהם.

התפוקה איננה מתבטאת רק בזמני עבודה מרובים יותר; עובד שחש בנוח במקום עבודתו אוטומטית מתאפיין במתח נפשי פחות גם אם מדובר במשימה קשה ומאתגרת. הירידה ברמות המתח הנפשי הוכחה לא אחת כמשפיעה על רמות הריכוז ובהירות החשיבה.

עם נתונים אלו, הרי שמומלץ לשמר את המוטיבציה של העובדים ולהקנות לכם את התחושה הנינוחה ביותר. להלן מספר דרכי פעולה בהן תוכלו לנקוט לצורך השגת המטרות.

ימי גיבוש עובדים

ימי גיבוש הינם אמצעי יעיל אשר יכול להיטיב עם כל הצדדים. עובדיכם יפרשו זאת כמחווה של רצון טוב לעבודתם הקשה. מעצם העובדה שעבודתם זוכה להוקרת תודה, הרי שיש בכך כדי לחדש את מצבורי האנרגיה להשגת היעדים הנוספים שהוצבו לפניהם.

כמו כן, יציאה ליום גיבוש בדמות טיול, הפעלה או סדנה, הוא דרך מצוינת לחלץ עצמות ולשבור את השגרה. עצם העובדה שהרוטינה השוטפת פסקה לה ולו ליום אחד, הרי שיש בה כדי להניע את העובדים לעבודה באנרגיות מחודשות.

עבורכם כבעלי עסק ומנהלים, יום גיבוש שכזה מאפשר להכיר את הנפשות הפועלות ולהדק את הקשר ביניכם ולבין העובדים. אפשר בהחלט לסכום זאת בכך שכל הצדדים מרוויחים.

גיפט קארד למצטיינים

בעוד שימי גיבוש נפוצים בקרב מקומות עבודה רבים, מתן פרסים לעובדים שעמדו ביעדיהם ואף הגיעו להישגים יוצאי דופן, כמעט ואיננו בנמצא.

אין זה אומר שיש לשבור את הכיס בכל פעם שעובד מגיע להישג משמעותי. ניתן לתת ולו צ'ופר סמלי בדמות גיפט קארד לבחירה, ובו יוכל לבצע רכישה מסוימת, או להשתמש בסכום השמור בו לקנייה אישית כרצונו.

לאלו מכם שאינם מעוניינים בפרוצדורה של בחירת שובר מתנה, ניתן גם לשקול את המתנה בדמות תוספת שכר חד-פעמית.

עיצוב מקום העבודה

צאו מנקודת ההנחה כי משרד אפרורי ישרה את אותה התחושה על עובדיו. לא בכדי שחברות הייטק ותוכנה רבות, משקיעות הון עתק בעיצוב חללי המשרדים.

אין זה אומר גם שעליכם לשכור את שירותיהם של מעצבי פנים. מספיקים מספר פריטים שונים כדי שישנו את האווירה מן הקצה אל הקצה. ניתן לרכוש שולחן משחקים, תמונות צבעוניות ואף למלא את הקירות בסלוגנים, סיסמאות ומשפטים מחכימים.

השקיעו בעובדים שלכם

האם חשוב למלא את כל הטיפים שצוינו לעיל? וודאי שלא, ויש להתחשב בתקציב הקיים ובנתוניו הכלכליים של העסק. אך אכן מוטב להשקיע ולו במעט, וזכרו כי ההשקעה תחזיר את עצמה עם תפוקה גבוהה יותר ותחושת גאוות יחידה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*