בעלי עסקים? טיפים לפעילות ברשתות חברתיות

בעלי עסקים? טיפים לפעילות ברשתות חברתיות

המדיה החברתית מציעה שלל פלטפורמות פתוחות לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים לטובת הגדלת החשיפה, מכירות ושיווק, שירות לקוחות ועוד. הלקוחות שלכם כבר נמצאים באינטראקציה עם עסקים דרך הרשתות ואם אין לכם נוכחות שם, אתם מפספסים!

הפעילות מתחלקת ל-2: חלק אורגני וחלק ממומן (פרסום). החשיפה האורגנים בכל הרשתות היא מוגבלת, כמות המידע מגבילה את האפשרות לחשיפה ומצריכה משאבים נוספים.

מתוך אינסוף האפשרויות, חשוב להתמקד ברשתות הרלוונטיות ביותר ולהגדיר תוכנית עבודה ברורה המבוססת על הגדרת יעדים, שפת המותג, תוכן איכותי, מענה זמין, מקוריות והתחדשות.  אבל לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לשכור שירותים דיגיטליים כשמדובר בריטיינר קבוע ל 12 חודשים ולפעילות ביותר מרשת חברתית אחת ולכן קורס מדיה חברתית לבעלי עסקים יכול לשנות את התמונה! מרגע שתלמדו איך לשווק את העסק שלכם בעצמכם, לא תהיו תלויים בדבר ותוכלו לחסוך משאבים לטווח ארוך.

נדמה כי הפעילות דורשת התעסקות מוגזמת, תרשו לי להאיר לכם: גם אם תפעילו ספק תצטרכו לפעול איתו יחד. לספק לו תכנים, להעביר תמונות, מבצעים, קופונים וכל מידע שיתרום לשיווק העסק.

במקביל תצטרכו להקציב משאבים לטובת הפרסום, לשלם לספק ולשלם גם למקור הפרסום עצמו. אם תחשבו את ההוצאות תגלו שאתם יכולים לחסוך, והרבה! במקרים בהם בעל העסק אינו פנוי לזה, ניתן להכשיר אחד מעובדי החברה, שיהיה אחראי על הפעילות (לא מדובר במשרה מלאה).

אם בכל זאת החלטתם לעשות זאת בעצמכם, קבלו מספר טיפים שיכולים לתרום לתחילת הפעילות:

  1. זהו את הרשתות המתאימות לכם ביותר: פייסבוק – פופולארית, אינסטגרם – מבוססת תמונות, לינקדאין – רשת עסקית, יוטיוב – זירה לוידאו
  2. הגדירו מטרות: מה אתם רוצים להשיג בעזרת השיווק ברשת, מי מבצע, מתי
  3. צרו תוכנית תוכן מראש: כתבו פוסטים, אספו תמונות וקבצי וידאו רלוונטיים ורכזו אותם בקובץ אקסל. אותה תוכנית צריכה להיות מגוונת ולהכיל מספר נושאים כמו מאמרים מקצועיים, טיפים, הסברים על מוצרים, מבצעים, יח"צ, תחרויות ועוד.
  4. חשבו על שיתופי פעולה שיכולים להרחיב את החשיפה
  5. הגבירו את התנועה לאתר – הגולשים יוכלו להתרשם מהעשיה ולבקר בדפים נוספים
  6. היו יצירתיים ושקופים
  7. הקצו זמן למענה של גולשים בתגובות ובהודעות
  8. נתחו את הפעילות, איזה תוכן היא אהוב במיוחד, מי זכה להכי הרבה שיתופים, מי הקהל שלכם ומאיפה הוא מגיע

לסיכום:

אין מנוס מהפעילות החברתית, המדיה החדשה היא כבר ישנה, כולם כבר שם, פעילים, מוכרים, מתקשרים, חושפים. היא מצריכה הבנה אבל מסוגלת לכל אדם.

בהצלחה! אורית רונן 052-6351675

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*