בן 34 תובע מיליונים מבי"ח קפלן

בן 34 תובע מיליונים מבי"ח קפלן

הפך לנכה בגלל ניתוח רשלני להסרת גוש סרטני בן 34 שהפך לנכה בעקבות ניתוח כושר להסרת גוש סרטני בבית חולים קפלן, תובע כ-2.5 מיליון שקלים מקופת חולים כללית. כך עולה מכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף.

בתביעה נטען כי הרשלנות הרפואית נבעה מאיבחון רפואי שגוי, תכנון לקוי של הניתוח וטיפול כושל ורשלני, זאת לאחר שהתובע פנה לקופת החולים והתלונן על כאבי בטן. בצילום CT אובחן בקיבה גוש סרטני בגודל של כ-3 ס"מ ובעקבות המימצאים הוא נותח בחודש נובמבר 2013 בבית חולים קפלן במהלכו הוסרו כשני שליש מהקיבה ו-8 בלוטות לימפה.

בבדיקת מעקב שנערכה כחודש לאחר הניתוח, פרופ' לוי קבע כי כבר לפני הניתוח הראשון היו צריכים לשלול סרטן קיבה משפחתי ובמהלך הניתוח היו צריכים לבצע כריתה שלמה של הקיבה וביצוע PET CT המאפשרת מיפוי לצורך הערכה של הגידול הסרטני. כמו כן הוא קבע כי כריתת 8 בלוטות הלימפה בניתוח הראשון אינן מספיקות לקביעת שלב התפתחות הגידול והיו צריכים לכרות בלוטות לימפה נוספות.

בעקבות חוות דעתו של פרופ' לוי, הוחלט כעבור 3 חודשים לנתח אותו בשנית בבטנו וכבר בתחילת הניתוח השני הודגמו הידבקויות קשות בבטן בין לולאות המעי דק, דופן הבטן, אזור הכבד והתריסריון. לפיכך, התובע עבר כריתה חלקית של התריסריון למרות שבדיעבד התברר כי בתריסריון לא הודגמו תאים סרטניים. לאחר הניתוח התובע טופל באמצעות הקרנות וטיפול כימותראפי משלים.

מומחה למחלות ריאה ולרפואה פנימית מטעם התובע, קבע בחוות דעתו בחודש שעבר, כי אם הניתוח הראשון היה מתוכנן כיאות והיה מבוצע בו חתך קפוא שמדגים את שולי החתך, היה נחסך מהחולה הניתוח השני כ 4 חודשים מאוחר יותר. המומחה קבע כי הניתוח השני ללא ספק , הגדיל את ההידבקויות בחלל הבטן ואת התחלואה המתמשכת והקבועה ממנה סובל התובע. עוד קבע המומחה כי ניתן היה למנוע מהלך אירועים עגום זה באמצעות הקפדה על כללים פשוטים של רפואה סבירה המופיעה בספרי לימוד סטנדרטיים. המומחה קבע כי לאחר שני הניתוחים התובע סובל מנכות קבועה בשיעור של 60 אחוזים.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג טוען בתביעה כי קופת החולים ובית חולים קפלן התרשלו כששגו באבחון, לא בצעו הבדיקות המתאימות בזמן אמת ותכננו בצורה חפוזה את הניתוח הראשון מבלי לבצע כריתה מלאה של הקיבה.

בתביעה נטען כי מאז הטיפול הרשלני סובל התובע מכאבי בטן חוזרים, שלשולים ועצירויות לסירוגין וירד בצורה דרסטית במשקלו. ערב הטיפול הכושל מלבד תלונתו הראשונית על כאבי בטן, היה מצבו הבריאותי של התובע מצוין, הוא ניהל אורח חיים תקין ולא סבל ממחלות, אך כתוצאה מהרשלנות הנאתו מהחיים ואיכות חייו נפגעו משמעותית והוא הפך לשבר כלי.

התובע מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצוי בגין הפסדי שכר, עזרת צד ג', הוצאות רפואיות, כאב וסבל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*