בלש התחזה לשליח והביא למעצר יבואני סמים

בלש התחזה לשליח והביא למעצר יבואני סמים

היחידה המרכזית ( ימ"ר ) במרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן עצרה לפני כשבוע שני תושבי אשקלון בחשד לייבוא חומר מסוכן החשוד כסמים מסוג קנבינואידים סינתטיים – כימיקלים שמיוצרים באופן מלאכותי ב"מעבדות" לא חוקיות, ללא כל פיקוח רפואי. השניים נעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית בעת מסירת חבילה אחת מתוך חמש חבילות שיובאו ולאחר שאחד הבלשים התחזה לשליח חברת השליחויות. נגד החשודים הוגשה הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגדם.

בתאריך 19.10.14 הגיעה החבילה לנמל התעופה בן גוריון מסין ועוררה את חשד הבודקים. בבדיקה שערכו התברר כי היא מכילה חומר כימי החשוד כסמים מסוכנים מסוג קנבינואידים סינתטיים – כימיקלים שמיוצרים באופן מלאכותי ב"מעבדות" לא חוקיות, ללא כל פיקוח רפואי. פרטי נמען החבילה, שמו וכתובתו באשקלון, שהופיעו על גביה נמצאו כמזויפים למעט מספר הטלפון. החבילה נלקחה למשרדי הימ"ר באשדוד שם יצרה שוטרת הימ"ר שהתחזתה למזכירת חברת השליחויות קשר טלפוני עם הנמען ותיאמה עימו את המסירה בחניון מרכז מסחרי באשקלון. בלשי ימ"ר לכיש בפיקודו של רפ"ק רן מלכה ארבו לנמען ואל מקום המסירה נשלח בלש לבוש במדי חברת השליחויות ובידיו חבילת הסמים וטפסי המסירה לחתימה. אל המקום הגיע תושב אשקלון שנדרש ע"י הבלש המתחזה להציג בפניו תעודה מזהה כנדרש טרם מסירת חבילה. מיד לאחר שחתם על טפסי המסירה זינקו בלשי הימ"ר ועצרו את החשוד.

בתשאול שנערך לחשוד טען כי נשלח ע"י חברו על מנת לקבל את החבילה והוא אינו בעליה. החשוד,תושב אשקלון בן 32 נעצר והובא לחקירה במשרדי הימ"ר. זמן קצר לאחר מכן התקשר הנמען, בעל החבילה, אל "חברת השליחויות" ושאל האם נמסרה החבילה לחברו. הבלשים ענו שהחבילה לא נמסרה כיוון שעל פי הנהלים יכולה להימסר לנמען המכותב בלבד. עוד אמר השוטר לבעל החבילה כי בשל הזמן הרב שהמתין להגעתו עליו להמשיך בחלוקת דברי הדואר בעיר אשדוד ועל כן קבעו להיפגש בכניסה לעיר אשדוד. עם הגעתו למקום המסירה נעצר החשוד, תושב אשקלון בן 42 ע"י הבלשים והועבר לחקירה במשרדי ימ"ר לכיש. יום למחרת מעצרו של החשוד הגיע אל שדה התעופה חבילה נוספת המיועדת לחשוד ובה חומר זהה לזה שנתפס. בהמשך ובמהלך החקירה הגיעו אל משרדי הימ"ר עוד שלוש חבילות ובהן החומר המסוכן ובסך הכול נתפסו בחמשת החבילות כקילוגרם חומר מסוכן. לאור הגעת החבילות הנוספות פתחו חוקרי מחלק התשאול של היחידה המרכזית בחקירה מואצת על מנת לבסס תשתית ראייתית להעמדתם לדין. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם של שני החשודים עד יום א' ( 2.11.14 ) אז צפוי כי פרקליטות מחוז דרום תגיש נגדם הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום.

מפקד ימ"ר לכיש סנ"צ יגאל קלימיאן התייחס לתפיסת הסמים ואמר כי "סמים אלו הם למעשה כימיקלים שמיוצרים באופן מלאכותי ב"מעבדות" לא חוקיות, ללא כל פיקוח רפואי. רוב ה"מעבדות" מצויות במדינות עולם שלישי והן פועלות בעבור עבריינים, סוחרי סמים שמטרתם היחידה היא להפיק את מירב הרווחים ממכירת ה"מרקחות" האמורות. מדובר בחומרים העלולים לגרום לנזקים קשים למשתמשים בהם ומכאן חשיבות האכיפה ומעצר החשודים "היבואנים". נמשיך להיאבק בנגע הסמים בדרכים יצירתיות ובאופן מקצועי". 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*