בלעדי – שמעון כצנלסון מסכם תקופה

בלעדי – שמעון כצנלסון מסכם תקופה

שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר וראש הסיעה שקיבלה את מספר הקולות הגבוה ביותר במועצת העיר אירח אותי בלשכתו לראיון חגיגי לקראת יום העצמאות וגם לסיכום תקופה, חצי שנה ראשונה בתפקיד.

את שמעון פגשתי במצב רוח טוב במיוחד, לבוש ססגוני כהרגלו ונראה שלם ומסופק לגמרי ממצבו הפוליטי.

שמעון כצנלסון למי שלא יודע היה אחד מארבעת המועמדים שרצו בבחירות האחרונות לראשות העיר. הלן גלבר ואלי לחמני היו השניים הנוספים שהתמודדו נגד ד״ר יחיאל לסרי, בצל מחאת השבת שהרעידה את העיר לא הצליחו השלושה לאחד כוחות ולבצע מהפך, בניגוד ללחמני וגלבר השכיל כצנלסון לשים את האגו בצד והיה הראשון שהוזמן והגיע למשא ומתן, קיבל תיקים מכובדים למדי ונכנס לעבוד. ולעבוד מסתבר שהוא יודע.

במסדרונות העירייה עברה מהר מאוד השמועה חריצותו של הבחור שכבר חצה את 70 השנים אבל מוסר העבודה והאנרגיות שלו שמים אותו במרכז העשייה העירוני. חצי שנה עברה מאז התיישב כשותפו של יחיאל לסרי בעשייה העירונית אז הגיע הזמן לקבל קצת יותר פרטים מהאיש שלא מרבה להתראיין.

אחרי 5 שנים לא קלות באופוזיציה, איך אתה מסכם חצי שנה לצידו של ד״ר לסרי?

אני חייב לציין שאני מרוצה מההובלה של ראש העיר, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצויין וכל אחד מוביל את התחומים שלו באופן עצמאי וללא התערבות. מהרגע שראש העיר קבע את המדיניות, אנחנו מובילים אותה יחד ונכון להיום זה הולך ממש טוב. הצלחנו לייצר יחסי אמון מצויינים ואני בהחלט מרוצה מהסטטוס בו אנחנו נמצאים. אני חייב לציין שבקדנציה הקודמת לא הכרתי את יחיאל, למעט מפגש חודשי בישיבת המועצה לא היינו כלל נפגשים, עם העבודה המשותפת הכרתי אותו אופן אחר ואני מופתע לטובה.

על איזה תיקים אתה בעצם ממונה?

מלבד תפקיד סגן ראש העיר  סיעת ״אשדוד ביחד״ ממונה על בניין ערים, על החברה לתיירות, הקליטה וחפ״א. כמובן שיש לא מעט ועדות אותם הסיעה מנהלת ונציגיה נמצאים בכלל הועדות העירוניות.

מאמין בפינוי בינוי או בינוי פינוי

בוא נתחיל עם הכבד… בניין ערים, איזו בשורה יש לך לצעירים שלא מוצאים דירה בעיר בה גדלו?

למעט אישור שכבר ניתן לפרוייקט צעירים ברובע יג׳ 440 יחידות דיור שכבר יצאו לדרך יש עוד כ-3 פרוייקטים של פינוי בינוי שנמצאים בשלבי אישור מתקדמים. אני חייב להודות שאני חסיד גדול של פינוי בינוי ואפילו של בינוי פינוי. מה שאומר שקודם יבנו על קרקע עירונית, יפנו את הדיירים כדי שלא לא לטרטר אותם ואז יפנו את הבניה הישנה. אני פחות מאמין בתמ״א 38 כפיתרון, זו קוסמטיקה לתשתיות רקובות בנות 50 שנים ואני בעד הגדלת ההיצע ולהעניק לצעירים שלנו תשתיות חדשות ומתקדמות. זאת כמובן בנוסף להסכם הגג שמייצר אלפי יחידות דיור בפרוייקטים נקודתיים כדוגמת פארק לכיש.

לכל פרוייקט יש תאריך סיום

מה לגבי תיירות? מה קרה מאז שהתיק הגיע לידיים שלך?

בתיירות השתנתה בעיקר הגישה, פרוייקטים שהיו מחולקים לשלבים ונבנו על פני עשור ואפילו יותר נעצרו. חישבנו מסלול מחדש והחלטתי שכל פרוייקט עם תאריך התחלה מקבל מיידית תאריך סיום. מה שלא יכול להסתיים לא יתחיל. הגישה החדשה מביאה אותנו לתוצאות מהירות לטובת תושבי העיר.

מה כבר על הפרק?

פרוייקט המצודה עובר תהליך שידרוג ויהפוך עוד השנה לאטרקציה תיירותית, אנו שוקדים על שובר הגלים ובודקים 2 טכנולוגיות מתואמות עם איכות הסביבה, אחת שובר צף והשניה עם אבנים צורניות עם עבירות למים ויכולת לייצר אנרגיות ירוקות. 2 התהליכים נמצאים בבדיקות סופיות ואוטוטו נחליט סופית על אחת מהן.

עד הלום – פארק המנגלים של אשדוד

בנוסף, פארק עד הלום יעבור מהפך, מליונים יושקעו ויהפכו אותו לפארק המנגלים העירוני. בנוסף יש את פארק המים, את פרוייקט האורות (תאורה אינטראקטיבית על מבנים עירוניים), בתי מלון חדשים ואפילו את בית הספר לשפים ״תדמור״ שנסגר בהרצליה אנחנו מתכוונים להביא לאשדוד כחלק מהחשיבה להפוך את אשדוד לבירת הקולינריה של ישראל. פסטיבלי האוכל, המרקים והיין שתופסים תאוצה ימשיכו לתת את הטון גם בשנים הקרובות.

מה לגבי סאגת הקאנטרי קלאב?

הקאנטרי קלאב נכנס לתהליך של בדיקת עומק, ההזנחה רבת השנים הכניסה את הקאנטרי לבעיה רצינית, ההשקעה הכרוכה בסיום הבניה והשמשת המתקן היא ענקית, אנחנו נמצאים בשלבים מאוד מתקדמים של בדיקת היתכנות עם מפעיל ומקווים שנגיע לנוסחה מנצחת שתוציא סוף סוף את הקאנטרי את הפועל.

קאנטרי בשבת? המועצה תחליט!

יעבוד בשבת?

ברגע שנגיע לגשר נעבור אותו, את זה תחליט המועצה והמפעיל עצמו. אני מקווה שכן.

בחירות ארציות, מברוק על תוצאה מדהימה עבור ישראל ביתנו.

ישראל ביתנו אכן השיגה תוצאה מצויינת באשדוד, זו המפלגה השלישית בגודלה אחרי הליכוד וכחול לבן ו-14,410 קולות זה בהחלט תוצאה מספקת וטובה עבור המפלגה.

ישראל ביתנו – המפלגה השלישית בגודלה

קצת מפתיע שחלק מחברי הרשימה לא תמכו ונתנו כתף ליו״ר?

אשדוד ביחד כשמה כן היא, מגוון דעות ופאזל איכותי של אנשים שבאו להיות מעורבים בעשייה העירונית. פה לא מתעסקים בענייני שטחים ואידאולוגיות, האנשים שלי נבחרו להוביל את העיר. מעבר לכך יכולות להיות להם דעות שונות ברמה הארצית. ההסכם ביננו והברית שלנו היא אך ורק למען העיר. אשדוד ביחד זו לא משטרת מחשבות.

נראה שנושא הכפייה הדתית קצת ירד מהכותרות ומתחיל להישמע כמו משהו רחוק… מה לדעתך הסיבה?

יחיאל לסרי. זו הסיבה העיקרית. הוא באמת מנווט את הסירה לרמת שיח והקשבה הדדית ומעורב בכל מקרה לפני שהוא יוצא משליטה. גם אנחנו נמצאים במקום של שיח מכבד מול המפלגות הדתיות ומנסים למצוא פתרונות יצירתיים תוך כדי הבנת המצוקות ונכון להיום זה עובד מצויין. נקווה שכך ימשיך.

הקיוסק בפארק אשדוד ים זו דוגמא טובה?

זו דוגמא מצויינת. עלינו על מודל ירושלמי, בירושלים יש חברה שמשכירה אופניים, היא משכירה גם בשבת ולכן החרדים לא יכולים לעשות באופניים שימוש. במקום לריב הקימה החברה מותג נוסף שלא פועל בשבת וסגרה את הסיפור. כל עשינו עם המזנון, יש שני מזנונים האחד פועל כל השבוע ומשרת את כולם ונסגר בשבתות, והשני מתפקד בשבתות ולא מפריע לאף אחד. לפעמים לבעיות גדולות יש פתרונות קטנים.

יהודה אבידן? זה לא אישי.

מה לגבי חפ״א?

דיברתי קודם על משימות עם תאריך סיום, יש לי הרבה טענות לגבי התיפקוד של חפ״א וזו הסיבה שאני, בתור ממונה מעוניין לעשות שם שינוי מקיף, לא מדובר בבעיה פרסונלית עם מישהו כזה או אחר אלא לך ורק ברמה התפעולית. חפ״א השאירה הרבה דברים לא גמורים בעיר ואת זה צריך לסדר. מדובר בחברה עירונית שכל תפקידה לקיים מדיניות עירונית. לצערי זה לא קורה ובזה אנחנו מטפלים.

לסיום, מה נאחל לך להמשך?

שימשיך כך, אני מאוד מרוצה משיתוף הפעולה הקואליציוני, נהנה לראות כוחות צעירים ומבטיחים שמשתלבים בעשייה, תבוא עוד חצי שנה ונבחן שוב את הדברים.

ברשותך, אנצל את הבמה לאחל לתושבי העיר והמדינה חג עצמאות שמח, שקט ביטחוני ושלום ביננו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: פארק המנגלים - כצנלסון עומד בהתחייבות - Ashdod4U

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*