בליינד דיי לא רואים 6/6

בליינד דיי לא רואים 6/6

הרעיון להקדיש יום אחד בשנה להגברת המודעות כלפי ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, נולד בראשם של סטודנטים עם עיוורון המתמחים בשיווק ופרסום. הם קראו למיזם בליינד דיי, והציעו את ה-6.6 כיום המתאים ביותר למיזם. ביום זה עוצמים את העיניים ורואים… תשאלו את מי שעשה זאת אשתקד.

הבליינד דייBLIND DAY ,  הינו יום להגברת המודעות לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. יום זה אינו יום התרמה ומכאן ייחודו, שכן כל מטרתו היא להגביר את המודעות לקהילה זו ולעודד את שילובה בחברה.

יום זה הוא יוזמה של קבוצת "חושבים בצבע", קבוצת סטודנטים של אנשים עם עיוורון ולקויית ראייה המתמחה בתחומי היח"צ, השיווק והפרסום, והוא מצוין בישראל בכל שנה באופן רשמי בתאריך ה-6.6 מתוך כוונה שב-6.6 כלל אזרחי המדינה יכולים לחשוב בצבע גם אם הם לא רואים 6/6.

הבליינד דיי מתנהל על פי הסלוגן "תעצמו את העיניים ותראו", כאשר כל שנה אנו מבקשים מהציבור לראות דבר מה אחר. בשנת 2014, בה חגגנו 2 שנות פעילות לבליינד דיי, בחרנו להדגיש את ערך השוויון וביקשנו מהקהל בישראל לעצום את העיניים ולראות שכולנו שווים, גם כאשר אנחנו לא רואים 6/6.

השנה הפעילות תתקיים בין התאריכים ה-6.6.06-02.6.06  ותיוחד לנושא התעסוקה וזאת ע"מ לייצר הזדמנויות ומודעות לשילובם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, בחברה בכלל ובשוק העבודה החופשי בפרט.

עיריית אשדוד, המינהל לשירותים חברתיים ותוכנית מרש"ל אשדוד, מסייעת בקידום המיזם והאירועים המתלווים אליו ומעודדת את התושבים למעורבות ולהגברת המודעות לצרכיהם של האנשים עם לקויות ראיה ועיוורון.

במסגרת היום, אשר מובל ע"י המרכז לעיוור בישראל, נערכות פעילויות מגוונות  העוסקות בתחומי העיוורון, ע"י עמותות וארגוני עיוורים רבים, העוסקים מידי יום  בשיפור חייה של הקהילה שלנו ושותפים לו גורמים מהמגזר הפרטי והציבורי. הפעילויות ביום נערכות תוך שימת דגש על הפעלה חושית שאינה מתבססת על הראייה, וזאת ע"מ להבליט ולהראות את מסוגלותם ויכולותיהם של קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל, במטרה לשלבם בקרב החברה.

במרכז לעיוור אומרים בהומור "אמנם לא נוכל לראות אתכם אבל מאוד נשמח שתצטרפו אלינו". ומי שמעוניין ללמוד עוד מוזמן לחפש את המרכז בפייסבוק: www.facebook.com/blindday6.6  ובאינסטגרם blinday

לוח אירועי בליינד דיי 2015- מרש"ל אשדוד

1. "הצבע הפנימי"-  הפנינג אמנויות במרש"ל  של  יוצרים עם עיוורון ולקויות ראייה.

קבלת פנים חגיגית המשולבת בקטעי נגינה.

במתחם הפעילות התנסות חווייתית "עוצמים עיניים ויוצרים אמנות".

סדנאות יצירה קבוצתיות – צילום/ ציור/ אמנות פופ ומחזור.

השקת קטלוג ציורים של אמנים עיוורים וכבדי ראיה מרש"ל.

האירוע יתקיים ב- 7.6.15 בין השעות 16:00-19:00 במרש"ל אשדוד, רח' אליאשוילי 1.

2. סרט מונגש לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה –  "זינוק בעליה".

הסרט ילווה בתיאור קולי-פסקול מיוחד המשלב בין הפסקול המקורי של הסרט ותוספות קריינות המעבירות לקהל את אשר מתרחש על המסך.

הסרט יתקיים ב- 8.6.15 בשעה 17:30 בקולנוע "גלובוס מקס" בקניון סימול, אשדוד.

כרטיס יימכר במחיר מיוחד של 10 ₪ לאדם.

כרטיסים והרשמה מראש במרש"ל בטל' 08-8534647.

3. מכירת משחקי העשרה ועציצים ריחניים הנארזים במפעל תעסוקתי לעיוורים וכבדי ראיה "בית מינה".

המכירה תתקיים ב- 11.6.15 בשעה 10:00 ברחבת בניין עיריית אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*