בליינד דיי במרש"ל אשדוד

בליינד דיי במרש"ל אשדוד

אירוע הבליינד דיי 2018 שהתקיים בשבוע שעבר נועד לעורר בציבור את המודעות לעולמם של העיוורים וכבדי הראייה. במהלך שבוע המודעות, שעמד בסימן "אשדוד אינה רואה 6/6", אירגן מרכז רב שירותים לעיוור (מרש"ל) אשדוד אירוע מיוחד עבור ציבור העיוורים ובני משפחותיהם.

בשבוע שעבר, ביום הבליינד דיי הבינלאומי, ציינו במרש"ל את יום העלאת המודעות לציבור העיוורים וכבדי הראיה, וכמידי שנה עמד האירוע בסימן "אשדוד אינה רואה 6/6". את הערב פתחו חברי מקהלת מרש"ל "שירת הלב" והופיעו במחרוזת שירים, שמחה וחגיגית, בהנחייתו של יובב שליט.

בהמשך, חברי קבוצת התיאטרון של מרש"ל – אנשים בוגרים עיוורים ולקויי ראיה, בבימויה של נטע נדב – העלו הצגת בכורה מרגשת אשר חשפה סיפורים וחוויות שאנשים עיוורים ולקויי ראיה עוברים במערכות יחסים שונות: מול המשפחה, עם חברים, מול רופאים ומטפלים וכן בזוגיות ואהבה.

"מדובר בהצגה שנוצרה מתוך תהליך אישי ויצירתי של קבוצת השחקנים, אשר עובדת יחד מזה כשנה והביאה דילמות אישיות ואנושיות שהקהל הרואה לא תמיד מכיר" אומרים במרש"ל ומציינים ש"עם כל האתגרים והכאב שחווים לקויי הראיה והעיוורים, האנשים העיוורים פוקחים את עינינו, חיים את חייהם ולוקחים החלטות לצד העיוורון, בהתחשב במערכות היחסים השונות".

באירוע נכחו כ-80 איש, בני משפחה וחברים של חברי התאטרון, חברי מרש"ל, אנשי מקצוע, ארגונים ומתנדבים במרש"ל במהלך השנה. "התרגשנו, צחקנו והזלנו דמעה יחד עם השחקנים, אשר בחרו לשתף את הקהל מתוך עולמם הפנימי, על שלל רגשותיהם ומאבקיהם הפנימיים" אומרים המארגנים ומתארים "הצגה מרגשת ומרתקת נוכח הסצנות הממחישות את התמודדותם של אנשים עיוורים ולקויי ראיה בחיי היום יום".

לא רק השחקנים עצמם התרגשו מהחוויה הלא שגרתית אלא גם אורחים ובני המשפחות אשר באו לראות את יקיריהם בתפקידי משחק מגוונים, נתפסו להתרגשות עד דמעות וכולם יצאו עם לב רחב ותחושת גאווה. "הקהל הריע, פרגן ועטף את השחקנים בהמון אהבה והערכה" אומרים האורחים ומודים ש"המפגש עם העיוורון היה קרוב וסוחף".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*