בליינד דיי באשדוד

בליינד דיי באשדוד

אירועי הבליינד דיי (BLIND DAY) שיתקיימו היום 6/6, נועדו להגביר את המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל, ולעודד את שילובם בחברה. האירועים מצוינים מידי שנה בישראל ב-6/6 מתוך כוונה שיום זה יאפשר לכולם לראות את עולמם של אנשי הקהילה גם אם הם רואים מצוין (רואים 6 6).

להלן אירועי הבליינד דיי לשנת 2017 באשדוד:

בתאריך 04.06.17 בין השעות 16:00-19:00 תתקיים במרש"ל פעילות משותפת להורים וילדי תגי"ל נוער וצעיר – ילדים עם עיוורון ולקויות ראיה. מוזמנים להשתתף גם בני משפחה נוספים (סבים וסבתות, מכרים ודודים). חשיפה והסברה של פעילויות התגי"ל (כישורי חיים, אילוף כלבים, ספורט וקולנוע) הפעילות בשיתוף צוות מורות תומכות מתי"א אשדוד.

בתאריך 06.06.17 בשעה 15:30 יתקיים במרש"ל מפגש חשיפה והסברה של חברת "אורקם" בנושא "טכנולוגיה וראייה". חברת אורקם מציעה פתרונות לאנשים עם לקות ראייה ומציגה פיתוח ישראלי, כחול לבן, של מצלמה חכמה על משקפיים המקריאה טקסט, מזהה פנים ואף מוצרים. למפגש מוזמנים אנשים עם עיוורון/ לקות ראייה ובני משפחותיהם.

בתאריך 06.06.17 בין השעות 09:00-10:30 תתקיים במרכז יום לקשיש "בית אביב", הרצאה בנושא "בריאות העיניים בגיל השלישי" – ע"י הגב סימה רושקו מהמכון לשיקום ראיה ירודה בת"א.

בתאריך 07.06.17 בשעה 10:00 תתקיים בקולנוע "גלובוס מקס" בקניון סימול באשדוד ההרצאה "בריאות העיניים בגיל השלישי" ומיד לאחריה הקרנת הסרט המונגש "תפוחים מן המדבר", בהפקת הספרייה המרכזית לעיוורים. שילוב של תיאור קולי למראות הוויזואליים ללא הפרעה לפסקול המקורי. באירוע ישתתפו חברי מועדון לרווחת הזקן באשדוד וחברי מרש"ל. עלות כרטיס כניסה 5 ₪. לפרטים והרשמה ניתן לפנות למזכירות מרש"ל.

בתאריך 08.06.17 תתקיים במועדון תעסוקתי לעיוורים "בית מינה" פעילות חשיפה והסברה וסיפור אישי של אדם עיוור  לילדי כיתה ה' מבי"ס צפרירים, בשיתוף האגודה למען העיוור אשדוד.

בתאריך 08.06.17 תתקיים פעילות חווייתית והסברה לתלמידי כיתות ה' בבי"ס נוף ים, בהנחיית אדם עם עיוורון שמתנייד בעזרת כלב נחייה ופעיל בקהילה נגישה.

בתאריך 13.06.17 בין השעות 09:00-13:00 יתקיימו במרכז יום לקשיש "בית אביב" בדיקות ראיה ע"י אופטומטריסט מהמכון לשיקום ראיה ירודה בת"א, לאנשים בגיל השלישי אשר נמצאים בקבוצת סיכון לראיה ירודה. לפרטים ותיאום ניתן לפנות למרכז יום בטל' 08-8541766.

בתאריך 18.06.17 בשעה 20:30 תתקיים הצגה מונגשת לעיוורים וכבדי ראיה "גרין מייל" במשכן לאמנויות הבמה אשדוד. במהלך ההצגה יתואר באזניות את המתרחש על הבמה ושאינו חלק מהטקסט של השחקנים, כדוגמת מעברים בין מערכות בהצגה, הבעות פנים של השחקנים, ביטויי רגשות בצורה לא מילולית, תנועות גוף הממחישות את הדמות, צורת לבוש ועוד.

לצורך החשיפה לכלל האוכלוסייה, בתיאום עם המשכן לאמנויות הבמה והספרייה המרכזית לעיוורים, המנגישים יעלו לבמה בתחילת ההצגה ויספרו בקצרה על: מהי הצגה מונגשת, אופן ההנגשה, ועל אוכלוסיית היעד עיוורים ולקויי ראיה שיושבים בקהל. האירוע בשיתוף המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, הספרייה המרכזית לעיוורים ומרש"ל אשדוד. לפרטים ורכישת כרטיסים ניתן לפנות למזכירות מרש"ל 08-8534647.

מדי שנה מוזמנים אמני מרש"ל להציג יצירותיהם (עבודות ציור וצילום) ביום הבליינד דיי שמצוין בכנסת ישראל. השנה נקבע מועד זה לתאריך 13.6.17.

לסיכום, הפעילות מאפשרת הצצה לעולמם המיוחד של קהילת העיוורים ולקויי הראייה, מגביר את המודעות לצרכיהם ולרצונם להשתלב בקהילה. הציבור כמובן מוזמן לפרגן ולהגיע לאירועים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*