בי״ח אסותא אשדוד ישרת את מבוטחי כל קופות החולים

בי״ח אסותא אשדוד ישרת את מבוטחי כל קופות החולים

שר הבריאות סייר לראשונה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד והתחייב לכך שכל תושבי אשדוד יוכלו להגיע לבית החולים שצפוי להיפתח בעוד כחודשיים. השר ליצמן: "אסותא אשדוד תביא לשינוי בשירותי הרפואה לאזרחי ישראל, בייחוד לפריפריה"

חמש שנים לאחר שהונחה אבן הפינה על חולות העיר אשדוד, וחודשיים לפני מועד פתיחת בית החולים, הגיע שר הבריאות יעקב ליצמן לסיור ראשון בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. במהלך הסיור ציין השר כי הוא מחויב באופן אישי לכך שבית החולים ישרת את מבוטחי כל קופות החולים.

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שסונף לאחרונה לאוניברסיטת בן-גוריון, יפתח בעוד כחודשיים וישרת כחצי מיליון מתושבי אשדוד והערים הסמוכות. בבית החולים יפעלו חדרי מיון, חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, מחלקות אשפוז, מחלקות יולדות, מכון אונקולוגי, מכונים ומרפאות. בימים אלה מתנהלים באינטנסיביות תהליכי הגיוס לקראת פתיחתו, כאשר הדגש בשלב זה הוא על מנהלי מחלקות, רופאים בכירים, מתמחים וצוותי סיעוד.  פרופ' שמר פרט בפני השר את המורכבות של גיוס כוח אדם של רופאים ואחיות לבית החולים בגלל המחסור במשאב לאומי זה, וביקש מהשר לפתור חסמים ביורוקרטיים כדי להקל על תהליכי הגיוס, בפרט של עולים חדשים.

במהלך הביקור סייר השר ליצמן בין היתר בחדרי הניתוח החדישים והממוגנים, במחלקת יולדות ובמחלקת מיון. פרופ' שמר הסביר כי  "בעת תכנון בית החולים עמדה לנגד עינינו סוגיית כבודם של כל אחד מהמטופלים שיכנסו בשערי בית החולים. כך למשל, חדר המיון תוכנן באופן כזה שהמטופלים יופרדו זה מזה באמצעות קירות, ולא וילונות. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זו רק דוגמא אחת לחשיבה הרבה שהושקעה בפרטים הקטנים, ובמקרה הזה הקירות גם מאפשרים למנוע בצורה טובה יותר התפשטות של זיהומים במחלקה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*