בית ספר ללא אלכוהול

בית ספר ללא אלכוהול

משחק כדורסל על כסא גלגלים היה לגולת הכותרת ביום שיא אשר המחיש את הכנות הכרוכות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. חוץ מזה היו גם הרצאות ושימוש בסימולטור המדמה התהפכות רכב בעת תאונה.

יום שיא בנושא נהיגה תחת השפעת אלכוהול התקיים במקיף ט', בנוכחות מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מודי בהירידואני, הממונה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםחבל לכיש אבי אזולאי ומנהלת המרכז לבטיחות בדרכים באשדוד אילנית אלימלך. הללו סיירו בין הכיתות ושוחחו עם התלמידים.

ביום השיא קיימו תלמידי כיתות י"ב פעילויות מגוונות בנושא שתיית אלכוהול ונהיגה בשכרות, אשר כללו הרצאות וסימולציה המדמה התהפכות של הרכב במצב של תאונה. התלמידים נהנו מהפעילות ובעיקר העשירו את ידיעותיהם בנושאים השונים.

"בנושא שתיית האלכוהול, התלמידים האזינו להרצאות, בה למדו על צריכת אלכוהול, תופעת השכרות, ההבדלים בהשפעת האלכוהול על סוגי אוכלוסיות שונות ועודוהשתתפו בסימולציה המדמה התהפכות של רכב בשעת תאונה" אומרים בבית הספר. בהמשך, עברו הרצאה אקטיבית, שבה למדו על הנהיגה בכלל, ונהיגה תחת השפעת אלכוהול בפרט בעזרת משקפיים מיוחדים המדמים תגובת הגוף במצב של אלכוהול בדם, שכן אלכוהול פוגע בזמן התגובה של הנהג, בשיקול דעתו, בראייתו, יכולתו להתרכז ועוד. כמו כן, עברו התלמידים הדגמה של נהיגה דרך תכנת מחשב ובה בדקו את יכולתם להגיב לאירועים שונים, בסיטואציות שונות, נכונה ובזמן.

ליאור ציון, תלמידת כיתה י"ב בכיתת מופת מספרת: "ההרצאה הייתה מעניינת מאוד, והפעילויות המגוונות לימדו אותי רבות, וכעת אני מרגישה בטוחה יותר בעצמי, שלא אנהג תחת השפעת אלכוהול, מפני שאני מודעת לסכנות ולהשלכות של פעולה שכזו".

לסיום הפעילות, הגיעו לבית הספר נציגי קבוצת הכדורסל "נצחון הרוח", קבוצת כדורסל נכים, שנפגעו בתאונות דרכים. השחקנים סיפרו את סיפורם האישי והעלו את המודעות לסכנות שעלולות לנבוע מנהיגה תחת השפעת אלכוהול. לאחר מכן, התקיימו משחקים בין תלמידי בית הספר לשחקני הקבוצה, המשחקים התקיימו בכמה שלבים: בהתחלה שחקני נברת של מקיף ט' שיחקו בעמידה, ולאחר מכן על כיסאות גלגלים, על מנת לחוש את ההבדל ואת הקושי. "המשחקים המחישו לתלמידים את הקשיים של אנשים עם צרכים מיוחדים" אומרים בבית הספר מקיף ט' שמטפח בתלמידיו ערכים של אזרחות אחראית, הדואגים לעצמם ולסביבתם כאחד.

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*