בית הדין הורה להפסיק את העיצומים בנמל

בית הדין הורה להפסיק את העיצומים בנמל

בית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל את בקשת הנהלת נמל אשדוד והורה לעובדים להפסיק לאלתר את השיבושים ולחזור לעבודה סדירה

בית הדין הורה על ניהול משא ומתן אינטנסיבי במשך שבועיים במהלכם לא יתבצעו צעדים חד צדדים.

בדיון שנערך הבוקר בביה"ד לעבודה בבאר שבע, לבקשת הנהלת נמל אשדוד, הורה בית הדין לעובדי הנמל להפסיק את השיבושים בהם החלו מיום ראשון ולחזור לעבודה סדירה. כמו כן הורה בית הדין לשני הצדדים לשבת למו"מ אינטנסיבי שימשך שבועיים.

בית הדין לעבודה בב"ש, הורה היום לעובדי נמל אשדוד לחדול מעיצומיהם שנמשכים מיום ראשון והורה לעובדים ולהנהלת הנמל לשבת למו"מ כדי לפתור את המחלוקות ביניהם ולהכנס למשא ומתן אנטנסיבי שימשך שבועיים.

במסגרת שיבושי העבודה של העובדים, שהחלו ביום ראשון האחרון הם השביתו את מערכת המחשוב של מנגנון המכולות מה שגרם להאטה חמורה בעבודה ולתורים ארוכים של משאיות בכניסה לנמל. בעקבות השיבושים ירדה תפוקת העבודה של הנמל לכ-20% בלבד.

הסיבה לשיבושים היא כוונת הנהלת הנמל להחליף את מזכירת ועד מנהל, מיכל לוגסי, שעל פי דו"ח מבקר המדינה במסגרת תפקידה כחברה בוועדות הקליטה בנמל, היא דירגה 78 מועמדים שלא היו להםקשרי משפחהלעובדים בנמל בתחתית דירוג הכישורים – באמצעות הענקת הציון המינימלי 1 – ובמקביל הגדילה את סיכויים של מקורבים באמצעות הענקת דירוג 10.

ביום שני הודיע אכן מנכ"ל הנמל בפועל, יצחק בלומנטל, להסתדרות החדשה, כי הוא דורש להחליפה בוועדת המכרזים בעובד אחר במטרה לשמור על מנהל תקין בנמל ולמנוע קבלת עובדים שלהם קרובי משפחה המועסקים בנמל – דבר האסור על פי תקנות רשות החברות.

מהנהלת הנמל נמסר: "אנו מרוצים מהחלטת בית הדין. הנהלת נמל אשדוד תמשיך לעשות כל אשר בידה כדי לשמור על חוקי מנהל תקין ולקבל לעבודה בנמל רק את העובדים המקצועיים ביותר ורק על סמך כישוריהם כדי לתת ללקוחותינו את השירות המקצועי, היעיל והטוב ביותר שיש". 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*