ביקש עזרה בעבודה, לא קיבל והתמוטט

רועי

רועי

עובד שביקש עזרה ממנהל העבודה נענה כי "אין מספיק עובדים, תסתדר לבד". לאחר שקרס תחת העומס, נפל ונפגע ברגלו, יפוצה ב כ-200 אלף שקלים

מתברר כי זלזול במצוקה של עובדים, עשויה לעלות למעסיקים לא מעט כסף. לפני כשלוש שנים במהלך יום עבודה, עובד תושב אשדוד  בתפקיד מעמיס שקים במפעל באזור אשקלון קרע תחת משקל השקים כשניסה להעמיסם. כתוצאה מכך סובב את הברך, והובהל לבית החולים ברזילי באשקלון כשהוא סובל מכאבים. לאחר סבב בדיקות, שוחרר לעשרה ימי מחלה. הכאבים לא פסקו, ובהמשך התברר כי הפגיעה הייתה חמורה יותר וגרמה לקרע במיניסקוס. כדי לא לסכן את רגלו, הומלץ לו להפסיק לעסוק בעבודות פיזיות לפחות למספר חודשים,עקב כך  החליט העובד- אז בן 46- לתבוע.

העובד פנה לעו"ד דניאל אדזיאשווילי מאשקלון המתמחה בנזקי גוף, הגיש בעזרתו תביעה לביטוח הלאומי, שקבע לו 12 אחוזי נכות לצמיתות, ופיצוי בסך 62,000 שקלים בעקבות המקרה . בשלב השני תבע בעזרת עו"ד אדזיאשווילי את מקום העבודה וחברת הביטוח של מקום העבודה. בתביעה ציין עו"ד אדזיאשווילי כי תאונת העבודה קרתה בשל רשלנות של מקום העבודה – בכך שלא הקשיבו לטענותיו של העובד כי הוא מתקשה בעבודתו, ולא סיפקו לו עזרת אדם נוסף בהרמת השקים. "לאחר שביקש העובד ממנהל העבודה עזרה בהרמת השקים, ענה מנהל העבודה כי אין לו אנשים נוספים וכי עליו להסתדר לבד" ,נטען בתביעה על ידי עו"ד אדזיאשווילי. "העובד התלונן זמן רב על קושי פיזי בעבודה, על עומס ולחץ בביצוע העבודה, ולא נענה כראוי. מקום העבודה חשף את העובד לסכנת תאונה ולנזק, ונהג בשיטת עבודה קלוקלת ומסוכנת מול העובד, ועל כך התביעה".

התביעה נגד מקום העבודה הוגשה לפני מספר חודשים, אך בחודש שעבר הוחלט לסיים את הנושא בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט מול מקום העבודה של האיש. בהסכם נקבע כי הפיצוי יעמוד על סכום של 100,000, וזאת במקביל לכספים שקיבל מהביטוח הלאומי, ובסך הכל פיצוי של 162 אלף שקלים. כמו כן זכה האיש ל-7000 שקלים נוספים מהביטוח הלאומי, ולפיצוי בגין  שלושה חודשי מחלה (בכל חודש קיבל 7,500 שקלים)  ובסך הכל  191 אלף שקלים בגין המקרה. "התנהלות מקום העבודה במקרה זה הייתה לקויה, וגרמה לעובד לפגיעה ברגלו. מקומות עבודה מרשים לעצמם לנהוג בעובדים בדרך רשלנית, ועל כן עליהם לשלם לעובד פיצוי, גם על עוגמת הנפש", סיכם עו"ד אדזיאשווילי.

bansummer

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*