ביצוע עבודות עפר – מהם השלבים בתהליך זה?

ביצוע עבודות עפר – מהם השלבים בתהליך זה?

כאשר יש צורך בהנחת צינורות ובכריית מנהרות, בביצוע של עבודות עפר שכרוכות בחפירות, ביצירת תעלות בעומקים שונים, בחפירת בורות באזורים אשר מצויים מתחת לקרקע של מבנים כאלו ואחרים ועוד, קיים הליך מאוד מוקפד שיש לעקוב אחר שלביו ולוודא שמלאכת עבודות העפר והחפירה נעשית באופן בטוח ויעיל.

על פי כללים מאוד ברורים, אשר מנחים את עבודות העפר והחפירות באתרי בנייה ומסביב לבניינים ומבנים כאלו ואחרים, על חברת הקבלנות תמיד לוודא קיומם של כבלים של חשמל מסוגים שונים, סוגי צינורות שונים שמובילים מים ונוזלי ביוב, צינורות של גז ועוד רבות.

בשל כך, חברת אמצ שמש נעזרת בתוכניות עיר, תוכניות מהנדסי עיר, תוכניות אשר משקפות את התשתיות סביב ובאזור המיוחל לעבודות עפר ובנייה, ודרך אמצעים נוספים אחרים שדרכם ניתן לברר לגבי מכשולים אופציונאליים אשר עשויים לצוץ במהלך הדרך. חשוב לזכור – כל עבודת עפר מוצלחת, מתחילה בווידוא התשתיות שמצויות באזורה.

סוגי תשתיות תת קרקעיות נוספות

לעיתים, גם אם הואלנו לוודא כל פרט ופרט, עדיין עשויות להתרחש הפתעות כאלו ואחרות, אך בדיקה מקיפה של המערכות השונות שמצויות מתחת לקרקע, בהחלט עשויה לסייע במזעור הסיכונים באופן כללי, ובהבטחת אופי עבודה בטוח יותר ומשתלם יותר, כזה שלא יוביל במהלכו לתשלומי פיצויים ותביעות בעקבות מערכות תת קרקעיות כאלו ואחרות שנפגעות כתוצאה מעבודת העפר והחפירה.

מבין המערכות השונות, ניתן למנות: מערכות מאוד סבוכות אשר קשורות בחברות הטלפונים ומוציאות שלוחות רבות של כבלים וחיבורים שונים, תשתיות שקשורות לטלוויזיה בביתנו ובאזור הבניין בו עומדות להתבצע עבודות העפר ועוד.

נוסף על כך, תמיד קיים הכרח לוודא כי לא קיימת סכנה של מפולות באזור בו הולכת להתבצע חפירה ועבודת עפר כזו או אחרת. חול שנשפך, בדרך כלל משמש כתמרור אזהרה בפנינו בנוגע לקיומו של אזור שמועד לפורענות ועבודות חפירה לא תמיד מומלצות בו.

סוגים של קרקעות וההיתרים לגבי עבודות בהן

למעשה, כאן החוק מאוד פשוט וברור: חול נחשב ככזה, כאשר הוא מכיל אדמה שגרגריה נעים בין 0.005 לבין שני מילימטר. באשר לקרקע סלעית, החוק מגדיר אות כזו במידה והאדמה בנויה ומורכבת מסוגי אבנים בגדלים שונים (גדול, קטן, בינוני).

במידה ותצטרכו לחפור בקרקע מסוג חמרה, תוכלו לדעת שהחוק מגדיר אותה כקרקע המכילה שילוב של חול ואדמה של חרסית. באשר לקרקע חרסית, היא מוגדרת כזו כשהגודל של גרגיריה הם קטנים מ-0.005. אחד מסוגי הקרקעות שנפוצים ביותר בעת בחירת שטח עבור ביצוע עבודות עפר וחפירה, הוא אדמת הכורכר, ועל פי החוק אדמת כורכר היא שילוב של אדמה, חול ואבנים.

במידה ואינכם בטוחים באשר לסוג הקרקע, תמיד ניתן להיעזר בשירותי מעבדות שונות לאבחון קרקעות ובשירותיהן של חברות בעלות מוניטין בתחום עבודות העפר, כמו למשל חברת אמצ שמש בע"מ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*