בטיחות, הבטחות וזלזול…והכל על חשבוננו

בטיחות, הבטחות וזלזול…והכל על חשבוננו

אז פרוייקט reway לא נעצר, וכנראה שלא ייעצר (אלא אם החמאס יחליט אחרת, וגם זה רק יידחה את זה בכמה חודשים), רוב התושבים כבר הרימו ידיים וויתרו על נשנוש עוגיה עם כוס תה בבית ב18:00, ונכנעו להבטחות של ראש העיר. (נשארה עכשיו רק התביעה).

שהתחילו הפקקים הבטיח ראש העיר שייעשה סדר, העלה סרטון מדהים על הפרוייקט, ובתוך הסרטון יש קטע שמראים חדר בקרה עם מסכים שמראים את כל הצמתים בעיר ואת הצמתים המרכזיים עם העבודות בפרט, ונאמר לנו שהרמזורים ינותבו לפי הצורך (הצורך של מי?), ובנוסף שיעמדו שוטרים בכל צומת מרכזי כדי לכוון את בקר הרמזורים, כל עוד יש פקקים. אז הוא הבטיח….כמו לכל דבר גם לזה יש אותיות קטנות או כוכבית.

*הצבת השוטרים תלויה בשעה ולא באמת לפי הפקקים, כי שוטר לא יכול לעבוד אחרי 19:00 או באמצע היום ב13:00, וזה לא משנה שבקרן היסוד ושד' ירושלים הפקקים מתחילים כבר ב13:30, בצאת הילדים מבתי הספר. כמו כן יש גם פקקים שנמשכים אחרי 19:00 כמו בכניסה הדרומית ועל כל מנחם בגין, אפילו ב20:30, כי יש עדיין אנשים שחוזרים מהעבודה, או כאלה שהיו תקועים בפקקים. במו עניי ראיתי שוטר עם היד על "השאלטר" והתיק על הגב ואיך שהתחילו חדשות השעה 19:00 הוא סוגר את ארון הבקרה וצועד לדרכו. וכל זה בלי יום שישי….רגע, זה כוכבית בפני עצמה.

*יום שישי, השעון כבר מראה צהריים, מסכנים האנשים שעובדים וחוזרים בצהריים, מגיעים כמעט בשבת כי בחדר המצב בדיוק שהתחיל הפקק היו צריכים ללכת הביתה לאפות חלות….לשבת.

אז למה, למה כל ההבטחות על שליטה בצמתים עם מצלמות, אם לא עושים עם זה כלום…אם יש פקקים בשעה 13:30 בצהריים בשישי, אף אחד לא ייסע לצומת לשחרר את הפקק…..מה עוזרים לי המצלמות וחדר הבקרה?

16780283_10212407251962308_977174355_n

בואו נדבר על בטיחות….רחוב הרצל, תוך לילה נהייה דו סיטרי, במרכז העיר… "אבל סימנו בכתום את הנתיבים ופרסמנו את השינויים בעיתון"….צודקים, בצבע שדוהה תוך יומיים או שנשטף במיי גשם, וצריך לעבור עליו כל כמה ימים (וגם את זה עושים באמצע היום). ולא חשבתם על זה שלא כולם ראו את המודעות, ולא חשבתם על זה שאדם ממוצע שנוסע קבוע בכביש הזה ורגיל לשני נתיבים, או אדם שמגיע מחוץ לעיר ומפעיל את היגיון הפניות והנתיבים ולא באמת שמים לב לקו הפרדה רצוף דהוי. ואני לא מדבר על תמרור שלא טרחו לשים בתחילת הכביש. (ואם יש כזה, את תחליפו לו את המיקום כי לא רואים).

ואני לא מדבר על האנשים העצבניים מכל הפקקים שמחליטים שהם עוקפים את הפקק בנתיב הנגדי דרך קו הפרדה רצוף שבקושי רואים בלילה. גם את זה ראיתי, נסעתי עם אשתי כמו אזרח טוב ופתאום צרחה של אשתי כי כבר ראתה את הרכב מולנו בתוך השמשה הקידמית.

וזה עוד לפני שהזכרנו את הבורות שנוצרים בעקבות הגשמים וחציי עבודה שעושים בשטח, ןשלוקח כשבוע לתקן…ובנתיים הצמיגים והגב שלנו נהרסים.

לסרי מזלזל בנו, באנטילגנציה שלנו, והכי חשוב בחיים שלנו. לסרי שם עליינו פס אחד כתום, רק הבעיה שהוא לא דוהה.

אז מר ראש העיר וחבריו, הנה כמה פתרונות:

  • צוות כוננות בין השעות 6:00 עד 22:00, שברגע שהמוקד (שאני מקווה שעובד) מזהה צומת פקוק, מקפיץ לשם את הצוות. וזה בנוסף לשעות הקבועות ששמים שוטרים וכוחות ביטחון.
  • אכיפה מוגברת של משטרות וניידות סיור עירוניים במקומות המיועדים לעברות תנועה ו"טעויות" של נהגים (כמו בהרצל ליד המרכזית), ולא בשביל דוחות, אלא למנוע את התאונה הבאה.
  • הציבור רוצה שקיפות, הציבור רוצה שאתה תדבר איתו, ולא רק בהודעות וסרטונים בפייסבוק. תצא להסתובב בעיר, תדבר עם התושבים, תראה איפה הם תקועים בפקקים ולא רק דרך חלון הרכב שלך…תראה קצת אמפטיה לתושבים שלך
  • ודבר אחרון שנראה לי שמגיע לנו ….קצת, כן קצת, הורדה בארנונה (לפחות עד סיום העבודות). וזה בלי קשר לתביעה שהוגשה על עוגמת הנפש והאיחורים לגנים והעבודה כי לא שאלת אותנו. שאני אישית מקווה שתפסיד בתביעה. אני חושב שזה מגיע לנו, התושבים, אלה שבחרו בך (לפחות כך אמרו התוצאות בבחירות).

לסרי – אל תשים עלינו פס כתום!!!

זיו בן שוע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*