בחירת מקרר עם התחשבות בדירוג אנרגטי

בחירת מקרר עם התחשבות בדירוג אנרגטי

מקרר הוא ללא ספק אחד ממכשירי החשמל החשובים ביותר בבית. לכן, כאשר רוכשים מקרר חדש שווה להתעכב על כל הפרטים השונים, לעשות השוואות מחירים ומחקר מקדים, להבין אילו אופציות עומדות בפנינו ומה מאפיין כל מקרר. מלבד למאפיינים הברורים שכולנו נזכור לבדוק דוגמת נפח, מידות, מחיר וכו', קיים מאפיין נוסף חשוב מאוד שיותר ויותר צרכנים כבר מכירים וזוכרים לבדוק גם אותו בטרם הרכישה – דירוג אנרגטי. מהו דירוג זה, מה הוא מייצג ומדוע הוא חשוב כל כך עבור הרוכשים מקרר חדש?

תקן אירופאי המשווה בין מכשירים בנפח זהה

את דירוגו האנרגטי של מכשיר חשמל כלשהו, וספציפית של מקררים, ניתן לדעת על ידי חיפוש ומציאת "תווית האנרגיה". תווית זו חייבת על פי חוק להופיע על כל מקרר חדש הנמכר בחנות (כמו גם מכשירי חשמל גדולים אחרים), כך ששווה לזכור ולחפש את התווית – היא בוודאות תהיה אי שם על גבי אחד מחלקיו של המקרר.

תווית האנרגיה היא תקן אירופאי אשר מדרג מוצרי חשמל, תקן אשר מונהג כיום על פי חוק גם בישראל. על גבי תווית האנרגיה מפורט נפח המקרר ודירוגו האנרגטי – הדירוג נע מהאות A לאות G, כאשר ככל שהאות "נמוכה" יותר (כלומר – קרובה יותר ל A), כך דירוגו האנרגטי של אותו מכשיר גבוה יותר, כלומר – הוא חסכוני יותר בצריכת האנרגיה שלו.

כאן המקום להדגיש נקודה חשובה ביותר אשר עלולה לבלבל מעט צרכנים רבים – דירוג אנרגטי הוא דירוג הניתן על סמך השוואה בין מכשירים (במקרה שלנו – מקררים) בעלי נפח זהה. כלומר, אם מקרר מסוים מדורג באות A, משמעות הדבר היא כי אותו מקרר חסכוני בתצרוכת האנרגיה שלו יחסית למקררים אחרים בעלי נפח זהה. אין זה אומר כי זהו המקרר החסכוני ביותר באנרגיה שניתן למצוא, שכן מקררים אחרים בעלי נפח קטן יותר עשויים כמובן לצרוך פחות אנרגיה, אפילו אם דירוגם האנרגטי הוא B, C או אף למעלה מכך…

ידידותיות לסביבה וגם לחשבון החשמל – חשיבות הדירוג האנרגטי עבור הצרכן

מדוע חשוב כל כך להתחשב בדירוג האנרגטי של אותו מקרר בטרם הרכישה?

סיבה אחת טובה היא כמובן המודעות העולמית הגבוהה והגוברת לנזקים של צריכת אנרגיה מוגברת לסביבה ולמערכת האקולוגית של כדור הארץ. פליטת גזים מזהמים וכו' הם נושאים סביבתיים מוכרים וחשובים, וכל אחד ואחת מאיתנו מנסים לתרום את חלקנו, למשל על ידי שימוש במכשירי חשמל חסכוניים יותר באנרגיה, ולכן ידידותיים יותר לסביבה.

סיבה שנייה וחשובה גם כן היא ההשפעה של המקרר החדש שנרכוש על חשבון החשמל החודשי שלנו – מקרר הוא מכשיר הפועל 24 שעות ביממה לאורך כל השנה, והבדל קטן בתצרוכת האנרגיה שלו עשויה להצטבר להבדל משמעותי לאורך זמן, הבדל אשר יבוא לכדי ביטוי כמובן בגובה חשבון החשמל אותו אנו משלמים.

לצפייה במגוון רחב של מקררים מתוך אתר ערוץ הקניות  http://www.21.tv/cn-99/מקררים

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*