בחירת מורה נהיגה – איך ומה עושים

בחירת מורה נהיגה – איך ומה עושים

הגיל שכל כך חיכיתם לו הגיע ואתם יכולים להתחיל ללמוד נהיגה. החברים שלכם כבר נוסעים על רכב וכעת הגיע תורכם. כמעט כולם לומדים נהיגה וכולם בסופו של דבר (הרוב המכריע) מקבל רישיון נהיגה. אבל לימוד נהיגה ובחירה של מורה נהיגה טוב ומקצועי, הם יותר מרק לעבור את הטסט. הכבישים בימינו מסוכנים מאוד וחוץ מלקבל רישיון נהיגה – אתם צריכים לסיים את שיעורי הנהיגה שלכם כנהגים טובים ואחראיים. אל תמהרו בבחירה של מורה נהיגה והשקיעו מעט מחשבה וזמן לפני שתשבו לראשונה מאחורי ההגה.

ריכזנו עבורכם במאמר הזה מספר טיפים ורעיונות שנולדו מהמון ניסיון וידע שצברנו עם השנים בהכשרה של תלמידים.

אז למה חשוב לשים לב בבחירת מורה נהיגה?

  1. ניסיון וגיל המורה – זה נכון שמורה ותיק שכבר העביר אלפי תלמידים יכול לסייע לכם וללמד אתכם מהידע שלו, אבל אל תתנו לניסיון ולגיל להיות גורם בלעדי. אנחנו נתקלים במורי נהיגה ותיקים מאוד שדווקא הפכו לחסרי סבלנות, הפכו למורים חסרי חדווה ורצון לעזור באמת לצעירים להפוך לנהגים טובים. מצד שני, ישנם מורי נהיגה צעירים, בעלי ניסיון וסבלנות שיכולים לעזור לכם הרבה יותר לעבור את התקופה גם בכיף וגם במקצועיות.
  1. בית ספר או מורה בודד – גם פה, אין תשובה מוחלטת. היתרון הבולט של בית ספר לנהיגה (אנחנו מורי נהיגה בתל אביב ובפריסה ארצית וחלק מבית ספר גדול) הוא הגב הכלכלי והבטחון שאתם מקבלים. אתם יודעים שאם תהיה לכם בעיה עם המורה, תוכלו להחליפו ללא תשלום נוסף. בנוסף, אפשרויות התשלום והגמישות גדולים יותר. לחילופין, מקרה בית ספר מפורסם מאוד שלאחרונה פשט רגל, מוכיח שגם בתי ספר לא חסינים. בחלק מבתי הספר אפשר לקבל הטבות נוספות כמו קורס נהיגה מתקדמת חינם או הטבות אחרות.
  1. מחיר – לצערנו זו עדיין הנקודה החשובה ביותר שעל פיה רבים מהצעירים בוחרים מורה. אין מספיק מילים ומקום להדגיש, כמה מחיר במקרה של לימודי נהיגה לא צריך להיות שיקול מהותי. ההבדל במחירים בין 110 ש"ח לשיעור או 130 ש"ח לשיעור יכול להיות 400-500 ש"ח הבדל לכל הרישיון – אבל לפעמים ההבדל הוא מציל חיים ואנחנו לא מגזימים. בחרו מורה טוב, מקצועי, צאו לשיעור ניסיון וקבלו המלצות – אל תבחרו בהצעה הזולה ביותר, היא עלולה לסכן אתכם!

במאמר זה ניסינו לעזור במעט בהתמודדות עם ההחלטה באיזה מורה נהיגה לבחור. המידע הזה רלוונטי גם אם אתם רוצים לעשות רישיון על אופנוע או לחילופין יש לכם רישיון על רכב פרטי ואתם מעוניינים לעבור לרישיון על משאית (אפילו חלק מהנקודות חשובות יותר בסוג רישיון זה).

בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*