בחירות 2018: הבטחות כמו חול… הקרב על הלייקים.

בחירות 2018: הבטחות כמו חול… הקרב על הלייקים.

הבטחות בחירות זה לא משהו חדש שאנחנו לומדים ממערכת הבחירות אותה אנו חווים מזה כמה שבועות ברשתות החברתיות. אנו עדים להבטחות מסחררות שרבות מהן אינן כלל ביכולתה המועצה להחליט, בטח ובטח לא ביכולתו של חבר מועצה בודד.

רוב ההחלטות הגדולות העומדות במרכז כל מצע של סיעות הנישה המכוונות לכניסה ראשונה למועצת העיר אינן גם ברמה של ראש עיר. לדוגמא, אלה שמבטיחים לכם אוניברסיטה, קריית היי-טק, שובר גלים או להיות זה שיעשה מהפכה בעולמם של העסקים הקטנים תדעו מראש שלא מדובר בהבטחות רציניות, אלא אם כן במועמד לראשות העיר שברשתו נמצאים כלים משמעותיים להעביר החלטות משמעותיות.

מצד שני אין להוריד מהמוטיבציה של חבר׳ה צעירים וחדשים, בני העיר המוכנים להיכנס לזירה הפוליטית ולנסות לשנות את המציאות. לא מדובר בהחלטה פשוטה אך מצד שני צריך לא לזלזל באינטיליגנציה של הציבור האשדודי, שיודע לזהות עשייה, קבלות, והכנת שיעורי בית בטרם משחררים פוסטים ונתפסים עם התחתונים למטה.

דוגמאות, לא חסרות, החל ממועמד שהציע חוף אוהלים מבלי לדעת שכבר קיים אחד כזה, שיעורי בית וחוסר פזיזות יכלו למנוע מבוכה מהמועמד שיכל להסתפק בשידרוג חוף האוהלים והיה יוצא גדול. החוף באמת סובל מיחסי ציבור דלים ומהמבוכה הזו יכול לצאת דבר אחד טוב, יותר אנשים יודעים שהוא קיים.

סיעה אחרת הציעה להקים בריכות נוספות בעיר מבלי לציין איפה, האם יש שטחים ייעודיים ולמי שמכיר את רגישות השטחים הציבוריים זה נראה קצת חובבני.

על קרית היי-טק כולם מדברים רק על איך ולמה הם יצאו מההצבעה שתאשר את פתיחתו הם פחות מספרים לנו וליוקר הדיור, המחיה והביטחון לכולם יש פיתרון. איזה? תבחרו בהם רק אחר כך יגלו לנו.

אם ניקח את 2 העשורים האחרונים ונעקוב בצורה משמעותית על תהליכי הובלה של חברי מועצת העיר ניתקל בהצלחות בודדות של עשייה ויוזמה. עיקר העשייה היתה של העומדים בראש האגפים עליהם אותו חבר מועצה ממונה, בחלק לא קטן לאורך השנים הפריעו חברי המועצה לניהול השוטף עם החלטות פופוליסטיות וסגירת חשבונות, שלא לדבר על קבוצה לא מבוטלת שעשתה לביתה.

בודדים הצליחו להטביע חותם ולהשאיר טביעת אצבע ממשית והקמה או בניה של מיזמים חברתיים או קהילתיים.

ראו זאת כביקורת בונה, הבטיחו את מה שתוכלו לקיים, או מה שאולי תקיימו, ההבטחות הגדולות והנוצצות הם אלה שמביאים את אחוז ההצבעה הנמוך, אובדן האמון בפוליטיקה בכלל ובמקומית בפרט מביאים את אשדוד לאחוזי הצבעה מאוד בעייתיים הפוגעים בתמהיל המועצה.

אז אנא מכם/ן, לפני שאתם משחיזים מצע, השתדלו לחלום אבל לא בהקיץ, השתדלו להיות ריאלים, יצירתיים, תבדקו עובדות ועד שאתם לא בטוחים, חכו עם הפוסטים הממומנים. תהיו אחראיים. שמרו על הרוח, על הכבוד ההדדי ובעיקר שיהיה המון בהצלחה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*