בואו נדבר עסקים… קטנים

בואו נדבר עסקים… קטנים

נאמר כבר כמעט הכל על מצבם של העסקים הקטנים בישראל. וכמעט הכל נכון. בעיות עולות וצפות מחדש כבר שנים אך כמו שהן קמות ככה הן נופלות. רק בשבועיים האחרונים נפלו 2 הצעות שקשורות ישירות בחיי היום יום של העצמאי הקטן, זה שנשלם מיסים ונלחם על ברמה היומית. 2 ההצעות שהוגשו השבוע עסקו בהורדה והסדרה של עמלת הסליקה ל-1% עבור כל בעלי העסקים, הצעה שנולדה באשדוד ולוותה ע״י ח״כ מיקי לוי עד שנפלה בהתנגדות של 52 חברי כנסת מהקואליציה.

ההצעה השניה הוגשה ע״י חברת הכנסת יעל גרמן ועסקה בדמי מחלה לעצמאיים (מסתבר שגם הם חולים מדי פעם) ונפלה גם היא, שוב ע״י הקואליציה.

כאמור, השיח של העסקים הקטנים תמיד היה פה, מעל 10 התאגדויות שונות קמו ועדיין לא הצליחו לשנות את השיטה, העצמאי נשאר וככל הנרטה יישאר הפרה הנחלבת של המשק שהכל, אבל הכל עובד נגדו.

לאחרונה באשדוד קמה התאגדות העונה לשם ארגון עסקים עירוני – אשדוד שהחליטה לטפל בבעיה ברמה מקומית, מעין פיילוט מקומי שיבנה מנגנון אמיתי שיעבוד עבור העסקיים המקומיים. הארגון עובד באופן התנדבותי תוך ניצול הקשרים והיכולות האישיות של החברים.

מזה כמה חודשים מצליח הארגון לבסס את הצלחותיו בנושא הוזלת ההוצאות הקבועות של בעלי העסקים הקטנים, כך לדוגמא הצליחו להוזיל את עמלת הסליקה לאחוזים שהיו שמורים לטייקונים ורשתות גדולות, כך גם עמלת המינימום לשנה הראשונה, עמלה שהרתיעה המון עסקים קטנים מלהיכנס לתחום האשראי. את ההסכם סגרו חברי הארגון דוד קקון ואושרי ניזרי מול חברת כאל.

600
מעמד החתימה מול חברת כאל

כדי לסגור את פינת האשראי הגיעו השניים להסדר גם עם חברת ״וריפון״ העולמית והוזילה בכ-30% את עלות מכשיר הסליקה. המהלך הכניס את עולם האשראי לעשרות עסקים חדשים שלא נתנו שירות בכרטיס אשראי וכבר מדווחים על עלייה משמעותית במכירות.

כ-200 עסקים כבר נרשמו לארגון (ההרשמה ללא עלות) וחלק לא קטן כבר נהנה מהוזלות משמעותיות, לארגון חברו 2 עורכי דין אשדודיים, אף הם פעילים חברתיים בעיר עו״ד רפי דיין ועו״ד דניאל חוטובלי שיעניקי מעטפת משפטית לארגון שהולך וגדל בהיקפי הפעילות.

הדי ההצלחה יצאו מתחומי העיר אשדוד דרך הרשתות החברתיות והפעות של השניים בתכניות טלויזיה ורדיו. לאחרונה זכו לחשיפה משמעותית בתכנית התחקירים של מיקי חיימוביץ׳ ״המערכת״, עורכת התכנית ליוותה את חברי הארגון בכנסת והשקיעה 2 ימי צילום מלאים באשדוד כדי לנסות ולפענח את הקונספט.

סטוק
סיור מצולם ברח׳ רוגוזין
אתמול (חמישי) התלווה צוות הצילום בראשות העיתונאית המוערכת גל גבאי לתהליך גיוס עסקים באשדוד, ה-show של המצלמות עשה את שלו ברובע א׳ והעסקים התחילו להבין שלא מדובר ברעיון חולף אלא במיזם אמיתי והיחס היה בהתאם.

היעד הבא – הבנקים

2 ההצלחות והרוח הגבית שמקבל הארגון מעודד את החבורה לכוון גבוה, במקביל למלחמה עיקשת בחברות האשראי בנושא הכחשת העיסקאות שמתגלה כמכת מדינה והחדרת קוד ה-EMV לעסקים, נושא שמתעקב באופן תמוה בכנסת וגורם נזקים משמעותיים לאלפי עסקים מכוונים בארגון גבוה… עמלות הבנקים. החלום כך מספרים החברים הוא לגייס בנק אחד שישא ויתן בנושא העמלות מול קבוצה של לא פחות מ-300 בעלי עסקים ואולי אף יותר.

״זה יותר מאפשרי״ אומר יוזם הארגון דוד קקון: ״אנחנו הכח, ועד שלא נשנה את התפיסה שהכח הוא אצלנו ולא אצל הבנקים כלום לא ישתנה. אחרי 70 שנים הספקנו להבין שלמעלה בכנסת יש יותר מדי אינטרסנטים שלא הצליחו וכנראה לא ממש מעוניינים לשנות את סדרי העדיפויות, עשרות הארגונים הארציים גם לא הזיזו מהומה כל מה שנותר לנסות הוא התארגנות מקומית.

אושרי ניזרי, ממייסדי הארגון: ״זה מצליח כי אנחנו שמים את השם שלנו בחזית, אנחנו בעלי עסקים שצמחו מלמטה, ב-10 אצבעות בנינו עסקים מצליחים, כולנו והייום יש לנו את הזכות להוביל את המערכה עבור הדור שלנו ובעיקר עבור ילדינו. אנחנו כבר מסודרים ולא ממש צריכים את ההטבות בתכל׳ס אבל עבור הצעירים שרק מתחילים זה מה שיכריע אם הוא ימשיך או יסגור.

בעלי העסקים והעצמאיים לא נחשבים ולא נספרים היום בשום מערכת, הם צריכים לשלם את החובות שלהם לרשויות ולמדינה ולא מיוצגים בשום סקטור, לא בחופשות, לא בימי חופשה, לא בהטבות, לא בפסטיגלים ולא במימדיון, בכל נושאי הפנאי משלם בעל העסק מחיר מלא וגם צריך לפנות יום עבודה והפסד כספי כדי להנות עם ילדיו, כי ימי חופשה זה רק לשכירים.

המציאות הזו חייבת להשתנות, כמות העסקים שנסגרים מדי שנה באחוזים משמעותיים, עבור הממשלה זו סטטיסטיקה שסופרים בדוחות אקסל, מה שלא נספר זה ההתרסקות של המשפחות, החובות שנשארים ותופעות הלוואי של חורבן כלכלי.

10

10 בינואר – יום ללא אשראי

 

כדי לייצר הד תקשורתי החלו בארגון בקידום הקמפיין ״יום ללא אשראי״, חברי הארגון (כ-200 עסקים מקומיים) לא יקבלו כרטיסי אשראי, במשך יממה אחת, בתמורה יעניקו 5% על רכישה במזומן, חברי הארגון מבקשים מתושבי להשתתף במאמץ המשותף ולרכוש במזומן, לא לכעוס על העסקים שלא מקבלים אשראי, הם נלחמים עבור עתידם, רק ליום אחד יראו את הכח של התאגדות מקומית או שכמו אומר אושרי ניזרי: ״כואב לנו – יכאב להם״

עסקים המעוניינים להצטרף לארגון (ללא תשלום) מוזמנים ללחוץ על הקישור

או להצטרף לדף הפייסבוק

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*