בדרך להדרכה: חניכי כיתות ח' במד"צים בסמינר עירוני תחת הקורונה

בדרך להדרכה: חניכי כיתות ח' במד"צים בסמינר עירוני תחת הקורונה

ביום חמישי האחרון, ה-2 ביולי, התרכזו במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר בני נוער מתנועת הנוער העירונית המד"צים, על מנת לקיים את סמינר ח' השנתי. למרות גל הקורונה המתפשט עיר שלנו במהרה, המדריכים העתידיים לא ויתרו על הזדמנות לקחת חלק ביום מלא חוויות, שמקרב אותם עוד צעד אחד בדרך להיות מדריכים. במסגרת הסמינר עברו בני הנוער פעולת הישרדות, שנבנתה במיוחד על מנת לחבר אותם לעיר אשדוד, לרובע בו הם פועלים ולמרכז הקהילתי בו הם מתנדבים. הם ענו על חידות, דיברו על דמויות מעוררות השראה, עבדו על שיתוף הפעולה שלהם כקבוצה והבינו שהם חלק ממשהו גדול יותר, מקהילת הרובע והעיר אשדוד.

במסגרת הסמינר נפגשו בני הנוער מ-6 מרכזים שונים יחד עם רכזות המנהיגות שלהם, אך לא הרגישו לבד, מכיוון שכל הפעילות הועברה גם דרך אפליקציית ה"זום"- שבעזרתה הצליחו הצוותים לשמר את הקשר ולאתגר אחד את השני במהלך היום. באופן עצמאי ומעורר השראה, חניכי כיתות ח' בנו פרויקט למען הקהילה, הסריטו סרטון בשפת הסימנים, דיברו על דמויות מעוררות השראה והקדישו יום שלם מתוך החופש הגדול בשביל המסלול שבחרו, בשביל להפוך בסופו של דבר למדריכים.

יאנה סוליאניקוב, חניכה ממרכז קהילתי "ספרא" שברובע י״ב משתפת: "בית הוא מקום שאתה מרגיש בו בנוח, שלם, שמח ובטוח. לכל אחד יש את הבית שלו ולי יש 2 בתים: המד"צים ובית המשפחה. במד"צים אני מרגישה בטוחה, שאף אחד לא שופט אותי, שאני יכולה להיות מוזרה ולצחוק, להנות. כל פעולה היא חוויה חדשה וכל סמינר הוא כמו סדרה חדשה ומעניינת. תמיד לקראת הסוף רוצים עוד ועוד. כל פעילות משותפת, תחרות או משחק שמצריך שיתוף פעולה, מאפשר לי להשתחרר, לצחוק, לחוות ולהנהיג. אולי אני רק בכיתה ח אבל אני כבר לא יכולה לחכות להיות מדריכה, כדי שלא רק אני ארגיש כך, שעוד ילדים יקבלו בית חדש ואוהב, שמחבר, מחבק ודואג. אז תודה למד"צים שתמיד שם בשבילי, בשבילנו ובשביל כולם".

במהלך היום יצרו חניכי כל המרכזים הקהילתיים סרטון לשמירה על ההנחיות, המציאו סלוגנים כמו "אחי- שמור 2 מטר" וניסו ליצור קמפיינים להעלאת המודעות להנחיות משרד הבריאות בקרב בני נוער.

מזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער בחברה העירונית, עריית אשדוד: "המד"צים הנה תנועת הנוער העירונית באשדוד. זוהי תנועה ערכית- חברתית הפועלת עם הפנים לקהילה באופן מובהק.

הדבר ניכר בזיהוי הצרכים המעמיק שנעשה ובהתאמת המענים המדויקים ביותר לתקופה המאתגרת בה אנו מצויים.

הסמינר מהווה שריקת פתיחה משמעותית לאירועי הקיץ הייחודיים שבפתח, שיתקיימו בכפוף להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

אני גאה בחניכי וחניכות המד"צים ובצוותי ההדרכה על המסירות, האכפתיות והאחריות החברתית אותה הם מפגינים, בשגרה ובחירום."

דנה לוין, מנהלת המד"צים העירונית "היו חששות רבים לגורל הסמינר, אשר מסכם שנה של פעילות. בהתחלה, כמו בכל שנה, הסמינר תוכנן ליומיים, אך הבנו שזה לא מתאים למצב הקיים והחלטנו לקיים הכשרה ממוקדת בת חצי יום על מנת לאפשר לכמה שיותר חניכים להשתתף בפעילות בצורה בטוחה. למרות התחלואה בעיר והסגר המלא בחלק מהרובעים לא היינו מוכנים לוותר על אף חניך ובנינו סמינר יצירתי וייחודי ואף צירפנו חניכים מהרובעים המוגבלים לסמינר בצורה וירטואלית. אנו עוקבים ומתאימים את עצמנו להנחיות משרד הבריאות ושמחים לאפשר לבני הנוער להמשיך במסלול ההדרכה להוביל ולהיות משמעותיים. הרכזות במרכזים הקהילתיים נרתמו לעבודה הקשה והיום עבר בצורה הטובה ביותר. אני שמחה וגאה בחניכים שלנו יש לנו בעיר אשדוד נוער מדהים".

הסמינר הסתיים בטקס מרגש בו ניתנה לחניכים והחניכות תעודת סיום, אבל זה ממש לא הסוף אלא בהרבה מובנים רק ההתחלה. אם גם אתם ואתן רוצים להיות חלק מהקבוצה המיוחדת הזו ולמלא את החופש שלכם במשמעות ועל הדרך לתרום לסביבה בה אתם חיים, המד"צים זה המקום בשבילכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*