בדק בית ובעיות איטום

מרטין

מרטין

בדק בית הינו מהלך שבו הבית עובר מעין מבחן כללי שבו נבדקים ביסודיות רבה כל המרכיבים של הבית, בין היתר בדק בית הינו בעל מטרה לאתר ליקויי בניה ולאפשר לבעל הדירה או זה שעומד לרכוש אותה לקבל את התמונה האמיתית לגבי הנכם. מבין הבדיקות שנערכות בדיקת האיטום היא אחת הבדיקות שנבדקות בקפידה רבה. ליקויי איטום מאוד קריטיים ויכולים אפילו להיות כל כך בעייתיים עד אשר יורד הערך של הבית. החשיבות בביקורת בדק בית עם דגש על בעיות איטום תמנע מכם לרכוש בית בעייתי שיאלץ אתכם להוציא כספים רבים על נזקי איטום או רטיבות.

הבעיות הנפוצות שנובעות מאיטום לקוי

בדק בית מאפשר לכם לאתר ולסווג את הליקויים הקשורים לבעיות רטיבות ואיטום על מנת שתוכלו לטפל בהם על פי מידת חומרתם. יש מגוון גדול של ליקויי בנייה ואיטום נפרט כאן את הנפוצות שבהן:

הראשון הוא הגג – גג הבית הינו למעשה התקרה הפנימית שלנו במידה ואנו גרים בקומה העליונה ביותר. כאשר יש איטום לקוי לגג מי גשמים או אפילו קור עלולים לחדור מהגג, בעיית איטום זו חמורה מאוד מכיוון שהתקרה ניזוקה באופן משמעותי ואם לא מטפלים בזמן נגלה קילופי צבע, קילופי טיח ופטריות עובש.

חלונות – החלונות בבית הם הדרך שלנו לאוורר את הבית, להכניס אור ולווסת את הטמפרטורה, יחד עם זאת מכיוון שהחלונות הם בדיוק החוצץ בין החוץ לפנים אנו  עולים לגלות בבדק בית כי איטום החלונות לקוי ומים חודרים פנימה, לעיתים החדירה איטית וכמעט בלתי מורגשת למעט כאשר הרטיבות כבר עוברת את עובי הקיר, תופעה זו מתגלה כאר יש קילופי צבע בפינות החלונות.

מקלחות ואמבטיות – תופעה נוספת שנבדקת בבדק בית היא תופעה של הצטברות אדים ולחות בחדרי הרחצה. ככל שחדר הרחצה קטן יותר או בעל פתח אוורור קטן יותר כך גדול הסיכוי שלא יהיה מספיק אוורור והרטיבות תיצור פטריות על הקירות או התקרה, הפתרון לכך ברוב המקרים הינו או פתיחת חלון גדול יותר או התקנת ונטה לשאיבת האדים.

משקופי הדלתות – אחד המקומות הנפוצים להיפגע ממים הם המשקופים, כיום המשקופים מוגני מים אולם אם ההתקנה לקויה תגלו הצטברות של עובש ואף ריקבון במידה והמשקופים מעץ.

איך נמנעים מבעיות רטיבות אלו?

כאמור בעיות רטיבות יכולות ליצור עוגמת נפש גדולה מאוד גם מבחינה נפשית וגם מבחינת ההוצאות שאתם עלולים להוציא על תיקום ליקויי בנייה, במיוחד אם זה בית חדש שרכשתם ושעדיים נכלל בשנת הבדק, מי שלא מכיר את הנהלים והחוקים מוצא את עצמו מוציא כספים לריק, על מנת להימנע מבעיות אלו ההמלצה הגורפת היא להזמין בדק בית. רק בעזרת בדק בית תקבלו את התמונה האמיתית לגבי הבית שאתם עומדים לרכוש ולגבי החובות והזכויות שלכם כדיירים בעלי הבית. למעשה אלך תוותרו כלל על ביקורת יד=סודית רק כך תבטיחו לעצמכם בית תקין, הנאה מהמגורים בו וכמובן חיסכון עצום בהוצאות על תיקונים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*