בדיקת בדק בית – גם לבית יד 2?

בדיקת בדק בית – גם לבית יד 2?

מי שרוכש דירה מקווה שמצבה תקין ואפשר להיכנס ולגור בה ללא חשש. במקרים רבים הדבר הוא נכון אך קיימים גם מקרים שיש ליקויים בדירה.

בשנים האחרונות נחשפים יותר ויותר ליקויי בנייה במיוחד בדירות חדשות כיוון שחלק מקבלני המשנה אינם מבצעים את המלאכה באופן מקצועי עקב חוסר ידע או חוסר ניסיון. התקלות הרבות הנראות בשטח מוכיחות ללא צל של ספק שבדיקת בדק בית לדירה חדשה היא הכרחית.

רכישת דירה מקבלן

טרם אכלוס הדירה כדאי לתאם עם מהנדס אזרחי שיבוא לבצע סקר מקיף בדירה החדשה, יבחן לעומק כל פעולה שבוצעה בה ויעלה על בעיות מהותיות. המטרה היא להציף את כל הליקויים ולדרוש מהקבלן לבצע את כל התיקונים הנדרשים.

התקלות שכרגע אינן נראות, יופיעו באופן פתאומי רק לאחר שנתיים או יותר מתאריך האכלוס. במועד זה כבר לא קיימת אחריות של הקבלן לנושאים מסוימים ולכן העלות הכספית של התיקונים תיפול על הלקוחות. קיימים תחומים מתוך כלל הבדיקות שעלויות התיקון שלהן גבוהות מאד ומלוא הנטל הכספי ייפול על הלקוח.

אם יתברר לדוגמה על פי דוח בדק בית לדירה חדשה שבוצע באמצעות מכשור חדשני, הרואה את כל קו הצנרת מתחילתו ועד סופו, שעבודות הצנרת במטבח לא בוצעו כיאות. החיבורים אינם תקינים וקיים חשש שהחיבורים ייפרדו בשלב כלשהוא דבר שיגרום לניתוק של חלקי הצנרת ולדליפת מים מתחת לאריחים. במקרה כזה הלקוח ידרוש מהקבלן לפרק את האריחים ולטפל בצנרת. לאחר התיקון ייבדק שוב קו הצנרת על ידי המהנדס כדי לוודא שאכן הפעולות בוצעו וקו הצנרת תקין.

ללא דוח בדק בית, הדיירים היו נכנסים לגור בדירה ולאחר פרק זמן מסוים הייתה נוצרת בבית הצפה הם היו נאלצים לשלם את עלויות תיקון הצנרת וגם את ההוצאות הנלוות שההצפה גרמה כמו חיטוי בקטריאלי, רכישת אריחים חדשים והתקנתם ועוד. מדובר בעלות גבוהה במיוחד שאמורה ליפול על הקבלן ולא על הדיירים עקב העבודה הלא מקצועית שבוצעה במקום.

לאור חשיבותו של נושא זה מומלץ להזמין מהנדס שיבצע בדק בית ללא דיחוי, יכין דוח מפורט של הליקויים(,)ההשלכות שלהם והעלויות של כל אחד מהסעיפים. זאת כדי לפנות לקבלן ולדרוש טיפול מאסיבי בנקודות הבעייתיות.

בדק בית בדירות יד שנייה

גם בדירות יד שנייה מתגלים ליקויים, בעיקר בדירות ישנות שעם השנים קיים בהן בלאי טבעי. גם במקרה זה הדייר החדש חייב לדעת באופן מדויק מה מצבה של הדירה כדי לא להיכנס לסחרור כספי.

קיימות תקלות שערך התיקון שלהן הוא גבוה מאד ולכן הדבר יוצר חשיבה מחודשת אם לרכוש את הדירה או לוותר עליה. לחילופין יש אפשרות להיכנס שוב למשא ומתן עם בעל הנכס עקב הדוח להוזיל את ערך קנית הדירה לאור ההוצאות הלא מתוכננות.

תמונה באדיבות דף הפייסבוק של חברת בדק בית

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*