באילו מקרים כדאי לפנות לעורך דין ליקויי בניה?

באילו מקרים כדאי לפנות לעורך דין ליקויי בניה?

ההשקעה הכספית שלכם בארבעת הקירות שלכם, היא השקעה כספית לא מבוטלת. ישנם אלו שאומרים כי חלום הדירה הוא החלום השייך למנטליות הישראלית-יהודית, ובעת שמגשימים אותו – ישנה תחושה של הישג אדיר. אם מוסיפים למשוואה גם את מחירי הנדל"ן בישראל שממשיכים לעלות שוב ושוב, הרי שרכישת נכס במציאות הנוכחית היא בעלת ערך גבוה יותר.

החלום המתוק שלכם יכול להפוך בקלות לחלום מעט מר, זאת בעת שאתם מגלים כי יש לכם בדירה ליקויי בניה. כשאתם משלמים את מיטב כספכם בתמורה לקבלן שימסור לכם מפתח לדירה החדשה שלכם, כנראה שהדבר האחרון שאתם מדמיינים לעצמכם הוא למצוא ליקויים במערכת החשמל והמים, לזהות כשלים באיטום ולהבין כי ישנה תקלה משמעותית במערכת האינסטלציה.

מהם ליקויי בניה? הכירו גם אתם:

הקבלן שמוסר לכם את המפתח לדירה שלכם, צריך למסור לכם אותה כשהיא בסטנדרט הגבוה ביותר. לאורך תהליך הבניה, ישנם כשלים שיכולים להיות תוצר של כמה דברים:

  • שימוש בחומרים שאינם איכותיים
  • סטייה מהתכניות הרשמיות
  • אנשי מקצוע שאינם די מקצועיים
  • פגיעה במכוון על ידי עובדים לא נאמנים

ליקויי הבניה הם בעצם הסטייה מכל מה שהובטח לכם – כאשר הליקויים יכולה להיות ברמה האסתטית והמערכתית. חשוב להבין כי ליקויים מסוג שכזה אינם רלוונטים אך ורק לרוכשי דירות חדשות. גם לפני שאתם רוכשים דירה יד 2, חשוב לפני החתימה על ההסכם לבצע בדק בית.

איך תוכלו לזהות את הליקויים? באמצעות בדיקת בדק הבית

בעוד ישנם ליקויים שתוכלו להבחין בהם בעצמכם, גם ישנם ליקויים שיכולים להיות אורחים בבית שלכם מבלי שתשימו לב אליהם כלל. דוגמא לכך: כשלים ברמת האיטום. במידה ונכנסתם אל הדירה שלכם בעונת האביב, סביר כי רק בחורף תעלו על כך שיש לכם ליקוי באיטום הגג בבית הפרטי או בבניין המגורים. כשלים באיטום יאפשרו למי הגשמים לחדור דרך הגג אל הקירות, ומכאן הדרך אל רטיבויות ועובשים קצרה מאד.

בדיקת בדק הבית עושה את העבודה בשבילכם! מדובר על בדיקה מעמיקה ויסודית, שבסופה תקבלו ד"וח שבו יפורטו הדברים הבאים:

  • במידה ולא נמצאו כשלים, תקבלו דו"ח נקי
  • נמצאו כשלים? תקבלו פירוט מלא אודות הליקוי, התיקון הנדרש ועלות משוערת שלו

מה ניתן לעשות כאשר מגלים ליקויי בניה בדירה חדשה? הרי שהתשובה היא לפנות אל הקבלן ולקבל ממנו התחייבות לביצוע התיקונים בהקדם.

ומה קורה בעת שהקבלן מתנער מאחריות?

דו"ח בדיקת בדק הבית מפרט בפניכם ובפני הקבלן מהם הכשלים שנמצאו. בעת שהקבלן מסרב לתקן את הכשלים שנמצאו, הרי שיהיה כדאי לשקול פנייה אל עו"ד ליקויי בניה. עורך הדין יסייע לכם לממש את זכותכם לקבל מענה ראוי. אל תוותרו על בדיקת בדק הבית – היא תספר לכם טוב יותר מכולם מהו מצב הנכס שלכם. בהתאם, תדעו לדרוש בתיקונים הרלוונטים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*