אשדוד: שוק יד שנייה לוהט בחודשים שאחרי הסגר

אשדוד: שוק יד שנייה לוהט בחודשים שאחרי הסגר

נתוני יד 2: מוכרי דירות יד שנייה בחודשים מאי-יוני התפשרו פחות על מחיר הדירה שמכרו לעומת אחוז ההתפשרות שלהם בחודשים שלפני התפרצות הנגיף.

מסתבר שהקורונה עשתה טוב לשוק הנדל"ן הישראלי. לאחר נתוני השיא של מכירות דירות חדשות בחודש יוני, נראה כי גם שוק הדירות מיד שנייה רושם ביצועים נאים ביוני. לפי נתוני אתר יד 2, מוכרי דירות יד שנייה בחודשים מאי-יוני (החודשים שאחרי הסגר) התפשרו פחות על מחיר הדירה שמכרו לעומת אחוז ההתפשרות שלהם בחודשים ינואר-פברואר (טרם התפרצות הנגיף) – מה שמעיד על ביקושים חזקים מצד הרוכשים ואמונה מצד המוכרים שהשוק חוזר לשגרה.

מניתוח נתוני אתר יד 2 שבוצע בארגון קבלני אשדוד, עולה כי אם לפני הקורונה אחוז ההתפשרות הממוצע בערים בישראל שנבדקו עמד על 6% ממחיר הדירה, השיעור יורד ל-5% בממוצע בחודשים שאחרי הסגר. בעיר אשדוד שיעור ההתפשרות בינואר-פברואר עמד על 5% וירד ל-4% במאי-יוני. התפשרות היא הפער בין מחיר הדירה המבוקש שהיה במודעה באתר יד 2 לבין מחיר המכירה בפועל כפי שדווח ברשות המסים.

לשם הדוגמא, בדירה שעולה 2 מיליון שקל לפני הקורונה ניתנה הנחה ממוצעת של 120 אלף שקל, ובתקופה שאחרי הקורונה ההנחה ירדה כבר לכ-100 אלף שקל בממוצע. באשדוד בדוגמא שלעיל מדובר על פער של 20 אלף שקל בהנחה בין שתי התקופות (80 אלף שקל לעומת 100 אלף שקל לפני הקורונה).

לדברי עו"ד ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "הנתונים מראים בבירור שהביקוש למגורים באשדוד גבוה ושהוא פוגש היצע נמוך של דירות, וזה מביא לשיעור התפשרות נמוך יותר מצד הרוכשים. הביקושים שנעצרו בתקופת הקורונה התפרצו בחודשים שאחרי הסגר הראשון, וזה הביא למכירות שיא ביוני-יולי-אוגוסט, גם בדירות חדשות וגם בדירות יד שנייה. באשדוד קיים מחסור חמור של דירות כבר שנים, והממשלה חייבת לפעול במלוא המרץ כדי לקדם תכניות לבנייה ולסייע לקבלנים לבנות".

בתמונה: ורד צרפתי  |  צילום: אבי רוקח

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*