אשדוד עקפה את תל אביב במחזור של בקבוקים!

אשדוד עקפה את תל אביב במחזור של בקבוקים!

ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי: "נתוני הלמ"ס מוכיחים את מימוש החזון העירוני בנושא קיימות ואיכות הסביבה. מדובר במהפכה של ממש. בהשוואה לשנים קודמות, כמעט בכל נתון, ניתן לראות את השינוי הגדול שעברה העיר, בזכות תושבי אשדוד ועיריית אשדוד על כל אגפיה, אשר קדמו את נושא הקיימות לאחד הנושאים המרכזיים בהם התמקדנו בעשייה איכותית המקיפה תחומים רבים. בזכות כך הגענו ליעד שהצבנו לעצמנו אשדוד העיר הירוקה של ישראל!"

הפעם זה רשמי. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קבעה: אשדוד – עיר ממחזרת. מהנתונים המתפרסמים היום ע"י הלמ"ס עולה כי אשדוד צועדת בראש טבלאות המיחזור בישראל. 83% מתושבי העיר ממחזרים בקבוקים לעומת 67% הממוצע הארצי, כ-70% ממחזרים נייר וקרטון לעומת 52% בארצי, כ-50% בקבוקי זכוכית לעומת 42% ארצי. אשדוד מובילה במיחזור מוצרי אלקטרוניקה עם 14% (לעומת פחות מ-10% בערים הגדולות) ובמיחזור תרופות רושמת 15%, מהגבוהים בארץ.

אי אפשר לתאר את המהפכה שעברה אשדוד בתחום הסביבה מבלי לציין את הפרויקטים החשובים ביותר במהלך: המיחזור והפרדת פסולת במקור. אשדוד מסמנת גרף עלייה של מיחזור בכל סוגי החומרים. כלי אצירה רבים מפוזרים בעיר ואשדוד ממחזרת הכל – בגדים (למיחזור ולשימוש חוזר), בקבוקים (פלסטיק וזכוכית), עיתונים, קרטונים, סוללות ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה. נתוני הלמ"ס נתנו לכך ביטוי בשקפם את העבודה המאומצת שנעשתה ונעשית בעיר, בקרב הציבור הכללי כמו גם במערכת החינוך ובקהילה.

נתון נוסף ומרשים של הלמ"ס –

אשדוד מעל הממוצע הארצי בשביעות רצון של תושבי העיר מאיסוף המחזור

"בסך הכל, 57% מהאוכלוסייה מרוצים משירותי האיסוף למִחזוּר באזור מגוריהם. מבין הערים הגדולות (200 תושבים ומעלה), בראשון לציון השיעור הגבוה ביותר של מרוצים – 76%, באשדוד 70%, בפתח תקווה 66%, בתלאביביפו 63%, בחיפה 55%, ובירושלים 32% בלבד – 48% מהיהודים ו-5% מהערבים, מרוצים משירותי האיסוף למִחזוּר באזור מגוריהם."

באשדוד מציינים כי היקף המיחזור הולך וגדל בהתמדה, מה שמלמד על מודעות הולכת וגוברת לערכי סביבה ולמשאבי הטבע. כך לדוגמא ניתן לראות את היקף המיחזור וההפרדה במקור כאשר מאות מיכלי מחזור וכלי אצירה לכל סוגי הפסולת מפוזרים בעיר, במרכזי הרבעים, בסמוך למרכזי המסחר ובנייני המגורים, תוך פריסה כלל עירונית והפעלת מערך הסברה אינטנסיבי בקרב התושבים ובבתי הספר. כיום ניתן לזהות כי הרגלי התושב השתנו מקצה לקצה, וככלל התושב מבצע הפרדה כבר בבית ומגיע עם הפריטים למרכז המחזור הסמוך לביתו. אחת הסיבות לכך היא העובדה שאשדוד מצטיינת בכמות כלי האצירה המפוזרים בעיר, המאפשרים לכל אדם למחזר את כל סוגי הפסולת, ממש ליד הבית.

 

here

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*