אשדוד – עיר או מגרש משחקים?

אשדוד – עיר או מגרש משחקים?

יום עיון ארצי בנושא "חקר עירוני: העיר כמגרש משחקים" התקיים השבוע במרו"ם, מרכז העשרה יומי לתלמידים מחוננים ומצטיינים ע"ש מיכל חיים ז"ל בעיר אשדוד. תלמידים מאשדוד ומחוצה לה שהגיעו ליום העיון, נהנו מפעילות מחשבתית ויצירת אפליקציה שתסייע להם ללמוד על עירם.

תלמידים ממרכז "שחקים" במעלה אדומים, מרכז "דורונים", מרכז ע"ש רון ורדי בראשון לציון, ותלמידי מרו"ם באשדוד השתתפו ביום העיון שהתקיים באשדוד, במסגרת יוזמה חינוכית ארצית של האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

מטרת היוזמה להכיר בצורה מעמיקה את נקודות העניין של עיר המגורים בה מתגוררים התלמידים. במסגרת היוזמה התלמידים נחשפים למידע מגוון לגבי אתרים היסטוריים בעיר, נקודות תיירות, מוקדי בילוי, מוזיאונים, מרכזי תרבות ואתרים המאפיינים את העיר. התלמידים עוסקים באיסוף חומר קיים ובתיעוד ויצירה של חומרים חדשים על כל אתר ואתר.

לאחר מחקר, התלמידים יוצרים מסלול סיור אינטראקטיבי המחבר בין כל הנקודות אותן בחרו. דהיינו, מחפשים נרטיב המחבר בין הנקודות השונות ומאפשר מסלול מעניין שלוקח את המבקר לחשיבה רחבה, חדשה ואחרת על העיר מעבר להתבוננות פאסיבית בכל נקודה ונקודה בנפרד. בתום הקורס התלמידים בונים אפליקציה בשיתוף חברת GO-ARC ובה נמצא המסלול אותו יצרו.

ד״ר איתי מירז׳, מתכנן סביבתי וחוקר ערים באיגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, פתח את יום העיון בהרצאה אקדמית, שדנה בשאלה: עיר או כפר מה עדיף? ד"ר מירז' הסביר כי אלו הם מושגי גבול שמוגדרים על ידי ההבדלים והניגודים שביניהם. עוד בהרצאתו הוא בחן עם הילדים מהיכן בא האוכל לעיר? ויחד הם בדקו מהו הערך האקולוגי של העיר והגיעו למסקנה כי טביעת הרגל האקולוגית קטנה יותר בעיר מאשר בכפר או בפרבר.

בהמשך היום, התלמידים השתתפו בסדנאות שונות, שהקנו להם כלים לפיתוח האפליקציה וליצירת מסלול יצירתי וחדשני, כגון: בניית QR, סדנא לפיתוח יצירתיות, וסדנא לכתיבת צפנים וכתבי חידה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*