אשדוד מתאחדת במאבק בקורונה – סיכום ביניים

אשדוד מתאחדת במאבק בקורונה – סיכום ביניים

בהתאם לתקנות שאושרו ע"י הממשלה, עיריית אשדוד עובדת במתכונת חירום והחל מהבוקר הוחמרו הנחיות הסגר והוגברה האכיפה כנגד מי שנמצא מחוץ לביתו ללא סיבה. במקביל, ראש העיר הנחה את כל גורמי העירייה וחברי ועדת מל"ח, לוודא שכל ההנחיות מתקיימות בשטח בד בבד עם הגברת המאמצים לספק את כל השירותים המוניציפליים החיוניים בעת חירום.

נושאי תפקידים: בהתאם לתקנות שפרסמו משרדי הממשלה, רק עובדים חיוניים בסקטור הפרטי והציבורי, נדרשו להגיע לעבודה. בעירייה רק העובדים החיוניים (עד 30%) הגיעו לעבודה.

 תפעול: מינהל התפעול מפעיל את יחידותיו ומעניק שירותים מלאים ושוטפים בכל המרחב העירוני. מוקד עירוני: עובד במתכונת מתוגברת (24/7), מאויש בדוברי שפות ומפעיל יחידות תפעוליות בהתאם לצורך. מינהלות רבעים: עומדים בקשר עם התושבים, מספקים שירותים מקומיים ומסייעים לאוכלוסיות ברובע. שירותי ניקיון: ממשיכים לבצע שירותי ניקיון ופינוי אשפה באופן מלא, מקיימים שטיפה לכלי אצירה ומסביב להם, מבצעים שטיפת רחובות ותחנות. הדברה: מבצעים פעולות הדברה, ריסוס וחיטוי במרחבים הציבוריים, בפארקים ובגנים. וטרינר: טיפול בבעלי חיים ובכלביה.

אוכל מזמינים מאשדודים

שירותים חברתיים: מעניקים סיוע לאוכלוסיות קשישים, עולים ומשפחות נזקקות. שירותי הבריאות עומדים בקשר עם משרד הבריאות ומערך המידע עוקב אחר התפשטות הקורונה. חלוקת מזון באמצעות מערך ההתנדבות ועובדי עירייה ומפעילים את שירותי העו"ס בהתאם לנדרש. ערוכים לפתיחת "מרכזי נחשפים" במידת הצורך.

חינוך: צוותי החינוך שומרים על קשר עם התלמידים, יוזמים פעולות משותפות באמצעות מערכות הדיגיטל להעברת מסרים התנהגותיים, לימוד מרחוק וחיזוק המורל בקרב התלמידים. החינוך הלא פורמלי עומד בקשר עם התלמידים. כיוונים בקשר עם סטודנטים וצעירים והרשות העירונית "מהות" מנחים הורים במצבי לחץ. נפתחו שמרטפיות לילדי עובדים חיוניים בבי"ח אסותא.

ביטחון, שיטור ופיקוח: מבצעים פעולות שמירה על הסדר הציבורי, מוודאים ביצוע הנחיות המדינה ומבצעים אכיפה כנגד מי שמפר את הכללים. גופי האכיפה דאגו למנוע התקהלויות בבתי כנסת ובאירועים ובמקומות הנדרשים סגרו מוסדות. הביטחון אחראי על תאום יומי עם גופי החירום (משטרה, מד"א וכב"א) וערוך לאכיפה מוגברת בסגר מלא.

דוברות והסברה: ראש העיר העלה עד כה עשרות פוסטים וסרטונים ומקפיד לידע את התושבים בכל מידע רלוונטי, באמצעות האתר העירוני והרשתות החברתיות. מידע הסברתי ממוקד והודעות קוליות נשלח לניידים אישיים, באמצעות SMS, מותאם לאוכלוסיות שונות בהתאם לסוגי האוכלוסייה (שפות שונות, עולים, חרדים) ולאמצעי העברת המסרים/

אירועים: העירייה דאגה אפילו לבידור והנאה באמצעות "ערוץ הבידוד" שפועל מאולם מועצת העיר ומשדר תכנים ותכניות שינעימו את הפנאי לכל בני המשפחה.

משאבי אנוש: הערכות מעבר לעבודה במתכונת חירום, מיפוי וניהול מערך עובדים מצומצם (30%), הנחיות להתנהגות נכונה בקרב העובדים.

כספים וגביה: דחיית תשלומי ארנונה, הפסקת תהליכי עיקול באגף הגביה.

מסחר ותעשיה: בחינת הקלות לבעלי עסקים בעיר, השקת תכנית 360 לעסקים ובניית פלטפורמה לחנות מקוונת, שיווק און ליין חינם לבעלי עסקים ויצירת אמנת הערבות ההדדית בין בעלי עסקים באשדוד.

מחשוב: התאמת מערך השירותים באמצעים דיגיטליים במקום קבלת קהל פרונטלית ומניעת סכנת הידבקות. שימוש באמצעות אפליקציית אשדודית היום יותר מתמיד!

ד"ר לסרי מנצח על כל המערך הנ"ל ועל עוד עשרות פעולות של יחידות נוספות, ומקפיד לקיים בכל יום, החל מ-4/3/20, עם הקמת מטה הקורונה המיוחד, מפגשים שוטפים (בהתאם להנחיות) על מנת לייצר בכל יום את תמונת המצב החדשה, להתעדכן בהנחיות החדשות ולפעול בכל דרך לצמצום התפשטות הקורונה. כך נבנו תכניות מיפוי אוכלוסייה ומיפוי שירותים חיוניים, שיתופי פעולה עם חברות הבת העירוניות, קשר מול גופי הצלה והנהלת אסותא להגדלת היקף הבדיקות, קשר עם הנהלת העיר באמצעים דיגיטליים, טיפול באוכלוסיות מיוחדות ומגזר חרדי, קשר מול לשכת התעסוקה ועוד.

לאור הנחיות הממשלה בסוף השבוע האחרון, יצאו הנחיות מיוחדות בדגש על הישארות בבית!  ואכן, המרחב הציבורי מזמן לא נראה שקט כל כך. בתי הכנסת הקפידו על מניינים מצומצמים ומי שלא יכל לעמוד בזה סגר את בית הכנסת והנחה את הציבור שלו להתפלל בבית. זאת גם היתה הנחיית הרבנים שדאגו להבהיר כי מדובר בהצלת חיים. ד"ר לסרי שיבח את התנהגות התושבים אשר נענו להנחיות ונשארו בבית. מעט מאוד אנשים נראו בחוץ ואפילו נראו לא מעט יוזמות של תושבים אשר ניצלו את הזמן הפנוי ואת הרשתות החברתיות כדי לרומם את המורל ולהתנדב לסייע בהתאם להנחיות המיגון האישי.

נכון להיום יש באשדוד 2244 מבודדים ו-12 חולים. באסותא ישנם 6 חולים, אחד מהם במצב קשה. כולנו מתפללים לשלומו ולשלום כל חולי ישראל. "איש לא יודע כמה זמן יימשך המצב הזה אך דבר אחד ברור לכולם, את המגפה הזאת נוכל לעצור רק ביחד! כולנו אחראים אחד על השני. עלינו לשמור על המרחק אחד מהשני, לשמור על היגיינה אישית ולהישאר בבית" אומר ראש העיר ומדגיש את חשיבות הסגר כפעולה שמצילה את חיינו. "רק משמעת ברזל תבטיח שנצלח את זה בהצלחה ואני סומך על תושבי אשדוד שימלאו אחר כל ההנחיות באופן מלא".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*