אשדוד כבר לא מובילה בזיהום

אשדוד כבר לא מובילה בזיהום

אשדוד שהובילה את הטבלה הלא מחמיאה של זיהום האוויר הצליחה תוך שנה לרדת מחמשת הגדולות והורישה את הכבוד המפוקפק לחיפה וערים אחרות וירדה למקום השמיני.

המשרד להגנת הסביבה העלה הבוקר את נתוני פליטות החומרים המזהמים של כל המפעלים לשנת 2013. מבדיקת הנתונים עולה כי זיהום האוויר נמוך באופן משמעותי לעומת השנה שקדמה לה ומגיע עד ל-40% פחות בהיקפי המזהמים השונים. לראשונה מפרסם המשרד גם את דירוג הערים עם פליטות הזיהום באופן הכולל גם את זיהום האוויר מתחבורה. למעשה, זהו המדד המהימן ביותר שפורסם עד כה בתחום זיהום האוויר לפי רשויות מקומיות.

חיפה נמצאת במקום הראשון בדירוג הערים עם פליטות הזיהום הרבות ביותר וזאת אף שב-2013 ירד זיהום האוויר בעיר בכמעט שליש. במקום השני בדירוג הערים נמצאת תל אביב וזאת בעקבות זיהום אוויר הנובע מתחבורה. מועצה אזורית תמר הגיעה למקום השלישי בעקבות פעילות התעשייה הכבדה במישור רותם ומפעלי ים המלח הנמצאים בתחומה. אל המקום הרביעי הגיעה ירושלים, גם בבירה עיקר הזיהום נובע מתחבורה. המועצה האזורית חוף הכרמל נמצאת במקום החמישי בקרב הרשויות המקומיות עם פליטות הזיהום הגבוהות ביותר.

על פי הנתונים עולה כי סך זיהום האוויר בשנת 2013 ירד בכל הארץ לעומת שנת 2012. תחמוצות הגופרית הנפלטות לאוויר ירדו ב-19%. החלקיקים הנשימים הקטנים מגודל של 10 מיקרון צנחו בכ-40% ותחמוצות חנקן, מזהם הפוגע בדרכי הנשימה, ירדו בכ-16%. עיקר הפחתת זיהום האוויר נובע ממעבר התעשייה ותחנות הכוח לשימוש בגז טבעי ודרישות המשרד להגנת הסביבה להפחתת זיהום אוויר כתנאי לאישור פעילות של מפעלים.

במשרד מציינים כי הפחתת זיהום האוויר, בין השאר באזור העיר אשדוד, התאפשרה בעקבות המעבר של התעשייה ותחנות הכוח לשימוש בגז טבעי ולנוכח דרישות המשרד להגנת הסביבה להפחתת זיהום אוויר כתנאי לאישור פעילותם של מפעלים.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר, אמר: "הנתונים מצביעים על ירידה חדה בזיהום האוויר לעומת השנה הקודמת לה וזאת הודות לשימוש בגז הטבעי ולפעולות שלנו מול התעשייה שהביאו לשימוש בטכנולוגיות המתקדמות והירוקות. כדי שהאוויר יהיה נקי, יש לשלב זרועות עם כלל הגופים ובראשם גם האחראים על התקציבים".

במשרד מציינים כי ניתן לצפות בנתונים המתייחסים לפעילות המפעלים בשנת 2013 באתר המשרד ולאתר כל מפעל במפה, או בהתאם לענף הפעילות שלו או לפי שמו. כמו כן ניתן למצוא באתר נתונים על פליטות מ-497 מפעלים ועסקים בתחומי התעשייה, החקלאות, השפכים והפסולת המסוכנת והלא מסוכנת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*