אשדוד זוכרת את קורבנות הפיגוע בבניין הקהילה בארגנטינה

אשדוד זוכרת את קורבנות הפיגוע בבניין הקהילה בארגנטינה

קהילת יוצאי-ארגנטינה באשדוד, בשיתוף התאחדות עולי אמריקה הלטינית, קיימו בשבוע שעבר את הטקס השנתי לציון 23 שנה לפיגוע הטרור הרצחני בבניין הקהילה היהודית AMIA בבואנוס איירס, ארגנטינה. ב-18.7.1994, בשעת בוקר מוקדמת, נשמע פיצוץ אדיר אשר הרעיד את בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. מכונית תופת שעמדה מול הבניין התפוצצה וגרמה לקריסת החלק הקדמי של המבנה. 85 איש מצאו בו את מותם וכ-300 איש נפצעו ופונו לטיפול.

לאחר חקירה, נמצא כי ארגון הטרור חיזבאללה ואירן עומדים מאחורי הפיגוע. הוצאו צווי מעצר לנציגי שגרירות אירן בארגנטינה ובכירים אירנים, אך הם מעולם לא הובאו לדין.

באשדוד הוקמה אנדרטה לזכר הקורבנות, בצומת השדרות בני ברית-בן עמי, ובכל שנה מתקיים במקום טקס זכרון, בסיוע אגף האירועים של עיריית אשדוד, בהשתתפות נציגים מקהילת יוצאי-ארגנטינה באשדוד ונציגים משגרירות ארגנטינה בישראל ועיריית אשדוד. השנה, נטלו חלק בטקס סגן יו"ר התאחדות עולי אמריקה הלטינית ליאון אמיראס, וגם נציג שגרירות ארגנטינה בישראל שציין כי ממשלו של נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקארי מנסה לשפר את יחסי ישראל-ארגנטינה ומקדם את החקירה נגד החשודים בביצוע הפיגוע.

נאור ביטון, יועץ ראש העיר, נשא דברים בטקס. "אשדוד, העיר הרב-תרבותית של ישראל, התברכה בקהילה נהדרת של יוצאי-ארגנטינה ואמריקה הלטינית", אמר וציין כי "יחד אתכם חברי הקהילה, אנחנו מתאספים כאן בכל שנה לצד האנדרטה לזכר 85 הקורבנות, זוכרים ומזכירים לדורות הבאים את אשר קרה. העולם כולו יודע כי המשטר הדיקטטורי בטהרן וזרוע הטרור שלו חיזבאללה עמדו מאחורי המתקפה הנפשעת, אך עדיין לא הובאו האשמים לדין. על מדינת ישראל, הקהילה היהודית בארגנטינה וקהילת יוצאי-ארגנטינה בישראל לא להרפות מהנושא עד אשר הצדק  ייעשה".

גם נציגי הגופים והאח"מים שכיבדו את המעמד, נשאו דברים לזכר הנופלים והדגישו את שותפות הגורל של כל היהודים באשר הם, כאשר שאיפת כל ארגוני הטרור בעולם, ואיתם מדינות צירי הרשע, הוא לקעקע את זכותו הלגיטימית של עם ישראל לעצמאות במדינתו.

בסיום הטקס הונחו זרים למרגלות הפסל המיוחד, פרי עבודתם של  המעצבת-פסלת דרורה בן דורי והפסל מיכאל בן דורי, אשר מציג אלמנט פיסולי מעניין ובו 85 דמעות של בכי כנגד 85 קורבנות הפיגוע, כשהן תלויות אחת בצד רעותה ומשוות לעצמן צורה של עץ גדול העומד זקוף על גזע איתן. יהי זכר הנופלים ברוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*