אשדוד, העיר השישית בבניה לגובה

אשדוד, העיר השישית בבניה לגובה

כמי שגדל באשדוד ש״פאן לון ״ נחשב לגורד שחקים וחברים שגרו בבניינים בני 8 קומות תוארו כאלה שגרים ב״מעליות״ נושא הבניה לגובה קצת זר לו, עם הפיתוח המאסיבי של העיר בשנים האחרונות הבנייה לגובה הופכת לנוף החדש, אין מנוס ככל הנראה כפי שהבינו בכל העולם: כשאין רוחב בונים לגובה. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי אשדוד היא העיר השישית בבניה לגובה, די הולם את את מיקומה כעיר החמישית בגודלה מה שמעיד על המגמה.

מע״ר דרום הוא דוגמא מצויינת לראות את הנוף האשדודי החדש ולאן היא ככל הנראה תגיע בעתיד, גם תכניות הפינוי בינוי מתכווננות לאותו פורמט, הרבה גובה וקצת יותר שטחים ציבוריים, אחת הבעיות הגדולות היא ריכוז כל כך הרבה אנשים, יותר נכון יהיה לומר מכוניות בשטח כל כך קטן, עם שעות עומס ידועות המתחברות לשעות העומס העירוניות. אשדוד כבר חווה את עולם הפקקים שמעולם לא הכירה, תנסו לצאת מהרובעים הדרומיים בשעה 8:00 או להיכנס להרצל בין 17:00 ל-18:00, הכבישים הרחבים שאשדוד התגאתה בהם כל השנים כבר לא מספיקים, העיר צפופה ובעיות החניה אף הן מחמירות, על כך צריכים בעיריית אשדוד לעבוד כי איכות החיים מתחילה בבוקר, ובדרך לעבודה,ככה נראה כל היום שלך.

הדבר הבא מבחינת העיר אמור וחייב להיות נושא התחבורה הציבורית, המענק בסך 250 מיליון שקיבלה אשדוד בכדי לבצע פיילוט של תחבורה ירוקה וציבורית על שדרות הרצל אמור לתת פיתרון חלקי, רוב השינוי חייב יהיה לבוא מאיתנו, הציבור שידע להשכיל ולעבור לתחבורה ציבורית, לאופניים וכן, גם קצת ללכת ברגל, זה יהיה הסיכוי היחיד שלנו להישאר ללא פקקים וללא זיהום אוויר.

עד אז סעו בזהירות, שימו מוסיקה טובה ושובו הביתה בשלום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*