אשדוד, היום אחרי הקורונה

אשדוד, היום אחרי הקורונה

למרות שהנבואה ניתנה לשוטים, הכיוון הבעייתי של הקורונה מתחיל להתבהר ותמונה קודרת עולה במידה והקורונה פה כדי להישאר, יותר מכמה שבועות.

עסקים רבים כבר מתחילים לדשדש ולהבין שגם הלוואה לא תחזיר אותם מיד בתום המשבר למצב ריווחי וכבר חושבים על פיתרונות יצירתיים אחרים.

בניגוד למצב הבטחוני, אותו מכירה אשדוד מקרוב לא תהיה הפסקת אש מעכשיו לעכשיו והעולם חוזר לשיגרה כאילו מישהו הרים את השאלטר.

בניגוד למה שתלוי בבני אדם, פוליטיקאים ומנהיגים הקורונה לא רואה ממטר אף אחד, אולי מ-2 מטר כן אבל היא לא תיעלם מהיום למחר.

עסקים שהיו יציבים ובנויים על הכנסות קבועות יוכלו (אולי) לייצב את המערכת ולחזור, אולי, לשיגרת העסקים שלהם בחסות הלוואה או פיתרונות כלכליים נקודתיים.

בכל מצב, בו יתקיים ההסגר עליו מדברים בחלונות הגבוהים כבר בימים הקרובים יש להיערך למצב בו ביום שאחרי, לא מעט עסקים שהתרגלנו לאכול אצלם, לקנות מהם בגדים או תכשיטים, לקבל מהם שירותים כאלה או אחרים כבר לאיחכו לנו ביום שאחרי.

לא מעט מבעלי העסקים הקיימים מוצאים את עצמם מסייעים לעסקים חיוניים כהשלמת הכנסה, נראה כי בתום האירוע ישרדו העסקים ששמו לירות לבנות לימים שחורים והצליחו לייצר עסק יציב. אחרי צוק איתן חווינו חוויה דומה, אך כאן כאמור מדובר במשהו שאנחנו לא מכירים, היינו רגילים להתמודד עם בעיות ישראליות אבל לא עם משברים עולמיים.

המעגלים העסקיים נפגעים אחד מהשני, אחד שסוגר מייצר חוב לעסק אחר, וכמעגל קסמים שכזה, אתה מייצר חוב ומקבל חוב, וחוזר חלילה.

לחלק מהעסקים שהיו ערוכים באופי עבודה של שירות משלוחים זו דווקא הזדמנות לצאת מחוזק וטוב שכך, מי ששפר עליו גורלו יצליח לצאת מהסיטואציה מחוזק כלכלית ויישאר איתנו גם אחרי.

כדי למנוע כאוס כלכלי הסיכוי היחיד הוא אם הממשלה, הבנקים והרשות העירונית ישלבו ידיים ויתנו אוויר לעסקים, היצירתיות כאן תהיה מילת המפתח, אף אחד מהם לא ירצה לראות תריסי עסקים סגורים וגרף אבטלה שרק מטפס למספרים שלא אשדוד ולא ישראל ראו בעשורים האחרונים.

לטובת העניין יצטרכו לקיים שולחנות עגולים עם פורום עסקים כדי לחפש פתרונות יעילים ולא פתרונות קלים, פופוליסטיים, שאולי ייראו טוב ויצטלמו טוב, אך לא תהיה להם כל תועלת.

זה הזמן, לסייע בכל דרך ובכל יוזמה, אזרחית, בנקאית, עירונית וממשלתית ויפה דקה אחת קודם. הלחץ של בעל העסק הוא בעיקר פסיכולוגי והגורמים האחראיים חייבים לדעת להרגיע ולהיות ברורים יותר מתמיד, מה עושים? איך זה מתבצע? ומתי זה קורה?

בתקווה לימים טובים ורגועים יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*