אשדודים, ככה תעברו את הקיץ בשלום (בלי טלפונים של מנהל הבנק)

אשדודים, ככה תעברו את הקיץ בשלום (בלי טלפונים של מנהל הבנק)

החופש הגדול כבר מעבר לפינה ולפי ההערכות הצנועות ביותר ההוצאה המשפחתית תגדל בחודשי הקיץ גדלה ב-50% לפחות, ובמקרים בהם מעורבת נסיעה לחו"ל, אפילו הרבה יותר מכך. כך, משפחות אשר נאבקות ביומיום במינוס נותרות חסרות אונים אל מול החופש הגדול. אז איך בכל זאת צולחים את החופש הגדול בלי טלפונים של מנהל הבנק??

לא בכל מחיר:

חווית חופש טובה, ללא תחושת קיפוח, אינה בהכרח אומרת לטבוע כלכלית. כל מאמץ להוריד את מפלס המתח סביב החופש הגדול ייכשל, אם לא נתאים את תכניותינו למצב הפיננסי ויכולתנו לעמוד בהוצאה.  אם לאורך כל החופשה נחשוב על גובה ההוצאה ויתרת חשבון הבנק, כל הצדדים יצאו מופסדים. הילדים יחושו במתח ויגיבו אליו, וההנאה תעלם.

של מי הצורך הזה בכלל?

ילדים נהנים ממגוון חוויות, ללא קשר לעלותן בפועל.  ייתכן שבדיקה מהירה תעלה כי הילד  מעדיף בכלל לשבת עם חברים בפארק עם קרטיב, ולא לנסוע ליום שלם בלונה פארק, או כי מבין כל האופציות דווקא הקייטנה הזולה היא זו הקוסמת ביותר, כי אליה הולכים כל החברים. הקפידו לוודא כי הבחירה בפעילות המסוימת נעשית לא לשם הרושם, אלא כי באמת הילדים נהנים בהן באופן מקסימלי.

צרת רבים

60 הימים האלה בהם יש צורך להעסיק את הילדים, אינם נחלתכם הבלעדית. רוב ההורים מתמודדים עם אותן בעיות ועם אותם קשיים. זה המקום לקבוצות הוואטסאפ המשותפות של ההורים בכיתה ובגן על מנת לבחון את האפשרויות סביבכם, שאולי אינכם מכירים ואחרים מודעים להן. אפשרות נוספת היא גם לארגן קייטנת הורים שבה כל הורה, בסבב, מבלה עם קבוצת ילדים. קייטנה כזו תדרוש מכם הוצאה כלכלית קטנה מאוד והילדים ייהנו לא פחות.

ביקורים בקניון

נכון, אמנם חם מאוד והמזגן בקניון קורץ, כמו גם אפשרות להעביר כמה שעות, אבל זוהי אשליה. קניון נועד ליצור חווית קניות ואם מבוגרים נופלים בקסמו וקונים פעמים רבות דברים שלא היו צריכים, על אחת כמה וכמה ילדים שאין להם עדיין מנגנוני שליטה עצמית של מבוגרים. לכן, עדיף שהביקורים בקניון או בכל מקום שהילדים מרגישים צורך לבזבז ולהתעקש לקנות דברים שהם לא ממש צריכים יצומצמו למינימום ופחות ממנו. הקיץ הוא זמן בו כדאי להימנע ממלכודות קניות מוצהרות וידועות מראש.

פעילויות חינמיות:

דווקא בגלל העלויות הגבוהות של האטרקציות בקיץ, עולים פרסומים של פעילויות לא מעטות המוצעות ללא תשלום. כבר עתה ניתן למצוא מגוון פעילויות המוצעות על ידי העיריות השונות, ארגונים ללא מטרות רווח וגורמים חינוכיים נוספים. יצירת תכנית מסודרת, אשר מצליחה לעמוד בתקציב המוגדר, תוביל לתחושת בטחון ונינוחות, אשר תאפשר חופשה רגועה וחווייתית עם הילדים.

היערכות נכונה:

חשוב מאוד לשים לב להוצאות הקטנות של שהות הילדים בבית: קרטיב נוסף כל יום, חשבון VOD מנופח – חשוב להיערך גם לזה.  כך, לא תמצאו עצמכם מתחשבנים על כל שקל ברגע האמת, ותוכלו לנוח וליהנות.

זכרו: חופשת הקיץ יכולה להיות מקור לחוויות נפלאות עבורכם ועבור ילדיכם.  תכנון נכון ומציאותי מסייע בהורדת מפלס המתח ובהבטחת חודשיים רגועים ומהנים.  חופשה נעימה!

 

נעמה ויסבורט – נעמה ודנה המרכז לכלכלה אישית

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*